Teoria evoluționistă, contestată de cercetătorii americani: mutațiile ADN ar putea să nu fie aleatorii

Un studiu recent al cercetătorilor de la Universitatea din California, desfășurat în colaborare cu Institutul Max Planck, contestă teoria evoluționistă care spune că mutațiile ADN sunt aleatorii. Descoperirile cercetătorilor pot schimba înțelegerea evoluției și i-ar putea ajuta pe oameni să lupte împotriva cancerului.
Cercetătorii au petrecut trei ani secvenționând ADN-ul a sute de Arabidopsis thaliana, o buruiană mică, înflorită, considerată „șobolan de laborator printre plante” din cauza genomului său relativ mic, care cuprinde aproximativ 120 de milioane de perechi de baze ADN, un număr de aproape 25 de ori mai mic decât cel întâlnit la oameni. Lucrările au început la Institutul Max Planck, unde cercetătorii au crescut specimene într-un mediu de laborator protejat, ceea ce a permis plantelor cu defecte care ar putea să nu fi supraviețuit în natură să poată supraviețui într-un spațiu controlat.

Secvențierea a sute de plante Arabidopsis thaliana a scos la iveală peste 1 milion de mutații. În cadrul acestor mutații a fost dezvăluit un model non-aleatoriu, contrar a ceea ce era de așteptat. „La prima vedere, ceea ce am descoperit părea să contrazică teoria stabilită conform căreia mutațiile inițiale sunt în întregime aleatorii și că numai selecția naturală determină care mutații sunt observate în organisme”, a spus autorul principal al studiului, Detlef Weigel, director științific la Institutul Max Planck.

Descoperirile furnizează informații esențiale și surprinzătoare care completează teoria lui Charles Darwin despre evoluția prin selecție naturală, deoarece dezvăluie că planta a evoluat pentru a-și proteja genele de mutație pentru a asigura supraviețuirea. „Planta a dezvoltat o modalitate de a-și proteja cele mai importante locuri de mutație”, a spus Weigel. „Acest lucru este incitant, pentru că am putea chiar să folosim aceste descoperiri pentru a ne gândi cum să protejăm genele umane de mutație”.

Descoperirile furnizează informații esențiale și surprinzătoare la teoria lui Charles Darwin despre evoluția prin selecție naturală, deoarece dezvăluie că planta a evoluat pentru a-și proteja genele de mutație pentru a asigura supraviețuirea. „Planta a dezvoltat o modalitate de a-și proteja cele mai importante locuri de mutație”, a spus Weigel. „Acest lucru este incitant, pentru că am putea chiar să folosim aceste descoperiri pentru a ne gândi cum să protejăm genele umane de mutație”.

Data actualizare: 14-01-2022 | creare: 14-01-2022 | Vizite: 310