Sănătatea microbiomului intestinal este esențială după un transplant de organe

Sănătatea microbiomului intestinal este esențială după un transplant de organe
Cercetările publicate în revista Gut dezvăluie că modelele nesănătoase ale microbiomului intestinal sunt asociate cu un risc crescut de deces după transplantul de organe solide, indiferent de tipul organului transplantat - rinichi, ficat, inimă sau plămâni. Aceste modele microbiene sunt legate în special de decesele cauzate de cancer și infecții.
Studiul a analizat profilurile microbiomului din 1.337 de probe de materii fecale colectate de la 766 de pacienți cu transplant de rinichi, 334 cu transplant de ficat, 170 cu transplant de plămâni și 67 cu transplant de inimă, comparându-le cu profilurile microbiomului intestinal a 8.208 persoane din aceeași zonă geografică din nordul Olandei.

Pe parcursul unei perioade de urmărire de până la 6,5 ani, 162 de beneficiari de transplant au decedat, cu cauze variate, incluzând infecții, boli cardiovasculare și cancer. Analiza a arătat că divergența dintre modelele microbiomului intestinal ale recipienților de transplant și cele ale populației generale corela cu un risc mai mare de deces post-procedural.

Cercetătorii au identificat 23 de specii bacteriene asociate cu un risc crescut sau scăzut de deces din toate cauzele. Printre acestea, abundența a patru specii de Clostridium a fost asociată cu decesul din toate cauzele și în special din infecții, în timp ce prezența ridicată a speciilor Hangatella Hathewayi și Veillonella parvula a fost legată de decese din toate cauzele și în mod specific din infecții.

În plus, un număr mare de Ruminococcus gnavus și un număr scăzut de anumite specii producătoare de butirat, un acid gras cu efecte antiinflamatoare, au fost asociate cu decesul din toate cauzele și în mod specific din cancer.

Utilizând inteligența artificială pentru a analiza simultan toate speciile bacteriene, cercetătorii au identificat un al doilea model de 19 specii diferite, de asemenea asociate cu un risc crescut de deces.

Studiul este observațional și nu poate trage concluzii definitive despre rolurile cauzale ale bacteriilor specifice. Totuși, rezultatele susțin dovezi emergente care arată că disbioza intestinală este asociată cu supraviețuirea pe termen lung, indicând că terapiile care țintesc microbiomul intestinal ar putea îmbunătăți rezultatele pacienților, deși legăturile cauzale ar trebui identificate mai întâi.

Data actualizare: 10-07-2024 | creare: 10-07-2024 | Vizite: 140