Primul grup de Facebook dedicat pacienţilor cu vertij şi ameţeală

©

Autor:

Primul grup de Facebook dedicat pacienţilor cu vertij şi ameţeală
Advertorial oferit de Clinica NOVA

Prima comunitate dedicată pacienţilor care suferă de vertij şi ameţeală este disponibilă online, în reţeaua de socializare, Facebook. Grupul public, denumit Pacientul cu vertij şi ameţeală (www.facebook.com/groups/1640913486074334) a fost înfinţat în luna iunie 2020, pornind de la o dorinţă manifestată de câţiva pacienţi ai Clinicii Nova Explorări ORL.

În aproximativ două luni de la înfiinţare, grupul a adunat aproape 300 de membri, persoane care s-au tratat de vertij şi îşi împărtăşesc experienţele personale, care caută încă rezolvare pentru această afecţiune sau care au nevoie de suport şi îndrumare din partea unui profesionist.

Comunitatea denumită Pacientul cu vertij şi ameţeală este atent supervizată de medici specialişti ai Clinicii Nova Explorări ORL, printre care şi Ioana Vodă, medic primar ORL.

De ce este nevoie de o astfel de comunitate?

Urechea internă fiind o specialitate nouă, atât pentru România anilor 1995-2000, cât şi în lume, puţini medici au auzit de bolile urechii interne, în special vertij şi puţini ştiu îndruma corect pacienţii suferinzi de aceste afecţiuni. Aşadar, majoritatea pacienţilor caută pe internet informaţiile care să îi ajute în acest sens. (Ioana Vodă, medic primar ORL)

Pe grupul dedicat pacienţilor cu vertij şi ameţeală, dar şi specialiştilor, oricine poate posta mesaje în interesul beneficiarilor comunităţii. Acest grup nu va fi folosit pentru a promova anumite clinici sau medici specialişti, dar nici medicamente sau distribuitori de medicamente.

Cum reactionează pacienţii în postări?

Majoritatea pacienţilor înscrişi în grup îşi spun păsurile, simptomele şi mai ales frustrările. Mulţi dintre ei nu au primit un diagnostic corect, nu înţeleg ce boală au, cu ce anume se confruntă şi, deci, nu reuşesc să găsească singuri soluţia. Mulţi devin obosiţi de atâta plimbat pe la medici, sunt depăşiţi de situaţie, sunt anxioşi, fobici sau chiar deznădăjduiţi la idea că suferinţa lor nu este înţeleasă de familii, de anturaj, de societate. În multe situaţii, pacientul cu vertij nu este funcţional 100% sau sigur pe sine şi depinde de ajutorul altora din jurul lui.

De unde a pornit idea unui grup de Facebook cu acest profil?

Ideea a pornit de la o pacientă cu tinnitus ce m-a rugat să o pun în contact cu alţi pacienţi cu aceeaşi afecţiune. Şi a fost o idee foarte bună; cred în ea şi acum. De asemenea, pacienţilor cu boala Meniere evolutivă, cărora le propuneam stabilizarea bolii prin injecţiile cu Gentamicină sau cu Decametazonă le-au fost de folos discuţiile din această comunitate, pentru a prinde curaj, a accepta aceasta soluţie simplă şi pentru a înţelege principiul care stă la baza ei.

Ne-am hotarât, aşadar să rupem din timpul nostru liber, puţin şi pretios şi să îi ajutăm, pe cei care au nevoie, să înţeleagă cum funcţionează acest mecanism perfect, OMUL, chiar dacă apar disfuncţii vestibulare.
(Ioana Vodă, medic primar ORL)

Situaţia pacienţilor cu vertij din România şi sursele lor de informare

Românul s-a obişnuit să fie autodidact. Citeşte, despre afecţiunile care îl privesc sau de care suferă, mult mai mult decât pacienţii din alte ţări. Avem internet de mare viteză, o foarte bună conectivitate, dar şi accesabilitate la o bază mare de informaţii. Sursele de informare trebuie verificate şi alese cu grijă. Pacienţii citesc păreri şi experienţe notate în tot felul de forumuri, păreri neavizate, experienţe triste ale unor alţi pacienţi, dintre care foarte puţini au găsit soluţiile bune pe care le împărtăşesc în mod corect. Mulţi dintre cei cu probleme scriu mesaje online doar pentru a exprima frustrări. Se plâng de sistem, de medici, de timpi de asteptare, de preţuri, de orice şi de oricine.

Din păcate, nu există o statistică clară, în România, a bolnavilor cu vertij, ameţeală şi alte afecţiuni ale urechii interne. La nivelul cabinetelor de medicină generală, în Europa, pacienţii cu vertij ajung în proporţie de 20% la consultaţii, iar din cei cu hipoacuzii şi tinnitus, doar 30-35% şi aceştia după vârsta de 45 de ani.

La sediile Clinicii Nova Explorări ORL din Bucureşti şi Cluj, avem aparatură performantă cu ajutorul căreia diagnosticăm corect şi precis toate patologiile de ureche internă şi realizăm reabilitarea, compensarea şi recuperarea pacienţilor cu ameţeală şi vertij.

Noul sediu al Clinicii Nova Explorări ORL din Bucureşti se află pe strada Traian nr.234, etaj 4, Sector 2, lângă Foișorul de foc, iar telefoanele pentru programări sunt: 021 325 44 22, 0799 848 484.
Clinica Nova Explorări ORL Cluj funcţionează zilnic, de luni până vineri, de la ora 8-20, la demisolul Spitalului Clinic de Recuperare Cluj, strada Viilor 46-50. Programările se fac la: 0364881531, 0799848484, 0771 419 766.

Data actualizare: 11-08-2020 | creare: 11-08-2020 | Vizite: 210
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.