Copilul petrece timpul în fața ecranului? Beneficiile sociale ar putea depăși problemele comportamentale

©

Autor:

Copilul petrece timpul în fața ecranului? Beneficiile sociale ar putea depăși problemele comportamentale
Timpul petrecut în fața ecranelor de către școlari reduce riscul acestora de a dezvolta tulburări de atenție, de a avea un somn tulburat sau note mai slabe la școală, sugerează un nou studiu.
Cercetarea, publicată în revista PLOS ONE, a dezvăluit, de asemenea, un potențial pozitiv pentru dispozitivele electronice: copiii care petreceau mai mult timp în fața ecranelor aveau mai mulți prieteni apropiați.

Pentru lucrarea actuală, cercetătorii au evaluat datele provenite de la aproximativ 12.000 de copii de 9 și 10 ani, folosind pentru evaluarea dezvoltării cognitive și a creierului chestionare, rapoarte ale părinților cu privire la problemele comportamentale și evaluări ale sănătății mintale. Conform datelor, băieții petreceau în medie cu aproximativ 45 mai multe minute zilnic în fața ecranelor, comparativ cu fetele, depășind aproape cinci ore zilnic în weekend și patru ore în timpul săptămânii.

Băieții și fetele foloseau timpul petrecut în fața ecranului în mod diferit, băieții petrecând de două ori mai mult timp cu jocurile video, în timp ce fetele petreceau mai mult timp interacționând în social media. Datele, colectate înainte de pandemia COVID-19, nu au inclus timpul asociat cu învățarea online. La fel ca și studiile anterioare, cercetarea a constatat că adolescenții care petreceau mai mult timp în fața ecranelor tindeau să doarmă mai rău, obțineau note mai slabe și arătau comportamente mai „externalizante”. Cu toate acestea, comparativ cu alți factori care le modelează viața, influența timpului pe ecran a fost redusă.

De exemplu, statutul socioeconomic al unui copil a avut un impact de 2,5 ori mai mare asupra unor astfel de rezultate comportamentale. Dintre toate influențele evaluate, timpul petrecut în fața ecranului a reprezentat doar aproximativ 2% din variația dintre copii în rezultatele măsurate. „O serie de lucrări din ultimii ani au sugerat că timpul în fața unui ecran ar putea fi dăunător pentru copii, dar au existat și unele recenzii care sugerează că aceste efecte negative au fost supraestimate, ele nefiind îngrijorătoare”, a declarat autorul principal John Hewitt.

Deși sunt necesare mai multe cercetări, s-ar putea ca modul în care este petrecut timpul în fața ecranului să conteze mai mult decât cantitatea. De exemplu, cercetările anterioare au arătat că jocurile video jucate cu alții pot favoriza relațiile de prietenie, în special pentru băieți. Deoarece noul studiu s-a referit doar la tinerii în vârstă de 9 și 10 ani, constatările nu se aplică neapărat copiilor mai mari.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 16-09-2021 | creare: 16-09-2021 | Vizite: 88
Bibliografie
Screen time only mildly linked to behavioral problems, but may have social benefits, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/09/210910121703.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.