Basedow, puls f. mare, palpitatii, transpiratii, insomnie

25-05-2009
grumpy
Nu este medic/terapeut
grumpy
Buna ziua,

Sunt barbat, am 29 de ani si am fost diagnosticat posibil cu Basedow.
Iau Thyrozol 3 capsule(a cate 10 mg) pe zi, propanolol nu mi s-a dat pentru ca am fost astmatic. Tratament iau de vreo saptamana si nu simt nicio ameliorare (parca doar putin s-a redus tremorul). Extraveral inainte de culcare am luat dar rezultate: 0.

Tratamentul a fost dat inainte de a iesi analizele, pe baza simptomelor foarte clare:
- tremor maini si picioare
- transpiratii fff. excesive la orice efort
- insomnie aproape totala
- palpitatii si puls 95-110 in repaus
- jena respiratorie

Se poate mari doza de Thyrozol dupa ce voi prezenta analizele? Au iesit cateva si arata asa:
TSH - 0, 78 (normal 0, 30 - 4, 5)
FT4! - 5, 51 (normal maxim 2)
TSI! (anticorp antireceptor TSH) - 14, 9 (normal maxim 1, 5)

Ecografia arata tiroida marita, nodulii fiind f. mici si nu necesita operatie.

Va mai rog sa-mi spuneti ce pot face pentru a evita si inflamarea oculara care am inteles ca este posibila.

Multumesc mult!
5 comentarii
0
25-05-2009, ora 15:49
gege
Nu este medic/terapeut
gege
buna
eu nu sunt medic da imi dau si eu cu parerea-ca am avut si eu
din analize si toate simptomele ce le-ai enumerat rezulta ca ai un hipertiroidism(basedow)
rezultatul tatamentului se vede dupa 3 saptamani si se poate mari doza -iei cat iti scrie medicul ca stie el in functie de analize. si sa nu intrerupi tratamentul nici o zi ca apoi degeaba il iei(daca ai uitat sa iei o pastila nu-i nimic da incearca sa le iei ca altfel nu au efectul pe care il astepti) cu dormitul am si eu probleme.cam de 2 ani iau cate cv pt dormit, pastile sau cv de la naturiste.de ex pt mine e foarte bun SEDIVITAX(naturist)da aici la mine in oras nu l-am gasit (eu l-am cumparat din italia)da am vazut pe net ca e si aici in romania.
spune-i la medic sa-ti dea ceva de dormit ca atfel o sa te afecteze daca nu te odihnesti destul.
eu acum sunt operata ca nu mai suportam toate simptomele ce mi le producea tiroida.aveam niste palpitatii de ziceam ca fac infarct, insomniile si am mai dat si intr-o depresie(cica bolile de tiroida sunt asociate cu depresia).acum sunt mai bine.
in legatura cu inflamarea oculara nu stiu ce sa iti zic ca eu nu am avut probleme cu asta, da intreaba medicul.si daca mai ai intrebari -scrie.
multa sanatate
0
27-05-2009, ora 12:50
grumpy
Nu este medic/terapeut
grumpy
Multumesc pentru raspuns!

Acum parca ma simt mai bine, palpitatiile s-au redus, am ajuns uscat pana la magazinul din vecinatate (inainte eram fleasca pana acolo) iar pulsul in repaus scade si pana la 85. E ciudat ca dupa ce mananc, 3-4 ore sta ridicat iar peste 90. Aveai la fel?

Sanatate!
0
27-05-2009, ora 14:06
gege
Nu este medic/terapeut
gege
buna
poi la mine palpitatiile veneau si cand eram in repaus.chiar si in somn.ma- m trezit de mai multe ori cu palpitatii.si nu trebuia sa fac ceva anume sa am palpitatii, veneau ele asa.
un sfat-ai mare grija cu boala asta si incearca sa o tii sub control.mie mi-a facut rau ca nu stiam ce am, am fost la mai multi doctori-ca eram tot timpul obosita si mi-au dat vitamine.nici unul nu s-a gandit sa ma trimita la endocrinolog.am cerut eu trimitere de la medicul de fam. ca mi se umflase gatul si nu puteam inghiti o pastila intreaga ca imi ramanea in gat.apoi am facut tratament cativa ani cu thyrozol si pana la urma m-am operat.da tot tre sa iau medicamente toata viata.
thyrozolul e f bun ca medicament pt afectiunea asta dar sa mergi regulat la medic si sa-ti faci analizele mereu sa vezi cum stai.ca eu am avut si perioade in care am neglijat si n-a fost bine.
multa sanatate si tie.
0
16-06-2009, ora 17:38
grumpy
Nu este medic/terapeut
grumpy
Buna ziua,

Tratamentul isi face efectul. Este pe aici vreun doctor care m-ar putea ajuta cu un raspuns?

Inainte de tratament aveam:

TSI - 14, 9 UI/I
Free T3 - 23, 57 pg/ml
Free T4 - 3, 95 ng/dl
TSH - 0, 0007
TPO antitiroidperoxidaza - 154, 66 (normal < 5, 6)

Dupa 3 saptamani de Thyrozol 30 mg pe zi:

Free T3 - 3, 49 pg/ml (normal 3, 48 sau mai putin)
Free T4 - 0, 81 ng/dl (normal 0, 70 - 1, 48)
TSH - 0, 001 (normal 0, 3500 sau mai sus)
TPO antitiroidperoxidaza - 98, 5 (normal < 5, 6)

Ma simt excelent, dar mai am o saptamana pana la control.
Mi se pare ca trebuie sa reduc doza deja ca mi se duce FT4 in jos, nu? Sa o reduc de capul meu la 2 pastile pe zi? Mi-e sa nu ajung hipo pana ajung la control. :(

Multumesc!
0
18-06-2009, ora 13:49
gege
Nu este medic/terapeut
gege
nu schimba tratamentul pana nu iti spune medicul
tsh este f mic dar o sa stie medicul ce doza o sa ai nevoie
la fel am patit si eu la inceputul tratamentului
dar apoi a fost ok
numai bine
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Transpirația nocturnă
  • Insomnia este implicată în apariția durerilor de spate
  • MIT: Prin transpirație eliminăm toxinele din organism
  • Scapă de insomnie - 8 sfaturi eficiente
  • Alegerea corectă a deodorantului
  • De ce transpirăm?
  • De ce apar palpitatiile?
  • Transpirația excesivă (hiperhidroza)
  • Obiceiuri care afectează somnul
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.