Provocările întâlnite de copiii cu hipoacuzie la școală

©

Autor:

Provocările întâlnite de copiii cu hipoacuzie la școală
Despre o persoană care nu este capabilă să audă – la un prag auditiv standard de 20 dB sau mai bine în ambele urechi – se spune că are deficit de auz. Acesta poate fi ușor, moderat, sever sau profund și poate afecta una sau ambele urechi până în punctul în care apar dificultăți în auzul vorbirii conversaționale sau a sunetelor puternice.

Diferența este că persoanele diagnosticate cu „hipoacuzie” se confruntă cu o pierdere profundă a auzului, ceea ce implică o percepție auditivă minoră sau nulă a sunetelor în diferite medii de audiție. La nivel mondial, aproximativ 34 de milioane de copii prezintă acest deficit, care poate afecta procesul normal de învățare în cadrul orelor de la școală.

Cauze de apariție ale hipoacuziei la copii

Copiii pot suferi de pierderea auzului în orice moment – de la naștere până în copilăria târzie. Deși poate exista o componentă genetică, cei mai mulți copii cu hipoacuzie se nasc în familii care nu au antecedente de probleme auditive.

De aceea e important să fii atent la următoarele simptome care pot fi sursa unor afecțiuni ale urechii:

  • schimbări de comportament, de exemplu, izolare sau frustrare;
  • urechi inflamate, dublate de un disconfort fizic în zona acestora;
  • ascultarea și pronunțarea greșită a cuvintelor;
  • nu aud ce se întâmplă dacă există zgomot de fond;
  • nu răspund atunci când li se strigă numele;
  • probleme de concentrare, oboseală și frustrare;
  • dificultăți la citire și învățare.

Provocările în sala de clasă

Iată câteva dintre cele mai uzuale:

  • Acustica sălii de clasă – Copiii cu hipoacuzie au nevoie de acces vizual complet, astfel încât cea mai bună aranjare a locurilor pentru participarea, implicarea și accesul complet al acestor elevi este aranjarea băncilor în formă de „U”. Acest lucru le va permite elevilor să vadă cine vorbește și să participe pe deplin la conversație. În plus, se pot folosi dispozitivele „Roger pentru Educație” dezvoltate de Phonak, special concepute cu un microfon care amplifică vocea profesorului și a colegilor.

  • Citirea pe buze – Elevii care se bazează pe citirea pe buze au adesea performanțe mai bune atunci când este vorba de un subiect care le este familiar. Atunci când țin lecții, profesorii ar trebui să fie în mod constant cu fața spre elevii lor, să facă o pauză înainte de a trece la un subiect nou și să acorde timpul necesar pentru a procesa informațiile de la subiectul precedent.

  • Provocări sociale – Copiii cu hipoacuzie au adesea tendința de a se simți inconfortabil în clasă când atrag atenția asupra problemei lor. Poate își doresc să fie ca prietenii lor cu auz „normal”, astfel încât acest lucru îi poate determina să rămână retrași și izolați de restul colegilor, dacă nu există o înțelegere mai clară a acestei probleme.

Soluțiile Audio Alfa

La Audio Alfa găsești audiologi și audioproteziști cu peste 15 ani de experiență în depistarea diferitelor simptome pe care le pot manifesta copii, plus aparatura de testare necesară oferită în cabinetele din București, Reșița, Deva, Bistrița, Câmpulung Moldovenesc.

Mai mult, toate serviciile sunt gratuite: audiogramă tonală, vocală sau în câmp liber, probă cu mai multe tipuri de aparate auditive, reglaje și reparații de aparate auditive, olive aparate și olive înot pentru copii și adulți.

Programeză-te la telefon: 031.421.52.92 / 0770.617.707
Sau direct pe site: https://www.audioalfa.ro/.

Data actualizare: 07-09-2022 | creare: 07-09-2022 | Vizite: 183
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeasi sectiune: