ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Medicină alternativă și naturistă Medicină alternativă și naturistă Bucuresti

Ce alternative exista pentru copiii cu tulburare de spectru autist dupa numerosi ani de terapii recuperatorii, in urma carora nivelul de adaptare al copilului la mediu ramane foarte scazut?

Autor: Psiholog clinician Ioana Mesca

Stim ca toti parintii fac eforturi extraordinare alaturi de echipa de terapeuti pentru a reduce comportamentele neadecvate ale copilului si pentru a-l invata noi deprinderi care sa il ajute sa fie mai integrat in viata de zi cu zi.

Dar din pacate,  procesul si procentul de recuperare nu este acelasi pentru toti copiii.Familia copilului cu autism este atrasa intr-o suita de incercari si vizite la psihiatru, psiholog, analize, terapii alternative, tratamente, dificultatea de incluziune in mediul scolar.

Uneori rezultatele sunt pozitive si copilul reuseste, cu spijin, sa se integreze in societate si sa isi continue studiile. Alteori, din cauza unui ritm de invatare lent si al cumulului de diagnostice, unii copii nu reusesc sa atinga un stadiu de dezvoltare operational (stadiul concret operațional, între 7 și 12 ani, când copilul începe să se descurce cu conceptele abstracte, cum ar fi numerele și relațiile, înrudirile, conform Jean Piaget) si intampina dificultati in a se adapta in societate, in a merge si a avea in mod concret rezultate in mediul scolar si in a lega prietenii.

“Declicul“ asteptat de parinti nu vine si pare ca eforturile au fost in zadar.

Si atunci ce facem, ne resemanam?

Nu, nici vorba!

Cel mai important este sa acceptam copilul asa cum este el, cu potentialul pe care il are si sa-i dezvoltam la maxim capacitatea de viata independenta. Evitam frustrarea si incercam sa-l orientam spre ceea ce poate sa faca cel mai bine.

Prin noul serviciu integrat pe care il oferim, dorim sa dam o alternativa de integrare sociala si profesionala adaptata potentialului copiilor peste 10 ani care au lucrat in ultimii ani terapie individuala si la care s-a sesizat un progres lent sau o stagnare din punctul de vedere al achizitiilor.

Pentru copii din categoria 10 -14 ani avem ca obiectiv dezvoltarea abilitatilor de viata independenta, participarea la activitati de grup pentru dezvoltarea abilitatilor sociale, participarea la activitati recreative prin care sa reusim sa crestem calitatea vietii lor si sa incercam sa le reducem eventualele comportamente neadecvate.

Pentru adolescentii peste 14 ani ne dorim pe langa consolidarea abilitatilor de viata independenta si integrarea lor intr-o activitate profesionala.

 
Programare