fractura de rotula gipsata

02-07-2013
sercin
Nu este medic/terapeut
sercin
Buna ziua,
Am 60 kg, 1.65 inaltime.Am fractura de rotula nedeplasata.Mi s-a pus piciorul in gips, dar medicul mi-a spus ca pot sa calc pe picior, pot sa merg si la servici daca am un job care nu necesita sa stau in picioare.
Oricum, sunt in concediu medical, dar am facut treburi casnice, fara baston, desi nu mi-a spus ca trebuie sa folosesc bastonul.Mi-am facut masaj cu un aparat, la picior acolo unde nu este gipsat.
Am avut dureri groaznice noaptea trecuta, acum nu mai stiu ce trebuie sa fac si cum.Medicul care m-a tratat este in concediu inca 2 saptamani.
AM VOIE SA CALC PE PICIORUL GIPSAT?SI CAT TIMP POT SA MERG PE JOS ? TREBUIE SA MERG CU BASTONUL ?
AM VOIE SA-MI FAC MASAJ ACOLO UNDE NU AM GIPS?
Medicamente :calcivid 2 cps /zi si aspenter 1 caps/zi
Va multumesc frumos si sper ca nu ne veti judeca aspru.
sanatate multa.
4 comentarii
0
02-07-2013, ora 22:29
Dr. Marius Uscatu
Ortopedie si traumatologie, Bucuresti
Dr. Marius Uscatu
Buna seara!
Conceptiile moderne privind fractura rotulei exclud in cvasi-totalitatea cazurilor imobilizarea gipsata, privilegiind tratamentul chirurgical, singurul in masura sa permita mobilizarea imediata a genunchiului.
In cazul in care, totusi, optati pentru tratament conservator (imobilizare) mersul poate fi reluat cu sprijin total, deoarece nu solicita rotula. Trebuie numai sa evitati deplasarile mai mari de 15-30 minute, deoarece agraveaza edemul membrului inferior.
Cu stima,
Marius Uscatu
Chirurg Ante-picior
0
15-07-2013, ora 14:18
ely.b
Nu este medic/terapeut
ely.b
Buna ziua, eu sunt persoana cu rotula fracturata.am avut 10zile atela si 15 zile gips.Mi s-a scos gipsul si la radiografie nu era nicio diferenta de prima radiografie.Acum am cumparat o orteza recomandata de medic pe care o voi purta inca 2 saptamani.Nu pot sa indoi genunchiul, am dureri mari.Mi s-a recomandat;flamexin, calcivid si gel alle.
Dvs ce imi recomandati?