Suplimentul Quercetin - beneficii conform studiilor

©

Autor:

Suplimentul Quercetin - beneficii conform studiilor

Quercetin este un antioxidant important prezent în unele fructe și legume și care are un rol în lupta împotriva radicalilor liberi din organism. Această substanță este concentrată sub formă de supliment alimentar și poate fi utilă pentru sănătate. Mai jos poți citi despre beneficiile suplimentului quercetin, ce alimente îl conțin, câteva recomandări precum și riscurile asociate.

Beneficii ale suplimentului de quercetin conform studiilor

Beneficiile suplimentului de quercetin reies mai ales din conținutul ridicat de antioxidanți. În continuare poți citi despre beneficiile acestui supliment:

  • Contribuie la reducerea inflamației – prezența radicalilor liberi crește riscul de proliferare a inflamațiilor. Pe termen lung acestea pot duce la afecțiuni cronice precum bolile de inimă, afecțiunile renale sau unele forme de cancer. Studiile în laborator au arătat că quercetin reduce nivelul markerilor inflamației la celulele umane inclusiv cei responsabili pentru dezvoltarea unor tumori. Un studiu interesant a observat 50 de femei cu artrită reumatoidă. Cele care au luat 500 mg de quercetin zilnic timp de opt săptămâni au observat o reducere a simptomelor de înțepeneală matinală, durere după trezire și durere după activitate fizică (1, 2)
  • Poate calma simptomele specifice alergiei – testele de laborator și studiile pe animale au arătat că suplimentul quercetin poate fi util în blocarea enzimelor care declanșează inflamația specifică alergiei. Un alt studiu a demonstrat că luarea unui supliment de quercetin blochează efectele specifice anafilactice specifice care pot apărea la rozătoarele alergice la arahide (3, 4, 5)
  • Poate reduce riscul de afecțiuni degenerative ale creierului – se crede că proprietățile antioxidante ale suplimentului de quercetin oferă protecție creierului în fața unor afecțiuni precum demență și Alzheimer. Un studiu de interes a fost cel în care un grup de rozătoare cu Alzheimer au primit injecții cu quercetin la fiecare două zile, timp de trei luni. După încheierea experimentului nivelul unor markeri specifici Alzheimer au scăzut iar rozătoarele au avut rezultate mai bune la teste. Important de știut că suplimentul de quercetin nu a avut rezultate similare în cazul rozătoarelor care sufereau de Alzheimer în stadiu avansat (6, 7, 8)
  • Poate reduce tensiunea arterialăhipertensiunea arterială reprezintă un factor de risc în bolile de inimă, principala cauză a decesului prematur la nivel global. Studiile în laborator arată că suplimentul de quercetin ajută la reducerea tensiunii arteriale. Într-un experiment rozătoarele au primit quercetin timp de cinci săptămâni. La sfârșitul experimentului a scăzut tensiunea arterială cu 18% (tensiunea sistolică) și 23% (tensiunea diastolică). La studiile pe oameni cei care au luat un supliment de 500 mg de quercetin au avut o reducere a tensiunii sistolice cu 5,8 mm Hg și a tensiunii diastolice cu 2,6 mm Hg (9, 10, 11)
  • Poate ajuta la întinerire – studiile în laborator și cercetările pe animale au concluzionat că suplimentul quercetin poate întineri sau chiar elimina celulele îmbătrânite (12, 13, 14)
  • Poate crește rezistența la efort fizic – un raport care a analizat 11 studii realizate pe oameni a descoperit că luarea unui supliment quercetin crește ușor rezistența la efort fizic (15)
  • Ajută la reducerea nivelului zahărului din sânge – studiile pe animale și pe oameni arată că suplimentul de quercetin poate reduce nivelului zahărului din sânge și reduce riscul de complicații asociate diabetului zaharat (16, 17, 18)


Alimente care conțin quercetin

Quercetin este găsit și în unele alimente chiar dacă în cantități mai mici. Mai jos sunt câteva surse alimentare de quercetin: (19, 20)

  • Capere
  • Ardei gras
  • Ceapă albă și roșie
  • Cireșe
  • Roșii
  • Mere roșii
  • Struguri roșii
  • Broccoli
  • Varză kale
  • Fructe de pădure (zmeură, afine, merișoare, etc.)
  • Ceai verde
  • Ceai negru.


