menopauza precoce

30-06-2010
hapciug
Nu este medic/terapeut
hapciug
Ma numesc Sidonia am 48 de ani si am intrat in menopauza la varsta de 40 de ani.De atunci ma lupt cu osteoporoza, uscaciune vaginala, lipsa libidoului si tot meniul aferent acestei etape din viata unei femei.Am urmat diverse tratamente in special hormonale.Dupa 3 ani de novofem am facut un polip uterin iar la mamografie mi-a aparut o oarecare opacitate la un san.Am facut ecografii la cele mai speciale aparate din cj, iar doctorii toti m-au asigurat ca nu e vorba de nimic suspect ci doar sant niste fibroadenoame care poate le am din tinerete De frica si stiind ce implica tratamentele cu hormoni am intrerupt tratamentul desi toti medicii mi-au zis ca pot sa continui linistita.Dupa un aproximativ un an de pauza, am reinceput un nou tratament cu livialle, nemaiputand suporta bufeurile si toate celelalte.Ma simt excelent, dupa trei luni de livialle, insa am inceput sa pun cateva kilograme ceea ce ma ingrijoreaza pt.ca eu tin mult la silueta iar alimentatia este aceeasi.Nu sant prea grasa am 1.62 m si 53 kg dar aveam 50.Intrebarea mea este daca pot sa continui tratamentul cu livialle fara nici un fel de pericol pt.sanatatea mea.Doctorita la care am fost m-a asigurat ca nu este un hormon ci doar o substanta care inlocuieste hormonii si care face numai bine.As dori daca se poate un raspuns specializat.Cu multumiri.
1 comentarii
0
22-02-2011, ora 22:31
monet
Nu este medic/terapeut
monet
Am 52 de si acum 3 ani am fost operata de histerectomie totala cu anexectomie bilaterala. Dupa operatie am urmat timp de 3 ani tratament cu livial si m-am simtit foarte bine, nu am bufeuri dar am luat 10 kg in greutate desi am tinut regim alimentar. Uneori am stari depresive dar am inteles ca sunt normale datorita menopauzei. si incerc sa le depasesc.Problema este insa ca nu se ma gaseste livial in farmacii (nu stiu de ce nu se mai importa) si medicul mi-a recomandat ieri un inlocuitor, Tibolol pe care nu l-am luat inca. Desi m-am simtit foarte bine cu livial am inteles (din cate am ciiti) ca tratamentul cu Livial sau Tibolol are efecte destul de serioase si nu stiu daca este bine sa-l mai urmez...Medicul mi-a spus ca acest tratament trebuie sa-l urmez cel putin 5 ani.
As dori un sfat din partea unui medic de specialitate sau a unei doamne care a urmat acest tratament itimp mai delungat.
Multumesc !!!
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Proteinele de origine vegetală ar putea reduce riscul instalării precoce a menopauzei
  • Femeile cu o greutate mai mică decât cea normală ar putea ajunge mai devreme la menopauză
  • Terapia cu celule stem ar putea anula efectele menopauzei premature, restabilind fertilitatea
  • Menopauza precoce nu este influențată de activitatea fizică
  • Femeile care fac sex mai rar ar putea intra la menopauză mai devreme
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.