Dependenta de benzodiazepine!Ajutor!

01-01-2018
alix71
Nu este medic/terapeut
alix71
Dupa o operatie de histerctomie subtotala cu anexectomie, si dupa moartea mamei pe care eu singura am ingrijit-o, am inceput sa nu mai pot dormi decat cateva ore pe noapte, luni de zile.Din cauza lipsei de odihna ma simteam groaznic de obosita, avand si un job foarte stresant.Bun, mers la psihiatru, ca ceva trebuia facut ca nu se mai putea in ritmul ala, primit tratament, care mi s-a spus ca este pentru minum 6 luni...totul a fost bine.Am primit 0, 5 Rivotril, !0 mg zolpidem, o pastiluta de Anxiar si 0, 5 Xanax, toate luate seara la culcare.pai m-au adormit de putea sa se darame totul in jur.nu era ok totusi.Cand m-am dus la control-adica dupa 3 saptamani-cum mi s-a spus, era totul ok, dormeam, sigur ca eram mai odihnita...dupa care a spus ca probabil insomnia idiopata va persista daca nu iau pastilele, asa ca am contnuat ani de zile sa le iau.Ca norocul ca Rivotrilul s-a scos din fabricatie si nu il mai iau, dar cum sa reusesc sa scap de restul fara sevraj?Ca de la job nu imi pot lua concediu medical, si nici nu se poate afla ca iau acste doguri.Am inteles ca dunt cancerigene intre altele si oricum m-au transformat intr-o ruina.Multumesc.
8 comentarii
1
02-01-2018, ora 12:17
Psiholog Pescaru Valentin
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pescaru Valentin
Buna ziua, iata cateva perspective asupra situatiei dumneavoastra:
- insomnia nu este o stare naturala a organismului uman, ceea ce inseamna ca aparitia ei are o cauza. Este importanta evaluarea corecta a situatiei si identificarea ei caci altfel tratamentul va aborda doar simptomele (efectele) si nu cauza, esenta. Rezolvarea cauzei va anula necesitatea tratamentului
- tratamentul prescris de catre doctor nu a fost unul pentru insomnie ci a fost o anestezie generala, greu de reprodus/inlocuit. Nu inteleg de ce a fost nevoie de aceasta anestezie.
- nu explicati ce s-a intamplat dupa controlul la trei saptamani, cine a recomandat continuarea tratamentului?
- dupa trei ani renuntarea la benzo nu va fi usoara dar nici imposibila; este important insa sa se faca sub supraveghere medicala
- din ceea ce descrieti referitor la serviciu realizez ca unele din cauzele insomniei sunt inca acolo: ingrijorari, stres accentuat, responsabilitati. Daca este asa va fi cu atat mai greu sa renuntati la ceva care va aduce liniste macar noaptea - aceasta fraza este de fapt baza dependentei in care va aflati, asa functionati in momentul acesta.
Ceea ce inseamna ca, inainte de orice ar trebuie sa faceti o analiza a vietii pe care o aveti, eventual impreuna cu un psihoterapeut cu experienta, pentru a vedea care sunt de fapt cauzele insomniei si cum pot fi ele abordate altfel decat medicamentos.
1
02-01-2018, ora 19:04
alix71
Nu este medic/terapeut
alix71
O anestezie generală?Deci atât de mari sunt dozele?După trei săptămâni, am fost desigur la acelasi medic psihiatru, care a spus ca trebuie continuat tratamentul.Probabil ca stresul de la locul de munca este cauza nu neg asta, oricum lucrurile s-au înrăutățit acolo in timp si continua a se inrautateasca, dar nu am posibilitatea alegerii altui job, pentru ca pur si simplu NU exista unde locuiesc o alta posibilitate de munca.Daca atât de mari sunt dozele, ma mir ca muncesc cu ele la parametrii optimi, intr-un loc de munca care necesita atentie maxima.Deci inteleg ca va trebui internare intr-o instituție specializată pentru a putea renunta la ele...oricum insomnia a revenit si sunt convins a ca efect nu mai au, le iau ca sa stiu ca le-am înghițit si deci dorm.
