Cum să combați somnolența de după masă

©

Autor:

Cum să combați somnolența de după masă

Somnolența de după-amiază descrie starea de oboseală și de letargie care apare, de regulă în intervalul orar: 13:00 – 15:00. Există multe motive diferite pentru care oamenii se confruntă cu somnolența de după-amiază, dar simptomele sunt în general aceleași sau foarte asemănătoare.

Există patru cauze principale ale unei crize de somnolență de după-amiază:

  • O tulburare metabolică, cum ar fi prediabetul sau rezistența la insulină, hipoglicemia reactivă și sindromul ovarului polichistic.
  • Un program scurt de somn în mod regulat.
  • Obiceiuri alimentare proaste, cum ar fi consumul de prea mulți carbohidrați.
  • Niveluri ridicate de stres.


Înțelegerea a ceea ce cauzează senzația de oboseală în după-amiază este importantă pentru a afla care sunt remediile rapide care pot ameliora scăderea bruscă a energiei în organism.

Fă o pauză și ptrece 10 minute în aer liber

Poți lua prânzul în aer liber și să te poți folosi de pauza de prânz pentru a face o plimbare scurtă. Acest lucru te va ajuta să resetezi ceasul cronologic, să menții sub control cantitatea de melatonină (hormonul de somn) și o să-ți ofere un stimulent valoros de vitamina D, care reduce riscul de osteoporoză, precum și de alte diferite forme de cancer. (1)

Alege proteine, nu cardohidrați

Pentru prânz, o salată de ton fără pâine este o alegere mai bună decât un sandwich cu ton. O salată verde cu brânză, cu conținut scăzut de grăsime, un ou tare și câteva felii de carne de curcan sunt de asemenea mai benefice decât o salată de paste. Schimbarea a ceea ce mănânci la prânz poate face diferența atunci când este vorba de somnolența de după-amiază.

Ceai

Obișnuiește-te să bei o cană de ceai după-amiaza. Este un pas bun spre a face față oboselii de după-amiază prin aportul mic de cofeină și a câtorva minute de liniște pe care le implică acest proces. Păstrează o selecție de ceaiuri aromate exotice (de preferință cu cofeină) în birou și o ceașcă și o farfurie plăcută din punct de vedere estetic, doar pentru ceai.

Curăță biroul și elimină mesajele din inbox

Ambele sunt activități relativ ușoare care nu implică a concentrație crescută, dar care vor oferi mai multă energie, prin mulțumirea furnizată de faptul că ai creat un spațiu de muncă organizat.

Pune o picătură de ulei de mentă în mână

Apoi, aplică pe ambele mâini și pe față, evitând ochii. Menta este un miros binecunoscut pentru sporirea energiei.

Exerciții de întindere

Mișcă umerii înainte sau înapoi, timp în care nu uita să respiri adânc. Repetă timp de 2 minute.

O bucată de ciocolată neagră

Spre deosebire de ciocolata cu lapte, ciocolata neagră este un aliment sănătos, mai aproape de categoria de nuci mai mult decât de dulciuri, având în vedere nivelul ridicat de grăsimi sănătoase și de antioxidanți pe care îi conține. În plus, oferă o mică cantitate de cofeină, precum și un sentiment de satisfacție. Cu toate acestea, ai grijă să consumi doar o bucată de ciocolată neagră.

Gumă de mestecat cu arome puternice

Pe lângă faptul că aromele puternice stimulează organismul, simpla acțiune de a mesteca este benefică pentru creier care își revine din starea de letargie. În plus, mestecarea stimulează saliva, care ajută la curățarea bacteriilor responsabile de boala cavităților și a gingiilor de după prânz. (2)

Organizează activități de grup pentru amiază

Dacă lucrezi de multe ori pe cont propriu, încercă să organizezi activități care implică și alte persoane, astfel încât să nu experimentezi o scăderea bruscă a capacității de concentrare la locul de muncă. Cu toate acestea, asigură-te că este o activitate interesantă și interactivă.

Ia o pauză de 10 minute pentru exerciții izometrice

Exercițiile izometrice implică tensionarea unui mușchi și menținerea acestuia în această stare. De exemplu, cu brațul susținut, tensioneazăi bicepsul și tricepsul în același timp și menține timp de cinci până la zece secunde. Poți face acest lucru cu mușchii coapsei, pieptului, abdomenului, feselor, umerilor și spatelui.

Păstrează o plantă de rozmarin în biroul tău

Studiile afirmă că mirosul de rozmarin este energizant. Ori de câte ori ai nevoie de un impuls, doar frecă o crenguță între degete pentru a elibera parfumul în aer. Sau, dacă ești foarte obosit, frecă o crenguță pe mâini, pe față și pe gât.

Ia o gustare care să-ți pună sângele în mișcare

Asta nu înseamnă să consumi un baton întreg de ciocolată cu lapte. Indicele ridicat al glicemiei din acest produs alimentar îți poate da un impuls temporar, dar, odată ce zahărul dispare, vei fi mai obosit decât înainte. În schimb, ia o gustare care combină proteinele, fibrele și carbohidrații complexi (cum ar fi biscuiții din cereale integrale sau legumele crude) pentru a crește în mod constant nivelul zahărului din sânge și a-l menține constant.

Fă lucrurile care își stârnesc interesul

Poți începe programul de muncă prin a lăsa proiectele preferate pentru mai târziu. Atunci când apare starea de somnolență de după amiază, entuziasmul pentru munca care își place să o faci te va ajuta să redobândești energie pentru restul zilei.

Fă mișcare

Câteodată a te ridica de la birou este cea mai bună metodă de a scăpa de starea de oboseală. Poți încerca să practici câteva exerciții sau să stai în picioare în timp ce îți îndeplinește îndatoririle de la locul de muncă.

Adaugă varietate la rutina zilnică

Cercetările sugerează că starea de concentrație scade după aproximativ o oră și se înrăutățește după acestă perioadă de timp. Fără a diversifica activitățile de la locul de muncă, progresul unei sarcini va fi atenuat în momentul în care treci de 90 de minute și vei pierde productivitatea. Când simți că atenția scade atunci când lucrezi la un proiect complex, treci la altă sarcină timp de 30 de minute, apoi revin-o la ceea ce lucrai înainte.

Ascultă meledia preferată

Găsește un spațiu privat în care să asculți una dintre melodiile tale ritmate preferate. Închide ușa dacă ai un birou sau pune-ți căștile și du-te într-o sală de conferințe goală sau în baie. Veți reveni la birou simțindu-te plin de energie. (3)


Data actualizare: 11-05-2019 | creare: 24-09-2018 | Vizite: 757
Bibliografie
1. 10 Quick Ways to Beat the Afternoon Slump at Work. Url: https://www.lifehack.org/articles/work/10-quick-ways-beat-the-afternoon-slump-work.html
2. 11 Tips to Beat the Afternoon Slump at Work. Url: https://www.healthywomen.org/content/article/11-tips-beat-afternoon-slump-work
3. 18 Tricks to Beat the Afternoon Slump at Work. Url: https://www.rd.com/health/wellness/13-ways-to-beat-the-afternoon-slump-at-work/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.