Creierul ar putea fi antrenat să prevină dislexia (Studiu)
©
Autor: Mancaș Mălina
Abilitatea creierului de a se sincroniza cu tonul È™i intonaÈ›ia vorbirii influenÈ›ează modul în care este procesat limbajul, conform unui studiu recent din cadrul centrului de cercetare BCBL, ale cărui rezultate ar putea favoriza dezvoltarea de activități mai eficiente de antreare a creierului pentru a evita anumite tulburări ca dislexia.
Cercetările anterioare arată că sistemul nervos este capabil să-È™i ajusteze natural frecvenÈ›a undelor cerebrale în funcÈ›ie de oscilaÈ›iile sau ritmul a ceea ce percepe urechea, dar nu se cunoÈ™tea È™i efectul sincronizării creierului în regiunile asociate direct cu procesarea limbajului.
Studiul recent a vizat acest aspect prin analizarea sincronizării creierului la un grup de 72 indivizi.
Rezultatele experimentului au arătat că sincronizarea vorbirii este mai intensă când creierul percepe sunete de frecvenÈ›e reduse ale accentului, tonului sau intonaÈ›iei. De asemenea, sincronizarea este un rezultat al activității din aria lui Broca, localizată în lobul frontal din emisfera stângă.
Cercetări anterioare au arătat că în cazul copiilor cu dislexie, este o sincronizare deficitară în această regiune.
Astfel, se pare că intervenÈ›iile terapeutice axate pe învățarea limbajului pot fi introduse în copilărie prin simularea componentelor auditive de frecvenÈ›e reduse.
Sursa: Science Daily
Cercetările anterioare arată că sistemul nervos este capabil să-È™i ajusteze natural frecvenÈ›a undelor cerebrale în funcÈ›ie de oscilaÈ›iile sau ritmul a ceea ce percepe urechea, dar nu se cunoÈ™tea È™i efectul sincronizării creierului în regiunile asociate direct cu procesarea limbajului.
Studiul recent a vizat acest aspect prin analizarea sincronizării creierului la un grup de 72 indivizi.
Rezultatele experimentului au arătat că sincronizarea vorbirii este mai intensă când creierul percepe sunete de frecvenÈ›e reduse ale accentului, tonului sau intonaÈ›iei. De asemenea, sincronizarea este un rezultat al activității din aria lui Broca, localizată în lobul frontal din emisfera stângă.
Cercetări anterioare au arătat că în cazul copiilor cu dislexie, este o sincronizare deficitară în această regiune.
Astfel, se pare că intervenÈ›iile terapeutice axate pe învățarea limbajului pot fi introduse în copilărie prin simularea componentelor auditive de frecvenÈ›e reduse.
Sursa: Science Daily
Data actualizare: 08-03-2018 | creare: 08-03-2018 | Vizite: 1168
Bibliografie
Yes! The brain can be trained to avoid dyslexia, study suggests, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/03/180307100720.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Termeni ca depresia și schizofrenia ar putea deveni învechiți
- Singurătatea și anxietatea socială: două condiții similare determinate de stări diferite ale creierului
- Noi informații cu privire la efectele antidepresivelor
- Persoanele care iau antidepresive de două ori mai predispuse la eșecul implantului dentar
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Vorbitul singur?
- Dureri in gat si deficiente de vorbit
- Comportament deviant la copil de 8 ani
- Instabilitate, dezechilibru si incoerenta in pronuntarea cuvintelor
- Dementa mixta, atrofia musculara, nu poate vorbi si pneumonie
- Intarziere in dezvoltarea limbajului
- Dislexie, copil de 17 ani
- Tulburare de limbaj
- Copil 4 ani jumate întârziere in limbaj și vorbire
- Interpretare RMN fetita de 5 ani