Antipsihoticele dau dependenta?

07-03-2016
Lena8
Nu este medic/terapeut
Lena8
Buna tuturor,

Stiti oare daca nu cumva antipsihoticele dau dependenta?
Adica nu cumva dupa primul episod psihotic dupa ani intregi de tratament corpul se obisnuieste si nu mai poate adormi fara ajutor?

Spun asta pt ca in urma cu 2 ani am facut primul episod pishotic. Si de atunci am fost pe Olanzapina, apoi pe Abilify cu Imovane. Apoi Ripsolept si acum pe Abilify cu Rispolept. Am incercat in 2 zile (diferite! la distanta de 4 saptamani!) sa vad daca reusesc sa adorm fara antipsihotic. Prima data am reusit sa adorm si a doua oara am avut insomnie. Oare e organismul meu de vina sau medicamentele astea dau dependenta?

PS: Nu sfatuiesc pe nimeni sa intrerupa tratamentul nici macar pt o zi. Eu am facut-o doar pt a sti daca sunt dependenta sau nu. Dr curant a zis ca nu are nimic daca uit o zi sa iau medicatia.
5 comentarii
0
07-03-2016, ora 12:44
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Antipsihoticele nu dau dependenta. Benzodiazepinele (Diazepam, Anxiar, Rivotril, Xanax, altele) dau dependenta.

"Adica nu cumva dupa primul episod psihotic dupa ani intregi de tratament corpul se obisnuieste si nu mai poate adormi fara ajutor?"

S-ar putea ca acel corp sa nu poate sa doarma pentru ca nu s-a vindecat insomnia. Nu de la dependenta.

"acum pe Abilify cu Rispolept"

Adica nu aveti simptome psihotice, adica sunteti in remisie si vi s-au prescris 2 antipsihotice concomitent ? Astea au efecte secundare mari in timp. Va sfatuiesc sa discutati cu medicul despre obligativitatea de a lua 2 antipsihotice.

"Am incercat in 2 zile (diferite! la distanta de 4 saptamani!) sa vad daca reusesc sa adorm fara antipsihotic. Prima data am reusit sa adorm si a doua oara am avut insomnie. Oare e organismul meu de vina sau medicamentele astea dau dependenta?"

Nu dau dependenta. Dau sevraj. Insomnie, stari de rau, greata, cand va lasati de ele.

Medicamentele psihiatrice nu se intrerup niciodata brusc. Niciodata. Treptat, conform schemei data de medic.
Cand medicul va vede 100 % stabila, ar trebui sa va scrie o schema de reductie si daca va merge cu ele reduse ok, fara sa fie semne ca intrati in alt episod, atunci poate sa reduca pina la eliminare. Treptat.

Tinand cont ca nu aveti nici un fel de antecedent de boala psihica in familie, nici depresie, nici anxietate, nici nimic si ca episodul a pornit de la substante (ceaiuri) aceasta ar trebui sa fie conduita medicului. Nu sa va intoxice 10 ani cu antipsihotice ca va distruge.

Eu am luat 6 ani antipsihotice si 5 ani litiu pt prevenirea episoadelor psihotice. Dupa 11 ani de astfel de tratamente am facut steatoza hepatica, chisturi ovariene, mi-au stricat circulatia cerebrala (= dureri mari de cap, urechi, la sunete etc) si alte boli despre care nu mai vreau sa mai vorbesc acum.

Sa fim seriosi. El va da azi 2 antipsihotice nu inteleg de ce daca ati fost stabila. Dar peste un an cand va duceti la el si ii aratati ca ati facut una dintre bolile de la efecte secundare va ridica din umeri si nu va stii catre ce sa va indrume. Ca astea nu se mai vindeca.
0
07-03-2016, ora 12:54
Lena8
Nu este medic/terapeut
Lena8
Prin dependenta ma refeream ca da insomnie, oprirea lor si sevraj. :)

Dar cum sa nu se vindece insomnia dupa 2 ani de tratameent!? :((

Nu stiu care ar fi simptomele psihotice. Ultima data am avut in iunie putina anxietate. In rest de cand m-au eliberat din spital de prin noiembrie 2014 nici o halucianite vizuala nici nimic,. Sunt eu cea de dinainte si percep oamenii ca fiind normali nu ca ar incerca sa ma umileasca, cum s-a intamplat in trecut.

Deci eu presupun ca nu as mai avea simptome psihotice sau comportament ciudat.
Insa dr mi-a zis initial ca tratemntul e 1 sau 2 ani si acum cand am intrebat a zis ca 2 sau 3 ani. :(

Ca efect hormonal, au efect pozitiv asupra mea. Adica mi-a trecut acneea si nu mai am chisturi in sangele menstrual pe care-l elimin si nici nu mai am dureri la menstruatie. :)

PS: Ca doza am fost pe doza f mica (asa a zis dr), 5 mcg de Abilify si zicea ca restul sutn pe 10 sau 15 sau 20 mcg. Si acum Rispolept iau 2 ml.
0
07-03-2016, ora 13:54
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Termenul a se vindeca (insomnia) inseamna ca ai luat o perioada tratament si nu ti-a mai aparut toata viata. Ca si cum ai lua tratament pentru o raceala. Si ai vindecat-o.

Cu insomnia e mai problematic. Poti scapa de insomnie in 3 luni, 7 luni, 7 ani dar apoi dupa o perioada de cateva luni sau cativa ani sa revina.

Dupa cum prezentati cazul, din noiembrie 2014 nu ati mai avut elemente psihotice.

Doza de Rispolept pe care o luati acum e mica. De urmarit sa nu va opreasca menstruatia.

Luati 3 ani daca asa v-a zis si apoi cereti schema de reducere treptata.
0
07-03-2016, ora 14:10
Lena8
Nu este medic/terapeut
Lena8
Multumesc mult de raspunsuri. :)
0
07-03-2016, ora 14:14
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Pentru putin. :)
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.