Ești predispus genetic la un comportament deviant?

Autor: Redacția ROmedic

Ești predispus genetic la un comportament deviant?
Experiențele pozitive și negative pe care le trăim influențează modul în care materialul genetic ne afectează creierul și, implicit, comportamentul. Aceasta este concluzia unui recent studiu științific. Echipa de cercetare a Institutului Universitar de Sănătate Mintală și a Universității Montreal a demonstrat existența unei legături foarte strânse între variantele genetice cu care ne naștem, contextul social în care ne dezvoltăm și comportamentul nostru.

La acest studiu au luat parte 1.337 de subiecți - liceeni cu vârste de 17-18 ani din Västmanland, Suedia. Fiecare a completat în mod anonim câte un chestionar, oferind informații personale referitoare la acte de delincvență, conflicte familiale, abuz sexual și afecțiune părintească. De asemenea, li s-a recoltat o probă de salivă pentru identificarea ADN-ului.

După centralizarea chestionarelor, cercetătorii și-au îndreptat atenția asupra variantelor genelor MAOA, BDNF și 5-HTTLPR. Una dintre descoperirile echipei științifice a fost aceea că 25% dintre tinerii caucazieni prezintă a mutație a genei Monoaminoxidaza A – MAOA – cunoscută și sub denumirea de „gena războinicilor”. Dintre aceștia, cei care au fost abuzați fizic în copilărie au prezentat riscuri mai mari de a manifesta un comportament deviant, decât cei care nu au fost victimile violenței.

O altă concluzie a studiului este aceea că 30% dintre participanți sunt purtătorii unei expresii reduse a genei BDNF. Cercetări anterioare au arătat o strânsă legătură între această variantă genetică și comportamentul agresiv dezvoltat într-un mediu vicios.

Cea de-a treia genă analizată a fost 5-HTTLPR sau gena transportatoare de serotonină. 20% dintre subiecți au prezentat o expresie redusă a acesteia. Dintre aceștia, s-a demonstrat că indivizii cu o copilărie nefericită sunt mai predispuși unui comportament antisocial și agresiv, comparativ cu cei care au trăit în sânul unei familii obișnuite.

În final, echipa științifică a reușit să demonstreze că interacțiunea dintre cele trei variante genetice și factorii de mediu influențează în mod fundamental caracterul uman, determinând apetența mai puternică sau mai redusă spre delincvență.

Prezentul studiu a fost publicat pe 11 decembrie a.c., în International Journal of Neuropsychopharmacology.

Sursa: International Journal of Neuropsychopharmacology, citată de Medical Xpress

Data actualizare: 02-07-2018 | creare: 22-12-2014 | Vizite: 3542
Are you genetically predisposed to antisocial behavior?, link: https://medicalxpress.com/news/2014-12-genetically-predisposed-antisocial-behavior.html

• Aproximativ 66% dintre cazurile de cancer sunt cauzate de „ghinion” (Studiu)
  • Genele ne dictează preferințele alimentare?
  • Eficiența vaccinului antigripal poate fi dată de gene