anxietate sociala si medicamente

26-04-2014
tina_co
Nu este medic/terapeut
tina_co
Buna.
Am fost diagnosticata cu anxietate sociala in urma vizitei la psiholog. Psihiatrul(care are cabinetul in acelasi loc cu psihologul) mi-a prescris urmatoarele : Depakine sirop, Zoloft si Olanzapina. De jumatate de an iau acest tratament dar cred ca totul e inutil, in sensul ca inca am atacuri de panica in momentul in care ma aflu in fata mai multor oameni manifestandu-se prin tremuraturi in tot corpul. Poate este trac, dar singura nu il pot stapani. Psihiatrul stie aceste manifestari ale mele si a zis sa continui tratamentul. Intrebarea mea e :pana cand? Nu vreau sa devin dependenta de niste pastile... Nu am nevoie si de terapie?
De cand ma stiu sunt o timida(acum am 16ani). Nu imi pot face usor prieteni(de iubit nici nu mai zic) si simt ca unii oameni ma evita. Pur si simplu nu stiu cum sa ma fac placuta in cadrul unui grup. Ce forever alone suna tot ce am zis. :))
16 comentarii
1
26-04-2014, ora 18:31
Psiholog Pentilie Marius
Psihologie, Cluj-Napoca
Psiholog Pentilie Marius
Buna tina, cu siguranta ca psihoterapia te-ar ajuta. Anxietatea sociala se datoreaza in mare parte si datorita lipsei unor abilitati sociale, de a comunica asertiv, de a a da si a primi complimente, de a face o solicitare si de a refuza una, de a exprima emotiile si sentimentele intr-un mod adecvat. Un psihoterapuet te poate invata printr-un training asertiv, jocuri de rol si experimente comportamentale cum sa abordezi o persoana, cum sa initiezi comunicarea si ce sa faci mai departe. Pe de alta parte, medicamentele nu isi fac efectul atata timp cat gandurile automate disfunctionale in legatura cu situatiile sociale persista. Este nevoie si de identificarea, evaluarea, modificarea si inlocuirea cu o alternativa functionala a gandurilor care interfereaza cu comportamentele dorite.
Psihiatrii uneori tind sa opteze pentru solutia medicamentoasa si sa ignore alte metode care pot fi de ajutor, asa ca ti-as sugera sa iei legatura si cu un psihoterapeut (de preferat sa aiba o formare cognitiv-comportamentala).
0
26-04-2014, ora 18:48
tina_co
Nu este medic/terapeut
tina_co
Multumesc pentru raspuns. Voi incerca sa iau legatura cu un psihoterapeut.
0
27-04-2014, ora 00:58
stevens
Nu este medic/terapeut
stevens
Ai atacuri de panica pt ca zoloftul e un medicament destul de prost pt multi pacienti si sigur te afli printre ei ! Mergi inapoi si spune-i sa-ti dea paroxetina ( Seroxat, Deroxat) care este special pt asa ceva ! Iar in loc de olanzapina poate iti da altceva (propranol) sau in orice caz sa iei f putin (sub 1-2 mg) !
0
27-04-2014, ora 11:08
Dr. Rares Ignat
Psihologie, Bucuresti
Dr. Rares Ignat
Buna Tina, Intaresc si eu sugestia facuta de domnul psiholog Pentilie...un psihoterapeut te poate ajuta sa inveti sa comunici mai bine cu cei din jur. Psihoterapeutul te poate sprijini in primii tai pasi in a invata sa traiesti cu temerile tale...te poate invata ca « nu e nimic inafara ta care sa te faca mai bun, mai puternic, mai bogat, mai rapid sau mai destept...totul exista doar inauntrul tau»... acolo e bine sa cauti, dupa cum spune si Miyamoto Mushahi.

In acelasi timp iti sugerez sa judeci cu mare grija opiniile primite despre medicamente de la persoane ce nu sunt specializate in sanatate mintala. In ultima vreme din pacate se pare ca exista multe persoane ce ofera sfaturi legate de tratamentul afectiunilor psihice fara sa aiba o pregatire de specialitate.

Dr Rares Ignat - psihoterapie pentru depasirea obstacolelor din viata familiala & profesionala
0
27-04-2014, ora 14:23
stevens
Nu este medic/terapeut
stevens
Domnule Rares cu tot respectul, aveti grija de colegii Dvs. (psihologi si psihoterapeuti) sa nu intre in malpraxis asa cum ati si afirmat intr-un mesaj, adica sa nu recomande vorbe frumoase sau scheme cognitive acolo unde e nevoie de medicatie !
O sugestie de medicatie nu poate intra in categoria asta pt ca trebuie reteta de la medic pt ele, insa nu e de acceptat ca dupa 6 luni de tratament acesta sa nu fie eficient !

