Telemedicina: sondajele reflectă lipsa de eficiență a consultațiilor realizate prin intermediul tehnologiei telecomunicațiilor

Telemedicina: sondajele reflectă lipsa de eficiență a consultațiilor realizate prin intermediul tehnologiei telecomunicațiilor

©

Autor:

Telemedicina: sondajele reflectă lipsa de eficiență a consultațiilor realizate prin intermediul tehnologiei telecomunicațiilor

Un studiu efectuat pe pacienÈ›i È™i clinicieni a constatat că, deÈ™i majoritatea au considerat consultaÈ›iile telefonice sau video mai convenabile decât consultaÈ›iile față în față, aproape toÈ›i au fost de acord că telemedicina este mai puÈ›in precisă din punct de vedere al unui diagnostic decât consultaÈ›iile în persoană È™i că o astfel de abordare are potenÈ›ialul de a creÈ™te inegalitățile în domeniul sănătății È™i barierele în calea accesului la îngrijiri adecvate.
Pandemia a avut un impact major asupra capacității profesioniÈ™tilor din domeniul sănătății de a-È™i vedea pacienÈ›ii față în față, iar acest lucru a condus la o creÈ™tere semnificativă a numărului de consultaÈ›ii utilizând tehnologia telecomunicaÈ›iilor. DeÈ™i acestea sunt incontestabil mai sigure în ceea ce priveÈ™te riscul de expunere la COVID-19, au existat puÈ›ine cercetări realizate anterior cu privire la impactul asupra îngrijirii pacienÈ›ilor, în special pentru afecÈ›iuni mai complexe.

Studiul actual, desfășurat pe o perioadă de patru luni, a implicat un total de 1.340 de pacienÈ›i È™i 111 clinicieni. ParticipanÈ›ii la studiu au completat o serie de sondaje, unii dintre aceÈ™tia fiind inclusiv intervievaÈ›i. Majoritatea pacienÈ›ilor erau din Marea Britanie (96%) È™i aveau artrită inflamatorie (32%) sau lupus (32%). O constatare cheie a fost că marea majoritate a respondenÈ›ilor, 86% dintre pacienÈ›i È™i 93% dintre medici, au considerat că telemedicina, ce presupune consultaÈ›ii video sau audio, realizate de la distanță, a fost mai puÈ›in eficientă decât consultaÈ›iile față în față pentru acurateÈ›ea evaluării, unii raportând diagnostice greÈ™ite.

Clinicienii au evidenÈ›iat importanÈ›a unui răspuns rapid în cazul unor urgente, la pacienÈ›ii cu o afecÈ›iune care se agravează rapid. Cu toate acestea, doar aproximativ jumătate dintre pacienÈ›i au fost încrezători că vor primi un răspuns rapid, în 24-48 de ore, de la medicul de familie sau echipa spitalului.

De asemenea, a existat îngrijorarea că telemedicina a crescut potenÈ›ialul de inegalități în tratament. Anumite grupuri de pacienÈ›i, precum cei cu afecÈ›iuni complexe sau nediagnosticate, pentru care limba engleză nu era prima limbă sau care au avut dificultăți de auz, cognitive sau de vorbire È™i pacienÈ›i care se confruntă cu un dezavantaj socio-economic sau dificultăți de sănătate mintală, au fost percepute ca fiind într-un dezavantaj substanÈ›ial.

sursa: Science Daily


Data actualizare: 03-11-2021 | creare: 03-11-2021 | Vizite: 445
Bibliografie
'Perfect for some but disastrous for others': Patients and clinicians express concerns over phone and video consultations, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/11/211102093549.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Telemedicina ar putea facilita diagnosticarea È™i tratamentul accidentelor vasculare cerebrale
  • Telemedicina - eficientă pentru monitorizarea pacienÈ›ilor cu Parkinson
  • InteligenÈ›a artificială È™i beneficiile în medicină
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum