Cu ce inlocuiesc VENLAFAXINA?

28-12-2019
Alla37
Nu este medic/terapeut
Alla37
Buna, tuturor!

De 6 ani de zile iau ca tratament pentru tulburarea bipolara seroquell, lamotrigina si venlafaxina. Atat la seroquell, cat si la lamotrigina am putut reduce dozele in timp, fara efecte secundare. In schimb, de cate ori am incercat acest lucru cu Venlafaxina, am avut efecte de sevraj neplacute: ameteli, stari de greata, vertij si a trebuit sa revin la doza initiala de 150 mg. Cel mai putin am putut lua 75 mg, sub aceasta cantitate mereu imi apareau efectele de mai sus. De data asta as dori sa suport aceste efecte si sa reusesc sa o scot din sistem. Este, insa, ceva ce m-ar putea ajuta sa imi fie mai usor? Pe langa sport, pentru oxigenarea celulelor creierului, multe lichide, ce altceva as putea face? Sau exista un alt medicament ce il pot lua o perioada, cat timp renunt la acesta? Ce imi recomandati?
7 comentarii
0
29-12-2019, ora 09:22
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Psihiatrie, Sibiu
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Daca reduceți dozele ff mult scade concentrația optima plasmatica și reapar simptomele specifice tulburării afective bipolare.
Este un beneficiu enorm că puteți funcționa cu o anumita schema se tratament.
Recăderile sunt mult mai greu de stabilizat ulterior și e posibil sa nu mai aibă efect creșterea dozelor la aceleași medicamente.
0
29-12-2019, ora 10:08
Alla37
Nu este medic/terapeut
Alla37
Sunt constienta ce riscuri imi asum si ma monitorizez permanent, nu ma las sa ajung pana in punctul in care apar iar simptomele. Multumesc de raspuns.
0
29-12-2019, ora 12:24
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Psihiatrie, Sibiu
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
De ce vreți să scădeți dozele?
Cum va monitorizați dv?
0
29-12-2019, ora 13:02
Alla37
Nu este medic/terapeut
Alla37
Vreau sa le scad pentru ca in timp as vrea sa le reduc la minimum de intretinere sau chiar sa pot fara ele. Imi monitorizez urmatoarele: starea de spirit (daca devin mai trista, mai apatica, mai fara energie, plang mai usor sau dimpotriva, dau in manie, prea multa energie, somn putin, prea multa bunadispozitie-in oricare din cazuri, recresc dozele). Dupa atatia ani de purtator de diagnostic, cred ca am invatat sa imi fiu propriul barometru emotional :). Sunt foarte informata in ceea ce priveste boala mea, stiu foarte bine cu ce se mananca, mai ales ca traitor de simptome. In plus am nivelul de educatie necesar pt a fi suficient de constienta de ce se intampla cu mine, printre altele sunt si psiholog si psihoterapeut si am mare incredere in psihiatrie si medici. Doar ca am ajuns intr-un punct in care eu consider ca sunt suficient de stabila de suficient de mult timp, incat sa pot sa iau masuri sa incerc sa scap definitiv de medicatie, daca pot, evident. Imi doresc un copil, asta e motivul principal, dar lucrand cu mine(merg la psihoterapie, ma ocup de a face lucruri ce imi fac placere, hobbyuri, ma mentin activa etc), imi schimb modul de gandire, de viata, in general si stiu ca puterea e la mine. Medicamentele si-au facut treaba cat nu puteam functiona fara ele, acum vrea sa vad daca pot si singura. Creierul meu stie ce are de facut, a stiut sa secrete toate substantele gen serotonina, inainte ca eu sa folosesc chimicalele ca sa il ajut sa le secrete, daca a stiut, inseamna ca inca mai stie singur. Vreau sa ajung in punctul in care sa o poata face din nou singur. Suplimentar, iau magneziu (sare nigari), ulei de peste, complexul B, fac sport. Am datoria fata de mine sa incerc, macar, sa scap de medicamentatie, va anunt daca reusesc. Daca nu, revind la dozele mele initiale.
0
29-12-2019, ora 14:19
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Psihiatrie, Sibiu
Dr. Mătușa Ion-Cătălin
Felicitări pentru ambiție profesie abordare si nu in ultimul rand deschidere față de noi.
Dacă reușiți va fi perfect.Prin scăderea și creșterea dozelor facem sa desensibilizam receptorii și implicit apariția rezistenței la medicație.
Venlafaxina la doza de 75 mg nu mai acționează dual ci că un SSRI așa că nu știu ce ați putea scădea sub 150 mg
0
18-02-2020, ora 21:25
Mirunyk
Nu este medic/terapeut
Mirunyk
Iau efectin de 13 ani dar nu mai mult de o luna maxim douo incep prin a desface capsula de 75 mg si apreciez cam un sfert din pastila adaugand treptat in fiecare zi pana ajung la o pastila.Asta pt ca simptomele de inceput sant groaznice si chiar si asa tot simt efect foarte putern8c.Dupa 7 zile dispare totul apoi l a o periada scurta ancep sa scad exact cum am inceput .De fiecare data al repet in recaderi si are efect foarte bun an 13 ani l-am repetat de zeci de ori
0
18-02-2020, ora 21:31
Mirunyk
Nu este medic/terapeut
Mirunyk
Chiar acum vreau sa incep sa iau iarasi pt ca din cauza unei nevralgii cu amereli mi-au declansat iar atacurile de panica insa ma streseaza faptul ca o saptamana ma mir cum de mai traiesc.transpiratii insomnii stari de lesin tremurat.un rau de nu pot sa-l descriu dupa care se duce totul la o saptamana si sant un om perfect sanatos.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Auto-medicația cu medicamente psihotrope - efectele negative ale consumului necontrolat
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.