Intrebare tratament tulburare psihotica

16-04-2019
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Buna ziua,
Sufar de tulburare psihotica acuta.
In urma cu un an (aprilie 2018) am facut un episod psihotic care a durat 5 zile.
Un an de zile am facut tratament cu olanzapina, iar acum am schimbat substanta in aripiprazol (zykalor) insa nu se vede mare diferenta. Tratamentul trebuie facut 2 ani. Reactiile adverse sunt cam aceleasi, stare de leguma, fara nici un fel de forta, tremurici la maini, somn indelungat, in jur de 10-12 ore.
Nu vad nici o diferenta intre aceste 2 substante. E ca si cum as lua acelasi medicament.
Mai are cineva starea asta de a te simti leguma, de la tratamentul cu antipsihotice, in special cu aceste substante, sau doar eu o am?
17 comentarii
1
16-04-2019, ora 19:24
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Majoritatea persoanelor care iau antipsihotice au aceasta stare de leguma.
0
17-04-2019, ora 08:04
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
Cate mg de Aripiprazol iei pe zi si de cate zile? Fiica-mea ia 20mg (in prospect scrie ca 15mg ar putea fi doza de intretinere) de mai bine de jumatate de an, anterior a luat cateva putine luni in plus si Olanzapina. De dormit si ea doarme destul de mult - cam 10 ore - dar nu-i deloc leguma. Poate munci (cu capul) bine si mult...cat trebuie. Ii place ce face, cred ca asta e important. Incearca sa te energizezi de dimineata cu un mers alert, alergat, bicicleta, inot. Si cu o cafea, cacao sau cateva patratele de ciocolata amaruie. De tremurat si ei i-ar tremura mainile, dar ia Romparkin pt. asta.
0
17-04-2019, ora 09:46
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Eu sunt leguma cu 5 mg de aripiprazol (zykalor). De 1 luna il iau.
Am avut si un loc de munca la un magazin shop go la care abia am facut fata cu acest tratament cu antipsihotice (olanzapina - aripiprazol)
Ma simteam extrem de obosita si dupa 5 luni am renuntat.
Acum trebuie sa o iau de la capat si sa caut alt loc de munca.
0
17-04-2019, ora 13:17
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
@ CatincaR

Vezi ca Romparkinul strica cognitia. Medicul meu nu mi-l mai da.
0
17-04-2019, ora 13:25
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
Si acum, ca stai acasa, tot obosita te simti? Oboseala fizica, sau cum? Si daca ai face o activitate ce-ti place, gen o excursie cu prietenii, filme, shopping, citit, ceva ce-ti place tie, la sfarsit tot asa obosita te-ai simti? Ca poate nu ti-a placut jobul ala sau nu ti se potriveste asa ceva. La unii asa se manifesta ne-placerea, se simt obositi.

Mi se pare foarte mica doza ce-o primesti zilnic, parca nu-mi vine sa cred ca-ti da asa efecte secundare, medicul ce spune despre asta? sigur nu iei si alt medicament in afara de aripiprazol?
0
17-04-2019, ora 17:30
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Eh, medicul mi-a dat 10 mg de aripiprazol, dar eu iau doar 5 mg, tocmai din acest motiv, ca ma simt leguma. 1 an am luat olanzapina de 5 mg si nu s-a intamplat nimic.
Medicamentele isi fac efectul si cu doza mica, mai ales daca ma simt asa, e clar ca ele lucreaza.
Pe tratament mai am romparkin si rivotril, dar nu e cazul sa le iau ca nu e tremuriciul asa mare la maini. Probabil cu timpul va trece.
Cat despre rivotril nu am citit lucruri prea bune aici pe site, deci ma mai gandesc daca il voi lua sau nu.
Medicul mi-a spus ca la inceput da tremor aripiprazolul, dupa ce se obisnuieste organismul, dispare.
0
19-04-2019, ora 10:12
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
Ce intelegi tu prin a te simti leguma? ca poate nu toti intelegem acelasi lucru. Mai exact, ce si cum simti?
Cate kg te-ai ingrasat in anul in care ai luat olanzapina? Eu m-am ingrasat la un moment dat din cauza unui tratament hormonal vreo 10 kg in cateva luni si ma simteam extrem de obosita fizic, la orice mic efort. Imi era greu si sa urc o scara de un etaj.
De ce crezi ca ti-a prescris si rivotril? Ce simptome suparatoare ai acuzat?

