cand va constientiza prietenul meu ca este bolnav?

16-12-2009
misu_b800
Nu este medic/terapeut
misu_b800
Buna! prietenul meu este emigrant ilegal in SUA de catva ani. sufera de cateva luni de o tulburare afectiva bipolara sau ceva de genul acesta. Pana in momentul de fata a fost dus cu forta de doua ori la o clinica de psihiatrie, unde a fost internat maxim doua saptamani, din pacate tot ce s-a intamplat acolo clinica considera ca este confidential. A fost convins de prietena lui sa mearga la un psihiatru care i-a prescris un tratament cu Abilify si inca ceva medicament pe care nu-l mai tin minte. Acest psihiatru l-a diagnosticat cu "delusional disorder". Prietenul meu considera ca e sanatos si nu vrea sa urmeze nici un tratament. Este chemat in tara de familia lui dar refuza categoric intoarcerea acasa. Problema e ca nu mai poate sa lucreze, deci prin urmare la un moment dat nu se va mai putea intretine... neavand asigurare mediacala nu cred ca va primi in SUA un ajutor medical adecvat (suficeint).
Va intreb: oare cand isi va da seama ca este bolnav, astfel incat sa poata urma un tratament sau sa poata lua decizia sa se intoarca in tara? Cum poate fi ajutat sa-si dea seama cat mai repede de situatia in care se afla? oare cum ar putea fi adus in tara?
11 comentarii
0
16-12-2009, ora 06:22
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara
Mai bine ca nu ia Abilify, stie el ce stie. Este un medicament controversat in SUA, unii psihiatri refuza sa-l recomande sau recomanda doze foarte mici, sub stricta supraveghere.au fost multe cazuri de decese datorita efectelor secundare puternice [ tulburari cardiace cu cresteri ale TA, tulburari ale functiei renale, tulburari de vedere, dereglari ale temperaturii corporale cu transpiratii excesive pe intreaga durata a zilei, agitatie, confuzie, pierderea memoriei, a cunostintei pana la coma ].Nu are prieteni acolo, cunostinte? Daca nu are asigurare medicala cum a fost internat si tratat ?In acesti ani cum a fost angajat si platit ?Nu cred ca nu are prieteni care sa se intereseze de el, la care sa apeleze. Eu cred ca stie foarte bine ce i se intampla. ori merge cineva pana la el, ori il lasati in pace, nu poate fi trimis in tara contra vointei lui.Daca tii legatura cu el sfatuieste-l sa apeleze la organizatiile romanesti de acolo, la biserica ortodoxa romaneasca de peste ocean; va fi ajutat, sfatuit, orientat.
0
16-12-2009, ora 11:04
misu_b800
Nu este medic/terapeut
misu_b800
locuieste cu prietena lui acolo... prietenii lui l-au dus la spital.. a fost internat la un spital de stat, dar eu presupun ca medicii de acolo s-au ocupat de el considerand ca este un caz de urgenta. a lucrat ca sofer self-employed (nu are drept de munca, e emigrant ilegal). momentat e fratele sau acolo, sta cu el 2 saptamni, inca nu a reusit sa-l convinga sa vina acasa.. si nici ca este bolnav.
0
17-12-2009, ora 09:22
Mr. Nick
Nu este medic/terapeut
Mr. Nick
Prietenul dvs. are nevoie de mult ajutor din partea familie şi nu numai. NU are cum să conştientizeze că este bolnav, pentru că îi este afectată gândirea; raţiunea este destabilizată, iar stresul este inamicul lui numărul 1 (printre altele)...are nevoie de ajutor specializat şi de tratament corespunzător. Cerându-i să conştientizeze că este bolnav psihic este ceva absolut normal, dar într-o măsură destul de mare îi cereţi imposibilul...sprijiniţi-l - ajutaţi-l!

