Burta de bere - sunt mai predispuși cei ce beau bere la a face burtă?

©

Autor:

Burta de bere - sunt mai predispuși cei ce beau bere la a face burtă?

Berea este adesea asociată cu o creștere a grăsimii abdominale, fenomen cunoscut, în mod obișnuit, sub denumirea de burtă de bere.

Cercetările au sugerat că berea nu provoacă creșterea în greutate, ci este vorba despre calitatea și cantitatea alimentelor pe care le mănânci după consumul de bere.

Cu toate acestea, burta de bere nu este doar un mit. O halbă de bere conține 400 de calorii. Dacă nu-ți monitorizezi consumul de bere, riști să ai peste 2.500 de calorii pe zi. Riscul crește atunci când nu acorzi atenție alimentelor pe care le consumi.

Calorii din bere

Berea, ca în cazul oricărui alt aliment sau băuturi, conține calorii. În bere, aproximativ două treimi din calorii provin din alcool, o treime din carbohidrați și o cantitate neglijabilă provine de la proteine, deși aceste numere pot să difere în funcție de compoziția berii și de modul în care este preparată.

Calorii din alcool

Alcoolul este cea mai bogată sursă de energie din bere și are o valoare energetică de 7 kcal pe gram. Descompunerea alcoolului în organism are prioritate asupra descompunerii altor substanțe nutritive, deoarece organismul nu poate stoca alcool și îl tratează ca o substanță potențial dăunătoare, deși cantități mici de alcool, însoțite de ​​mese proteice pot stimula producerea de energie.

Calorii din carbohidrați

Prin arderea carbohidraților, organismul metabolizează 4 kcal per gram de carbohidrați. În general, concentrațiile de carbohidrați din bere variază între 20-30 g pe litru. O bere conține aproximativ aceeași cantitate de carbohidrați ca un pahar de vin alb dulce.

Moduri în care berea poate provoca creșterea în greutate:

Crește apetitul

Poți să adaugi cu ușurință calorii în dieta ta, chiar dacă păstrezi un jurnal de nutriție, deoarece, adesea, treci cu vederea băuturile pe care le consumi de-a lungul zilei. Spre exemplu, 355 ml de bere cu 4% alcool oferă 158 de calorii. Berea conține mai multe calorii decât o băutură răcoritoare, deci are potențialul de a adăuga multe calorii în dieta ta.

Unele studii au arătat, de asemenea, că alcoolul îți poate crește pofta de mâncare pe termen scurt, și te determină să mănânci mai mult decât în mod normal. (1).

Mai mult, s-a demonstrat că oamenii nu compensează întotdeauna caloriile pe care le consumă atunci când beau alcool, printr-un consum scăzut de alimente. Așadar, dacă bei bere în mod regulat, acest lucru ar putea contribui la un număr semnificativ de calorii la dieta ta.

Previne arderea grăsimilor

Consumul de alcool poate împiedica organismul să ardă grăsimea. Mai exact, atunci când bei alcool, organismul prioritizează descompunerea alcoolului în comparație cu alte surse de energie precum grăsimile. În teorie, băuturile obișnuite ar putea contribui la o creștere a grăsimilor corporale.

Caloriile din bere pot fi transformate în grăsimi printr-un efect cunoscut sub numele de lipogeneză hepatică de novo. De asemenea, în cazul în care există grăsime în dietă, aceasta poate fi păstrată, deoarece zaharurile din bere oferă energie, în timp stochează grăsimile.

Cu toate acestea, studiile au raportat rezultate mixte. Pe termen lung, consumul de bere, în mod regulat, dar moderat, în porțiuni mai mici de 500 ml pe zi, nu pare să crească greutate corporală sau grăsimea abdominală. (2).

Conține fitoestrogeni

Florile plantei de hamei dau berii aroma specifică. Această plantă este cunoscută ca fiind bogată în fitoestrogeni, compuși vegetali care pot imita acțiunea hormonului sexual feminin de estrogen. Ca urmare a conținutului de fitoestrogen, s-a sugerat că hameiul din bere ar putea provoca modificări hormonale la bărbați și ar putea duce la creșterea grăsimii abdominale.

Cu toate acestea, deși este posibil ca bărbații care beau bere să fie expuși la niveluri mai mari de fitoestrogeni, modul în care acești compuși afectează greutatea sau grăsimea abdominală, nu a fost pe deplin înțeles.

Berea nu este întotdeauna singura cauză a burții de bere

Există o credință răspândită că berea duce la creșterea grăsimii abdominale. Cu toate acestea, nu există dovezi științifice suficiente pentru a confirma dacă consumul de bere la niveluri moderate (<500 ml pe zi) este într-adevăr responsabil pentru o talie mărită.

 

Apariția burții ar putea fi asociată cu obiceiurile alimentare și stilul de viață al consumatorului de bere. Oamenii care beau, în principal, bere par să mănânce mai puțin sănătos decât oamenii care preferă vinul sau care nu beau deloc băuturi alcoolice. Se pare că, cel mai probabil, stilul de viață și factorii demografici ai consumatorilor de bere joacă un rol semnificativ în formarea burții de bere.

Cum previi creșterea în greutate atunci când bei bere?

Când bei, consumă proteine în loc de grăsime. Alimentele cu un conținut bogat de proteine îți vor oferi o senzație de sațietate pentru mai mult timp, așa că vei fi mai puțin predispus să alegi alimente nesănătoase.

Evită mâncatul dezorganizat.

Un studiu a descoperit că bărbații care consumau în medie patru beri pe zi, aveau cu 16% mai multe calorii totale decât un grup de non-băutori. Cele două grupuri au avut cantități identice de activitate fizică. Ambele grupuri au avut același indice de masă corporală, în ciuda excesului de calorii pentru băutori. (3)

Este indicat să mănânci înainte să bei.

Alege o opțiune scăzută în grăsimi și bogată în proteine - pieptul de pui și peștele sunt cele mai indicate.

Bea bere cu atenție

După ce te-ai informat cu privire la berea pe care o bei, nu trebuie să te stresezi cu privire la număratul caloriilor, atâta timp cât menții un echilibru sănătos. Fiecare persoană este diferită și trebuie să-și găsească echilibrul, adică să dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase, să fie activ și să monitorizeze consumul de bere.

Orientările dietetice definesc consumul moderat de alcool, pe zi, ca fiind de 330 ml de bere pentru femei și dublu pentru bărbați.

Așadar, te poți bucura de bere, atâta timp cât face parte dintr-un stil de viață echilibrat cu alimentație sănătoasă și exerciții fizice.


Data actualizare: 27-09-2019 | creare: 27-09-2019 | Vizite: 187
Bibliografie
1. Alcohol and food intake.Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14557794
2. Alcohol Consumption and Obesity: An Update. Url: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25741455
3. Beer and Body Weight. Url: https://beerandhealth.eu/beer-and-health/beer-and-body-weight/?age-verified=19194ce078
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.