Cu stima !
0
27-04-2014, ora 14:43
Psiholog Stefan Liviu
Psihologie, Ploieşti
Psiholog Stefan Liviu
In acest caz concret, sa inteleg ca ii sugerati sau nu ii sugerati sa ia medicatia prescrisa de catre psihiatru? imi cer scuze, nu am inteles prea bine din mesaje.
0
27-04-2014, ora 14:58
stevens
Nu este medic/terapeut
stevens
Evident ca trebuie sa mearga inapoi la medic sa ceara schimbarea tratamentului ! Daca medicul nu accepta, atunci obligatoriu trebuie consultat alt medic ! Oricine poate gresi dar persistenta in greseala se numeste cumva, nu mai stiu cum !
0
27-04-2014, ora 16:29
Dr. Rares Ignat
Psihologie, Bucuresti
Dr. Rares Ignat
Domnule Stevens - olanzapina (un medicament antipsihotic) nu poate fi inlocuita cu propranolol (un medicament betablocant destinat tratamentului tulburarilor cardiace si care poate fi procurat destul de usor de la o farmacie chiar si fara reteta). Uneori astfel de sugestii (chiar facute cu cele mai bune intentii) pot sa faca mai mult rau decat bine, deoarece niciuna dintre persoanele prezente pe forum nu are cum sa stie care este diagnosticul pentru care a fost prescrisa olanzapina. Sunt insa de acord cu sugestia de a consulta si un alt medic psihiatru in cazul in care exista semne de intrebare legate de eficacitatea medicatiei.
0
05-05-2014, ora 19:06
Psiholog Stefan Liviu
Psihologie, Ploieşti
Psiholog Stefan Liviu
Daca un pacient/client are recomandare de la un medic/psiholog pentru un tratament/de o interventie, si considera ca tratamentul/psihoterapia nu-si produce efectele scontate, atunci trebuie sa anunte aceasta.
Cazurile in care pacientul/clientul se duce la medic/psiholog si solicita un tratament/medicament/ o interventie, in nume propriu, sunt nenumarate.
Atunci, care ar fi rolul medicului/psihologului, daca pacientul stie ce-i trebuie?
0
05-05-2014, ora 20:04
tina_co
Nu este medic/terapeut
tina_co
Ok. Sunt de acord, dar ideea este ca eu nu simt mari schimbari. E adevarat ca nu mai sunt depresiva si nu mai am ganduri de sinucidere ( da, am avut si ganduri de-astea si regret ) dar cred ca totul e datorat faptului ca am schimbat scoala si colegii, am intrat la liceu...Nu cred ca medicamentatia m-a ajutat prea tare din moment ce eu inca mai tremur si am mari emotii cand stau in fata unor persoane nu foarte apropiate mie.
Si cum am mai zis, psihiatrul stie acest lucru si a spus sa continui tratamentul. Nu cred ca pastilele acelea ma vor vindeca.
0
05-05-2014, ora 22:48
stevens
Nu este medic/terapeut
stevens
Pacientul dupa cum se vede nu stie ce-i trebuie, stie doar ca nu se simte bine ! Ce i-ar trebui am spus mai sus ! ;)
0
06-05-2014, ora 11:44
Psiholog Stefan Liviu
Psihologie, Ploieşti
Psiholog Stefan Liviu
Da!
Ce as mai putea spune: distanta dintre anxietatea sociala si alte ganduri... este mai mare.
Iar medicatia in astfel de cazuri probabil asteptai sa aiba efectul, sa fie similara, unei bate date cu forta in cap.
Emotii avem cu totii.
0
06-05-2014, ora 13:03
tina_co
Nu este medic/terapeut
tina_co
Imi recomandati deci sa continui tratamentul acesta? Nu mi-ar fi mai de folos un psihoterapeut? Totusi iau acest tratament de mai bine de jumatate de an... Cat sa il mai continui? :|
0
06-05-2014, ora 21:57
Dr. Rares Ignat
Psihologie, Bucuresti
Dr. Rares Ignat
Buna Tina, tratamentul medicamentos asociat cu sprijinul unui psihoterapeut te poate ajuta cel mai mult. In plus in cazul in care incepi sesiunile de psihoterapie vei putea si sa-i explici psihoterapeutului ce anume consideri acum ca nu functioneaza. Daca doar continuam sa discutam pe net, probabil ca rezultatele vor intarzia sa fie conform asteptarilor tale

Dr Rares Ignat - psihoterapie pentru depasirea obstacolelor din viata de cuplu si familie
0
23-07-2014, ora 12:34
katy_p
Nu este medic/terapeut
katy_p
Steve, sfatuieste-o sa mearga la doctor, nu sa mearga si sa ii spuna ce medicamente sa ii ceara doctorului.
Doctorul psihiatru va sti el cu siguranta de ce anume are nevoie.

Nu stiu de ce insisti aiurea sa recomanzi tratamente, eu am facut imprudenta sa iti preiau un sfat si nu mi-a fost foarte bine.(stii tu, exces de serotonina)

Tina, iti recomand sa urmezi numai schema de tratament prescrisa de medicul tau, tu ii relatezi numai simptomele care le ai, iar el iti va prescrie reteta.
Sau schimba medicul, ai acest drept.
Atat.
0
21-10-2014, ora 16:29
roxana-93
Nu este medic/terapeut
roxana-93
Buna Tina, si eu am fost diagnosticata cu anxietate sociala doar ca la mine se manifesta putin mai urat prin varsaturi, vars inainte de a merge la o intalnire, nu pot manca in oras si bineinteles au fost prezente si atacurile de panica, mi-a fost greu si mie ani la rand pana cand am ajuns la psihiatru mi-a recomandat Escitalopram iar acum fac psihoterapie rezultatele se vad deja, sfatul meu este sa faci acelasi lucru, pshioterapia este cea mai indicata.Sanatate!
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.