Toate cele bune şi însănătoşire grabnică;)




În speranţa că v-am putut fi de folos, cu plăcere şi deferenţă,
Mister NICK;)
˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
| NIHIL SINE DEO - NIMIC FĂRĂ DUMNEZEU |
→ Homo proponit, sed DEUS disponit - Omul propune, DUMNEZEU dispune! ←
˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
0
18-12-2009, ora 15:23
MIHUTU75
Nu este medic/terapeut
MIHUTU75
intrebare pentru doamna doctor Balcan Anisoara sau pentru Mr.NICK:

este recomandata doza de 10 mg de Abilify in cazul tulburarii bipolare?

eu iau 15 mg si ma confrunt si dupa 3 ani de tratament cu aceleasi efecte secundare: somnolenta, oboseala, puls crescut, cresterea in greutate si memorie care cam lasa de dorit.
tare mult as vrea sa imi schimb tratamentul sau sa reduc doza.
ce spuneti dvs m-a pus serios pe ganduri.
0
18-12-2009, ora 17:30
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara
Toate antipsihoticele au efecte secundare, unele mai pronuntate, altele mai estompate. Tu daca esti de multi ani in tratament cu Abilify nu trebuie singur sa renunti la acesta sau sa reduci singur doza, nici noi nu-ti putem schimba terapia, trebuie sa te adresezi psihiatrului care te are in grija de atatia ani si sa-i spui ceea ce crezi si ce ai dori in legatura cu tratamentul.Doza pe care o iei este adaptata
bolii, dar daca efectele secundare le constati si le simti pe propria piele trebuie sa te adresezi psihiatrului pentru o reevaluare.
0
19-12-2009, ora 14:48
Mr. Nick
Nu este medic/terapeut
Mr. Nick
Ţine cont de sfaturile d-nei doctor; toate cele bune!

P.S. Nu te lăsa influenţat negativ de efectele adverse ale altei persoane care are în schema terapeutică acelaşi medicament ca şi tine; organismele sunt unice, receptivitatea la fel; Nu tot ce face A trebuie să facă şi B...consultă-ţi medicul curant pentru orice modificare de doză, chiar şi mică!

Sărbători fericite!
0
10-02-2010, ora 20:02
Leustean Maria
Nu este medic/terapeut
Leustean Maria
Nu el este bolnav, dupa descriere, ci mai degraba dv, pentru ca faceti afirmatii nefondate;cum sa fie bolnav daca el nu acuza nimic, si nici dv nu puteti numi nimic;
0
10-02-2010, ora 20:03
Leustean Maria
Nu este medic/terapeut
Leustean Maria
Sau prietena lui ar putea avea vedenii!
0
10-02-2010, ora 20:31
Leustean Maria
Nu este medic/terapeut
Leustean Maria
De-ati sti cat de usor se dau diagnostice la psihiatrie!...Daca te-ai dus la ei, sigur te scot cu diagnostic, ca doar nu-i costa nimic, din contra au de castigat.Daca te-a pasat alopatul la ei, orice ai spune(ex:pete maronii aparute brusc cu durere)-ei ignora si prefera sa-ti dea ei diagnostic.Sunt complet opaci.Mai degraba le-as putea eu acorda ajutor, diagnostic, dar motivat pe intelesul lor.
0
11-02-2010, ora 12:46
misu_b800
Nu este medic/terapeut
misu_b800
prietenul meu si-a revenit. sper ca pentru totdeauna. discutia inceputa mai sus nu-si mai are rostul. oricum raspunsul la problemele mai sus mentionate era greu de gasit pe aceasta cale... multumesc celor care au incercat sa raspunda, o viata frumoasa va doresc tuturor!
0
08-04-2011, ora 13:56
Mr. Nick
Nu este medic/terapeut
Mr. Nick
Misu_b800,

Mă bucur nespus de mult că prietenul dv. şi-a revenit. Însănătoşirea dânsului să fie într-un ceas bun!
Dumnezeu să vă binecuvânteze cu tot ce aveţi nevoie.
Cu iubire creştină şi respect,
Mr. Nick
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • BiAffect - aplicația pentru detectarea modificărilor dispoziției în tulburarea bipolară
  • Genele pot indica persoanele care răspund la tratamentul cu litiu
  • Ritmul cardiac ar putea ajuta la diferențierea depresiei de tulburarea bipolară
  • Adolescenții care consumă marijuana au risc de tulburare bipolară la maturitate
  • Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.