Testele genetice vor fi utilizate pentru a identifica persoanele susceptibile să dezvolte boli cardiovasculare

Dignity Health, cel mai mare furnizor de servicii medicale non-profit din California, lansează primul studiu de cercetare din America de Nord în care testele genetice vor fi folosite pentru a identifica persoanele cu risc de a dezvolta boli cardiovasculare pe baza structurii ADN-ului lor. Dacă se dovedește eficientă în studiile clinice, această formă de testare genetică poate fi adoptată la nivel global pentru a preveni bolile de inimă, principala cauză de deces la nivel global.
Pe toată durata studiului, echipa de cardiologie de la Centrul Medical Regional Dignity Health Chandler va colecta probe de ADN de la aproximativ 2.000 de persoane de sex masculin și persoane de sex feminin care nu au antecedente cunoscute de boli cardiovasculare. Probele de ADN vor fi apoi analizate la Centrul Clinic de Secvențiere a Genomului Uman al Colegiului de Medicină Baylor pentru a determina dacă participanții au markeri genetici despre care se știe faptul că provoacă boli de inimă.

După finalizarea genotipării ADN-ului, echipa de cercetători va evalua markerii genetici ai fiecărui participant, pentru a determina dacă au șanse scăzute, medii sau mari de a dezvolta boli cardiovasculare. Alți factori de sănătate și stil de viață vor fi, de asemenea, luați în considerare atunci când se determină riscul participanților de a avea boli de inimă. Acestea includ hipertensiunea arterială, diabetul, colesterolul ridicat, precum și dacă participantul fumează sau este activ fizic, printre altele.

Participanții la studiu care și-au exprimat dorința de a-și cunoaște rezultatele vor fi anunțați cu privire la acestea și vor avea ocazia, în situația în care prezintă un risc genetic ridicat pentru boli cardiovasculare, să se întâlnească cu experți în cardiologie și să se supună consilierii genetice. Cei eligibili pentru a participa la studiu sunt bărbați și femei cu vârsta cuprinsă între 40 și 60 de ani. Persoanele care vor fi incluse în studiu trebuie să nu aibă antecedente cunoscute de boli de inimă, deoarece scopul studiului este de a determina riscul lor genetic de a dezvolta boli de inimă înainte ca aceasta să se dezvolte efectiv. Studiul se va desfășura pe o perioadă de aproximativ 10 ani.

Data actualizare: 22-02-2022 | creare: 22-02-2022 | Vizite: 233