Formarea de hărți cognitive prin procesul de interferență

©

Autor:

Formarea de hărți cognitive prin procesul de interferență
Mamiferele sunt capabile să învețe prin inferență, conform cercetătorilor. Acest mecanism implică folosirea informațiilor pentru a construi hărți la nivelul creierului și a descoperi lucruri care nu pot fi observate direct, prin conexiuni.
Studiul aduce noi perspective cu privire la strategiile de învățare și a metodelor de accelerare a procesului de cogniție, cu valorificarea amintirilor înregistrate.

Teoria interferenței presupune învățarea prin rememorare a unor amintiri codificate în memoria pe termen lung, uitate și care nu pot fi recuperate pe termen scurt. Unele informații pot îngreuna reamintirea materialelor similare, însă perseverența și efortul de readucere aminte crește nivelul dopaminei cu efect de recompensă, asemănător unor rezultate obținute prin procesul de asociere. Studiul propus subliniază faptul că acest fenomen ar contribui de fapt la procesul de învățare.

Până acum se credea că învățatul se realizează cel mai bine prin asocieri, însă deducerile par și mai utile. Folosind observațiile directe, se pot deduce rezultate indirecte, ascunse în spatele unor asocieri.

Pentru studiu, au fost selectați voluntari pentru a alege două forme abstracte care ar duce la obținerea unor carduri cadou comerciale, încercând să obțină informații despre probabilitatea unui rezultat prin inferență în raport cu celălalt. Învățarea se reflectă în creier prin repetiția activității și rememorarea acesteia, mai mult decât prin asociere.
Acest tip de învățare a fost asociat activității cortextului prefrontal și mezencefalului, prin eliberarea de dopamină.

Învățarea progresivă convețională presupune obținerea de recompense în urma experiențelor directe și eliberarea de dopamină de la nivel cerebral. Noul studiu observă același fenomen și pentru învățarea prin interferențe.

sursa: Science Daily
foto: University of California, Davis

Data actualizare: 23-06-2022 | creare: 23-06-2022 | Vizite: 68
Bibliografie
Understanding learning by inference, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2022/06/220616152507.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Metoda de învățare ce protejează memoria de efectele stresului
  • Metoda Feynman – 3 pași pentru a aprofunda un subiect nou
  • Adulții ar putea învăța o limbă străină sau să cânte la un instrument muzical la fel de ușor ca în copilărie
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.