Copilul școlar și telefonul mobil

©

Autor:

Copilul școlar și telefonul mobil

Telefonul mobil este, cu siguranță, cea mai bună modalitate de a comunica de la distanță.

Când vine însă vorba de copii, în special de cei de vârstă școlară, care iau adesea telefonul mobil la ore, este necesar să cântărim cu grijă avantajele și dezavantajele acestui mijloc de comunicare.

Problema permisivității telefonului mobil la școală a fost intens dezbatută, speculându-se diverse efecte negative asupra școlarului, însă nu s-a ajuns la concluzia unanimă că acesta ar trebui să fie interzis. În general, școlile permit școlarilor să aibă telefon, însă acesta trebuie să fie închise în timpul orelor, pentru a nu fi distrași, sau pentru a nu deranja ora.

O alegere informată și corectă trebuie să fie dublată de o conștientizare a posibilielor consecințe pe care le-ar putea avea telefonul mobil asupra copilului.


Ar trebui să îi cumpărați copilului telefon mobil?

Avantaje

  • Parintele poate păstra legătura cu copilul; poate afla în orice moment unde este și ce poate și poate fi informat in cazul schimbării unor planuri.
  • În cazul unei urgențe, copilul poate contacta o persoană adultă sau Serviciul de Urgență 112.
  • Telefonul poate fi oprit în timpul orelor și apoi deschis, deci nu trebuie neapărat să interfereze cu orele de studiu.


Dezavantaje

  • Copiii au tendința să uite sau să lase intenționat telefonul deschis în timpul orelor, iar asta poate afecta negativ ora de studiu (telefonul poate suna și perturba astfel desfășurarea lecției)
  • Chiar dacă telefonul are sunetul oprit, copiii vor avea tendința să comunice prin mesaje, să se joace sau,  în cazul în care au o conexiune la internet, vor putea să acceseze rețelele de socializare precum Facebook. Acestea distrag copilul de la activitatea în clasă.
  • Telefonul poate fi folosit ca metodă de copiat la teste, fie prin intermediul mesajelor scrise, fie cu ajutorul căștilor.
  • Utilizarea telefonului mobil poate afecta cantitatea și calitatea somnului; copiii au tendința de a comunica prin mesaje sau a de vorbi cu prietenii până târziu.
  • În zilele noastre, telefonul nu mai este doar un dispozitiv pentru a comunica, ci este un sistem complex de jocuri, videoclipuri, muzică, rețele de socializare. Interacțiunea socială este benefică, însă pe internet crește riscul ca acești copiii sa fie agresați social prin mesaje private sau publice. Aceste agresiuni pot afecta dezvoltarea emoțională a copilului.
  • Cu toate că este greu de studiat efectul cancerigen al radiațiilor produse de telefoanele mobile, tocmai pentru că este necesară o perioadă mai lungă de timp pentru a vedea rezultatele, există studii ce sugerează că aceste radiațiile produse de telefoanele mobile presupun un risc mai mare de a dezvolta diverse tipuri de cancer, distrugerea structurii genetice și fertilitate mai redusă.
  • Trebuie avut în vedere și faptul că radiațiile sunt mai periculoase pentru copii și femeile insărcinate; creierul unui copil absoarbe cu 60% mai multe radiații decât un adult.


Cum decidem dacă copilul poate avea un telefon?

Copiii au tendința de a se dezvolta din ce in ce mai repede, de aici și dorința de a deprinde obiceiurile și a avea facilitățile unui adult; astfel, exprimarea dorinței de a deține un telefon mobil se manifestă tot mai devreme.

Cu toate acestea, în momentul când decideți să cumparați un telefon, ar trebui să vă întrebați dacă copilul este responsabil îndeajuns, dacă puteți avea încredere in el, dacă înțelege cum să folosească un telefon cu grijă, și mai ales dacă are nevoie de telefon.

Un copil care parcurge o distanță mai mare de la școală spre casă și folosește mijloace de transport în comun are de obicei o nevoie mai mare de un telefon, pentru a ține legătura cu un adult. Telefonul trebuie oferit în funcție de nevoi și de cât de responsabil este copilul, nu neapărat in funcție de vârstă.

Câteva reguli de avut în vedere

  • copiii nu au nevoie de telefoane foarte performante și este important pentru un școlar să înțeleagă faptul că telefonul îi este oferit din motive de siguranță, nu pentru joacă
  • limitați numărul de apeluri și mesaje, pentru a nu lăsa copilul sa fie distras de telefon și să-și petreacă un timp îndelungat vorbind sau trimițând mesaje, generând totodată costuri semnificative
  • blocați apelurile de la persoane pe care nu le cunoașteți
  • stabiliți de comun acord o oră la care telefonul trebuie să fie oprit, spre exemplu seara, sau în timpul orelor de studiu
  • instruiți copilul să nu răspundă la apeluri sau mesaje de la numere necunoscute
  • nu lăsați copilul să doarmă cu telefonul sub pernă sau pe noptieră
  • fiți chiar dumneavoastră un exemplu pentru copil - nu folosiți telefonul în timp ce conduceți, sau în timpul mesei și nu vă verificați telefonul foarte des

Data actualizare: 15-01-2019 | creare: 11-07-2013 | Vizite: 8289
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Importanța lecturii în dezvoltarea preșcolarilor
  • Lectura în dezvoltarea copilului școlar
  • Cum îi spun copilului că este adoptat?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum