Contraceptivele hormonale pot crește riscul de depresie

©

Autor:

Contraceptivele hormonale pot crește riscul de depresie
Femeile care urmează tratament cu anticoncepționale hormonale prezintă un risc mai crescut de depresie, conform cercetărilor recente din cadrul Universității din Copenhaga.

Milioane de femei din întreaga lume utilizează diferite metode contraceptive hormonale, de la pilule (contraceptive orale combinate), minipilule (pilule doar cu progestativ), dispozitive hormonale (dispozitive intrauterine), până la plasturi contraceptivi.

Hormonii din compoziția acestora par să influențeze starea afectivă a persoanei care le utilizează. Efectele au fost observate în special în cazul adolescentelor. Cercetările au fost efectuate pe durata a 13 ani, între 2000 și 2013, pe un grup de 1.061.997 femei cu vârste între 15 și 34 ani. Dintre acestea, 55% foloseau diverse metode contraceptive hormonale. În cazul acestora, riscul de depresie a fost cu 20% mai crescut, în medie. În cazul adolescentelor de 15-19 ani, riscul poate crește cu până la 80%, indiferent de metoda contraceptivă hormonală utilizată.

Studiul nu doar că este unul de amploare, dar informațiile sunt date medicale concrete, din fișele medicale ale pacientelor, nu obținute pe baza chestionării participantelor.

Partea negativă este că nu se cunoasc cauzele exacte, nefiind date biologice care să indice asocierea dintre administrarea contraceptivelor și riscul de depresie. Faptul că riscul este mai ridicat la adolescente poate duce la ideea că legătura contracepție-depresie este dată de labilitate emoțională mai crescută în rândul adolescentelor, comparativ cu femeile mai în vârstă.

Studiul atrage atenția asupra necesității monitorizării de către medici a stării psihice, afective și a schimbărilor de comportament ce pot să apară în urma utilizării de către femei a contraceptivelor. Estrogenul este responsabil de starea de bine, în timp de progesteronul este opusul. Astfel, din moment ce majoritatea contraceptivelor hormonale au la bază progesteron, nu este surprinzător faptul că după administrarea lor, starea afectivă generală poate înclina spre depresie.

Cercetătorii atenționează femeile care urmează tratamente cu anticoncepționale, în special adolescentele, să urmărească eventualele simptome de depresie ce ar putea să apară în urma administrării pilulelor și să apeleze la medic la primele simptome.

Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnalul JAMA Psychiatry.

Sursa: Science Alert

Data actualizare: 29-09-2016 | creare: 29-09-2016 | Vizite: 1053
Bibliografie
Hormonal contraceptives may raise depression risk, link:
http://www.sciencealert.com/women-on-the-pill-are-23-more-likely-to-be-treated-for-depression
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Modul de administrare al contraceptivelor orale combinate
  • Ce e de facut daca sunt omise pilule anticonceptionale
  • Tipuri de contraceptive combinate disponibile in Romania
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.