Recomandări de quercetin

Suplimentul quercetin se găsește la farmacie în doze de 500-1.000 mg. În formă pură este greu absorbit de organism motiv pentru care suplimentele includ și vitamina C sau bromelaină. Astfel, va fi mai ușor absorbit de organism. (21, 22, 23)

Riscuri ale suplimentării

În general, este bine tolerat de organism. Totuși, doze mai mari de 1.000 mg pe zi pot cauza dureri de Cap, dureri de stomac și furnicături. (24)

Alimentele care conțin quercetin pot fi consumate fără probleme de gravide și de femei care alăptează însă suplimentele alimentare sunt de evitat.

De asemenea, dacă iei alte medicamente precum antibiotice sau medicație pentru hipertensiune, alte afecțiuni cronice sau medicamente în cazul unui transplant, este recomandat să vorbești cu medicul specialist înainte de a lua un supliment quercetin.

Suplimentul de quercetin
reprezintă o alegere bine-venită mai ales ca parte a unei diete sănătoasă și echilibrate. În cazul în care ești însărcinată este bine să îl eviți. De asemenea, dacă suferi de afecțiuni cronice sau iei medicamente ar trebui să vorbești cu medicul înainte de a lua quercetin.


Data actualizare: 13-05-2022 | creare: 13-05-2022 | Vizite: 135
Bibliografie
1. The inflammation theory of disease. The growing realization that chronic inflammation is crucial in many diseases opens new avenues for treatment, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23044824/
2. The Effect of Quercetin on Inflammatory Factors and Clinical Symptoms in Women with Rheumatoid Arthritis: A Double-Blind, Randomized Controlled Trial, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27710596/
3. Quercetin and Its Anti-Allergic Immune Response, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27187333/
4. Role of quercetin (a natural herbal compound) in allergy and inflammation, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18187018/
5. Quercetin effectively quells peanut-induced anaphylactic reactions in the peanut sensitized rats, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20548131/
6. Mechanisms of Neuroprotection by Quercetin: Counteracting Oxidative Stress and More, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26904161/
7. The flavonoid quercetin ameliorates Alzheimer's disease pathology and protects cognitive and emotional function in aged triple transgenic Alzheimer's disease model mice, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25666032/
8. Quercetin enrich diet during the early-middle not middle-late stage of alzheimer's disease ameliorates cognitive dysfunction, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29736217/
9. Endothelium-independent vasodilator effects of the flavonoid quercetin and its methylated metabolites in rat conductance and resistance arteries, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12065701/
10. Antihypertensive effects of the flavonoid quercetin in spontaneously hypertensive rats, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11325801/
11. Effects of Quercetin on Blood Pressure: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27405810/
12. Senolytics improve physical function and increase lifespan in old age, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29988130/
13. Short-term High Dose of Quercetin and Resveratrol Alters Aging Markers in Human Kidney Cells, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28966753/
14. Restoring Effects of Natural Anti-Oxidant Quercetin on Cellular Senescent Human Dermal Fibroblasts, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29737207/
15. Quercetin and endurance exercise capacity: a systematic review and meta-analysis, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21606866/
16. Effects of quercetin supplementation on glycemic control among patients with metabolic syndrome and related disorders: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30848564/
17. In vitro and in vivo evidence that quercetin protects against diabetes and its complications: A systematic review of the literature, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30551359/
18. Antidiabetic effect of quercetin: A systematic review and meta-analysis of animal studies, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30735748/
19. USDA Database for the Flavonoid Content of Selected Foods, link: https://www.ars.usda.gov/ARSUserFiles/80400525/Data/Flav/Flav_R03-1.pdf
20. Quercetin: A flavonol with multifaceted therapeutic applications? , link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26393898/
21. The variable plasma quercetin response to 12-week quercetin supplementation in humans, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20517329/
22. Quercetin, link: https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/Quercetin
23. Bioavailability of Quercetin, link: http://www.foodandnutritionjournal.org/vol04nospl-issue-conf-october-2016/bioavailability-of-quercetin/
24. Safety Aspects of the Use of Quercetin as a Dietary Supplement, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29127724/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.