Intrerupere 5-6 zile tratament tbc dupa 6 luni. Ce se poate intampla?

16-08-2017
Di2565
Nu este medic/terapeut
Di2565
Buna ziua,

in ianuarie am fost diagnosticata cu TBC pulmonar, bk poz. Am urmat tratamentul in spital 2 luni, dupa care examenul de sputa a iesit negativ si am continuat tratamentul cu izoniazida si rifampicina zilnic acasa. Dupa ce am finalizat cele 6 luni, doctorul care imi prescria pastilele mi-a zis ca pot opri tratamentul, l-am oprit pentru cateva zile(5-6). Ulterior, am consultat un alt doctor, specialist, care mi-a spus ca nu trebuia sa opresc tratamentul, ci sa il continui pana la 9 luni, pt ca 6 luni este durata minima a tratamentului. Acum ma intreb daca aceasta pauza va duce la o viitoare rezistenta a bacilului, dat fiind faptul ca acest tratament este obligatoriu sa fie urmat non-stop, fara pauze.

Multumesc
1 comentarii
0
01-07-2019, ora 22:29
Dr. Ciubotariu Bogdan-Iliuță
Pneumologie, Iași
Dr. Ciubotariu Bogdan-Iliuță
Bună seara! Nu cred că ați avut o formă de tuberculoză MDR (multi drog rezistentă) întrucât medicul curant a considerat suficient un tratament de 6 luni. Majoritatea pacienților cu tuberculoză se vindecă după tratamentul de 6 luni. Dacă alt medic va recomandat 9 luni, faceți așa, întreruperea e puțin probabil să dea complicații, precum o reactivare a bolii. O seară liniștită!
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Combinația de medicamente ce ar putea trata tuberculoza rezistentă la antibiotice
  • Tuberculoza latentă poate fi prevenită cu un tratament mai scurt
  • Antibiotic din sol în lupta cu formele multidrog rezistente de tuberculoză
  • Concept nou în tratarea tuberculozei care ajută la finalizarea tratamentului
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.