0
02-01-2018, ora 19:18
alix71
Nu este medic/terapeut
alix71
De 6 ani le iau...credeti ca va trebui sa le iau toata viața?Totusi ma inspaimanta situația de a le lua toata viața.iar de internare in institutii specializate vor duce probabil la pierderea jocului, si la imposibilitatea de a mai avea unul in viitor.
3
02-01-2018, ora 21:56
Psiholog Pescaru Valentin
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pescaru Valentin
Aveti raspunsul in intrebare, ca sa zic asa: "m-au adormit de putea sa se darame totul in jur.nu era ok totusi". Dupa atatia ani organismul s-a obisnuit cu ele si de aceea nu mai raspunde.
Aici se aplica ce va scriam mai sus:
- inteleg situatia cu serviciul si ca nu puteti sa-l schimbati; poate insa puteti sa schimbati felul in care va raportati dumneavoastra la acest serviciu. Puteti descoperi solutii de a descarca acest stres in alte forme, mai sanatoase, care sa va relaxeze, sa va bucure, din care sa obtineti satisfactie.
- de abia dupa aceea se abordeaza insomnia; nu am spus ca este necesara internarea ci supravegherea unui medic psihiatru, de preferat altul decat cel care v-a tratat pana acum
Este esential sa intelegeti ca daca nu abordati cauza insomniei renuntarea la medicatie va fi dificila.
Dupa sase ani organismul s-a obisnuit sa doarma "dopat".
Exista solutii insa este important sa intelegeti mecanismele insomniei ca sa o puteti trata.
1
03-01-2018, ora 16:31
alix71
Nu este medic/terapeut
alix71
Probabil renuntarea la un serviciu care te tampeste este cea mai buna solutie.Cunosc destui care au avut curajul sa faca asta cand au realizat ca nu mai merge cu el.Dar din pacate nu am acest curaj, si aceasta independenta funanciara.Deci nu imi pot permite sa renunt la un venit sigur oarecum, chiar daca sunt constienta ca ar fi cea mai buna solutie.Desigur sa incerc sa caut altul.
1
04-01-2018, ora 12:38
alix71
Nu este medic/terapeut
alix71
Va rog sa mai scrieti si experientele voastre.asa poate ne impartasim problemele care apar la reducerea/scaderea dozelor.
1
31-01-2018, ora 12:14
Dr. Rares Ignat
Psihologie, Bucuresti
Dr. Rares Ignat
Cred ca multe joburi pot fi stresante Alix si cred ca nu ti-a fost usor sa treci peste interventia chirurgicala. Important insa nu e doar ceea ce ni se intampla, ci si cum reactionam la ce se intampla.

Poate ca un pas important in situatia ta Alix e o restructurare a modului in care privesti ceea ce ti se intampla personal si o iesire din zona aceasta a « imposibilitatii de a mai avea unul in viitor ». Odata ce ai face asta ar putea exista efecte benefice si asupra insomniei. Iti sugerez sa incerci cel putin cateva luni sesiunile de psihoterapie.

Dr Rares Ignat
psihoterapie sistemica pentru depasirea obstacolelor din viata
0
08-03-2018, ora 08:18
Cristi199
Nu este medic/terapeut
Cristi199
Buna! Timp de cateva zile, scazi din doza treptat si la medicamente, renunti unul cate unul. Pentru sevraj, de recomandat sunt neuroprotectoarele precum piracetam, se achizitioneaza cu plata de la farmacie, nu ai nevoie de reteta. Sunt non-toxice. Le poti lua si la indicatia farmacistului. Aceste medicamente nootrope la noi, sunt considerate medicamente, afara sunt considerate suplimente alimentare.
Piracetamul iti va creste metabolismul cerebral, hranindu-ti creierul cu mai mult oxigen si nutrienti, asa nu vei mai simti sevrajul acela.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.