Mersul pe jos ar putea fi cheia sănătății

©

Autor:

Mersul pe jos ar putea fi cheia sănătății
Se spune că o călătorie de o mie de mile începe cu un singur pas. Conform Asociației Americane a Inimii (American Heart Association), e nevoie de mai puțin de 1.000 de mile ca să resimți efectele asupra sănătății, și anume de 10.000 de pași.

Acest număr magic pare dificil de atins, fiind echivalentul a 8 km, însă un început promițător ar fi gruparea în activități fizice pe durate scurte de timp, nefiind neapărat necesară străbaterea distanțelor îndelungate.

Rezultatele sunt reducerea riscului de boli cardiovasculare, reducerea presiunii sangvine, menținerea unei greutăți normale și reducerea riscului de osteoporoză, fiind doar o parte dintre beneficiile mersului pe jos, conform Asociației Americane a Inimii.

Conform unor studii realizate în anul 2013 – privind beneficiile alergatului și mersului pe jos – cercetătorii americani menționează că mersul pe jos la o intensitate moderată aduce aceleași beneficii ca alergatul, doar că persoanele care aleargă efectuează de două ori mai multe exerciții decat cei care merg pe jos în aceeași perioadă de timp. Astfel, orice fel de activitate este benefică pentru sănătate.

O organizație non-profit care susține activitatea fizică, numită Shape Up, menționează că pedometrele sunt extrem de eficiente pentru atingerea acestui număr de pași. Din fericire, sunt și multe telefoane dotate cu diverse aplicații care monitorizează numărul de pași, printre altele.

Analizele realizate de organizația Shape Up arată că majoritatea oamenilor efectuează zilnic între 900-3.000 de pași, însă e extrem de ușor să se atingă numărul de 10.000. Inițial se pot seta obiective de 2.500 pași, ulterior de 3.000, până la atingerea pragului dorit. O altă recomandare este că cei 10.000 de pași nu trebuie atinși într-un timp prea scurt, fără pauze, ci în mai multe etape, cu pauze de cel puțin 10-15 minute de repaus.

Mersul pe jos rămâne cea mai accesibilă formă de activitate fizică, ce aduce numeroase beneficii sănătății.

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 31-12-2018 | creare: 25-05-2016 | Vizite: 1192
Bibliografie
Walk your way to better health, link: http://medicalxpress.com/news/2016-05-health.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Modificările organismului în timpul efortului fizic
  • 10 activități simple care te ajută să arzi 150 de calorii
  • Mersul cu viteză variabilă duce la arderea mai multor calorii
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.