Instruire pentru a depăși cu înțelepciune conflictele sociale

©

Autor:

Instruire pentru a depăși cu înțelepciune conflictele sociale

Conflictele sociale, de la dezbateri politice la dezacorduri familiale, se pot transforma cu ușurință în atacuri personale. Totuși, astfel de confruntări aprinse rezolvă dezacordurile și pot consolida puncte de vedere opuse.
Oamenii sunt capabili să abordeze conflictele sociale cu mai multă înțelepciune dacă s-au antrenat din timp practicând o tehnică distanțată de vorbire de sine, referindu-se la ei înșiși cu pronume de persoana a treia, arată un studiu.

O abordare mai bună pentru rezolvarea dezacordurilor interumane este de a îmbrățișa caracteristici pe care oamenii de știință le asociază cu înțelepciunea. Aplicarea acestor elemente de înțelepciune poate fi însă dificilă, mai ales în timpul confruntărilor. Potrivit noilor cercetări publicate în revista Psychological Science, o abordare înțeleaptă a conflictelor poate fi antrenată în avans.

 

Intervenția cercetătorilor se bazează pe un dispozitiv retoric numit „illeism” - practica referirii la sine la persoana a treia. În loc să spună „mă simt rănit și supărat”, o persoană ar putea spune, de exemplu: „Se simte rănit și supărat”. Potrivit cercetătorilor, schimbând perspectiva de la prima la a treia persoană, o persoană devine mai capabilă să-și evalueze propriile cunoștințe și să aprecieze puncte de vedere alternative.

Pentru a-și testa ipoteza, cercetătorii au efectuat două experimente. În primul experiment, participanților li s-a prezentat o situație ipotetică de conflict social și li s-a cerut să își evalueze gândurile. Participanții au fost instruiți să țină un jurnal zilnic de o lună în care să scrie evenimentele semnificative din fiecare zi. Un grup de participanți a scris despre reflecțiile lor la prima persoană, în timp ce al doilea grup a făcut la fel, dar la a treia persoană. Rezultatele au arătat că persoanele din grupul celor care au scris la persoana a treia au dezvoltat o abordare mai centrată pe înțelepciune a modului în care au gândit despre conflict.

 

Al doilea experiment a adăugat un al treilea grup de participanți, cărora nu li s-au dat instrucțiuni despre cum să scrie despre experiențele lor. Rezultatele celui de-al doilea experiment au susținut concluziile primului. Cercetarea actuală oferă primele dovezi empirice pentru formarea înțelepciunii în viața de zi cu zi atunci când se lucrează prin interacțiuni provocatoare.

sursa: Science Daily


Data actualizare: 19-02-2021 | creare: 19-02-2021 | Vizite: 168
Bibliografie
Training to wisely navigate social conflicts, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/02/210209121025.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.