Nu mi-ai raspuns daca te simti la fel de obosita si in urma unei activitati placute.
0
19-04-2019, ora 14:49
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Nu am nici un gram de energie. Credeam ca schimband olanzapina situatia se va remedia, de unde.nici o schimbare. Am aceeasi stare de leguma. Nu am forta pentru nimic.
Nu m-am ingrasat nici un kg de la olanzapina. Am 1.62 - 43 kg.
Anul trecut am fost la munte de 2 ori si m-am simtit la fel de leguma chiar daca am facut ceva ce mi-a placut.
Starea asta de leguma o am de cand am inceput sa iau antipsihoticele.
Psihiatrul mi-a prescris rivotril fiindca am inceput sa am probleme cu somnul. Ma trezesc noaptea si nu mai pot dormi. Asta de cand am trecut de la olanzapina la aripiprazol.
1
19-04-2019, ora 21:46
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
Ce-i drept la olanzapina e trecut ca efect secundar lipsa de forta si la aripiprazol fatigabilitatea, undeva intre 1/10 si 1/100 cazuri, poate ca astea ti se intampla tie. In schimb, efectul secundar cel mai frecvent, cresterea in greutate, pe tine nu te atinge. Noroc pe de o parte, ghinion pe alta.
Nu stiu ce-i de facut, cred ca ar trebui sa te sfatuiesti cu psihiatrul, poate sa-ti mai dea ceva pt. lipsa de energie si fatigabilitate.
Dupa oprirea tratamentului cu olanzapina am vazut ca s-au mai plans si altii de probleme cu somnul, probabil ca o sa treaca cu timpul.
0
20-04-2019, ora 10:26
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Pentru energie iau magneziu si supradyn dar efectul e 0. E ca si cum nu le-as lua.
I-am spus mediculul psihiatru ca nu am energie deloc si nu mi-a spus nimic. Deci nu ar avea ce sa-mi dea.
0
20-04-2019, ora 10:36
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
Ia Vitamax. Pe asta sigur o sa-l simti, o sa-ti vina sa decolezi.
0
20-04-2019, ora 16:13
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Am luat 3 luni vitamax. 0 efect
De asta am schimbat cu supradyn dar vad ca e la fel.
0
20-04-2019, ora 16:20
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
Din ce am citit aici pe forum multi se simt sedati de la antipsihotice.
Pana nu fac 2 ani de tratament in aprilie 2020, sa scap de el, nu cred ca mai am sanse sa ma simt bine vreodata.
0
21-04-2019, ora 07:16
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
3 luni Vitamax? Adica ai cumparat 6 cutii una dupa alta desi aveai zero efect?
0
21-04-2019, ora 10:25
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
1 cutie pe luna
0
21-04-2019, ora 10:25
mihaeladanna
Nu este medic/terapeut
mihaeladanna
1 comprimat pe zi, exact cum scrie pe prospect.
0
21-04-2019, ora 11:14
CatincaR
Nu este medic/terapeut
CatincaR
In mod normal, Vitamaxul trebuie sa-l simti dupa 3-4 capsule. Eu nici nu puteam sa iau una zilnic, luam la 2-3 zile si nici nu terminam cutia, lasam si pt. la anu'. Supradynul nici eu nu l-am simtit. Magneziul, da.
Insista la doctor sau cauta un altul care sa te ajute in problema asta.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.