Durere umar dupa radioterapie; imi misc foarte greu mana

07-01-2010
monik 52
Nu este medic/terapeut
monik 52
In luna mai am fost operata de cancer la san.Am urmat chimioterapie si radioterapie.In urma radioterapiei am ramas cu o durere mare in umar.Ma dor si muschii de la umar pina la cot durerea radiaza pina in palma.Imi misc mina foarte greu.Am fost indrumata la medic neurolog dar nu cunosc nimic dupa tratament.Nu stiu exact denumirea bolii si la ce medic de ce specialitate sa merg.Va multumesc pentru sfaturi.
6 comentarii
0
07-01-2010, ora 09:08
dr.emanuel
Nu este medic/terapeut
dr.emanuel
Este vorba despre mana de partea operatiei? Ati observat cumva sa se fi umflat? Ce tratament v-a dat neurologul (cel despre care vorbiti) ? Si de ce nu oncologul?
0
07-01-2010, ora 10:05
monik 52
Nu este medic/terapeut
monik 52
Da este vorba de mina operata. Am urmat tratament cu neo-endusiv. midocalm. gabarane?.Medicul oncolog vrea sa-mi prescrie sa fac o scentigrama.
0
07-01-2010, ora 10:16
dr.emanuel
Nu este medic/terapeut
dr.emanuel
Este foarte bine sa faceti o scintigrafie. Cat despre trata ment, luati Apireven unguent si ungeti umarul fara a freca cu putere si puneti un fularas impaturit sub, , epolet" cum ar veni. faceti miscari usoare de articulatie - rotiti umerii, pendulati bratul fata-spate, , , catarati-va" cu mana pe perete (adica va asezati la distanta de un brat fata de un perete, puneti mana pe el si cu degetele va, , catarati " usor pash-pash, in sus pana la limita durerii.
0
07-01-2010, ora 10:27
monik 52
Nu este medic/terapeut
monik 52
Am si osteoporoza valoare=-3 facuta pe coloana.
0
07-01-2010, ora 10:41
monik 52
Nu este medic/terapeut
monik 52
Multumesc mult pentru sfaturi! Va urez un Nou An cu sanatate si multe fapte bune.
0
07-01-2010, ora 19:08
dr.emanuel
Nu este medic/terapeut
dr.emanuel
Buna seara! M-am intors.
Va trimit un material in care veti gasi multe lucruri de folos pentru ce m-ati intrebat. Daca dupa lectura lui doriti lamuriri suplimentare nu ezitati sa ma intrebati.
ALIMENTAŢIA ŞI OSTEOPOROZA

La om, calciul din alimentaţie se absoarbe numai în proporţie de 25-35 %, şi aproximativ 150 mg pe zi se reîntorc în intestin, prin secreţiile digestive. Pe lângă aceasta există nişte " hoţi" de calciu. Principalul hoţ este reprezentat de proteinele animale din hrană. Fiecare gram de proteină animală consumat - indiferent că provine din lapte, brânzeturi, ouă sau carne- creşte eliminarea urinară de calciu cu aproximativ 1, 5 mg. Acest lucru se întâmplă din cauza aminoacizilor cu sulf din componenţa proteinelor şi care cresc aciditatea sanguină şi astfel eliminarea calciului prin urină. DECI, riscul de a face osteoporoză şi de a o întreţine creşte la persoanele cu un regim alimentar prea acidifiant.
Dar mai sunt şin alţi "hoţi" de calciu între care sarea, care creşte eliminarea urinară a calciului. Ingestia de sare nu ar trebui să depăşească 2-3 g pe zi.
În schimb potasiul care se găseşte din abundenţă în cartofi, zarzavaturi şi fructe, protejează împotriva pierderii de calciu contribuind la menţinerea densităţii osoase.
Alimentele bogate în acizi graşi de tip omega-3 ( ca de pildă uleiul de rapiţă, seminţele şi uleiul de in, nucile şi peştele-somon, ton, macrou, hering ) protejează de osteoporoză, după cum scad şi riscul de boală coronariană, hipertensiune arterială, diabet de tip 2, poliartrită reumatoidă, tulburări autoimune şi cancer.

Prin contrast alimentele bogate în acizi graşi de tip omega-6 cresc riscul de boală (ulei de floarea soarelui şi din germeni de porumb).
ALIMENTE PUTERNIC ACIDIFIANTE
- toate produsele de origine animală: peşti, moluşte, raci, carne de vită, oaie, pasăre, porc, ouă, slănina şi brânzeturile, inclusiv brânza de vaci.
ALIMENTE CU ACŢIUNE ACIDIFIANTĂ MEDIE
- orz, ovăz, linte, porumb, orez, secară, grâu, naut, alcool, îndulcitoare artificiale, cacao, cafea, alimente prăjite, gem, îngheţata, zahăr, miere, nuci, uleiuri, paste făinoase

ALIMENTE SLAB ACIDIFIANTE
- prune, afine, uleiuri

ALIMENTE PUTERNIC ALCALINIZANTE
- fructe uscate (caise, smochine, stafide), măsline, sfeclă de zahăr, păpădie, melasă

ALIMENTE CU ACŢIUNE ALCALINIZANTĂ MEDIE
- majoritatea fructelor: ananas, caise, banane, curmale, mure, cireşe, agrişe, coacăze, lămâi, portocale, zmeură, mango, nectarine, piersici, mandarine
- majoritatea zarzavaturilor: sfeclă roşie, castravete, morcov, ţelină, gulie, păstârnac, lăptuci, cartofi, dovleac, varză acră, salată
- unele legume: mazăre, fasole lima, unele soiuri de nuci, ca migdale şi nuca de cocos.

ALIMENTE SLAB ALCALINIZANTE
- fructe : mere, pere, pepene galben şi roşu, fragi, căpşuni, gutui
- unele cereale : mei şi sorg
- unele legume : fasole, soia,
- zarzavaturi : sparanghel, broccoli, varză, conopidă, vinete, nap

Într-o alimentaţie sănătoasă, 75% dintre alimente ar trebui să facă parte din grupa alcalinizantelor şi 25% să fie acidifiante.


VITAMINA D

În mod natural Vitamina D se găseşte în puţine alimente. Avocado este obună sursă, untura de peşte la fel.
Expunerea regulată la soare, pe lângă efectul antidepresiv, ajută şi la ameliorarea densităţii osoase. Inclusiv iarna, expunerea la soare a feţei şi a mâinilor câte 10-15 minute, de trei ori pe săptămână, este suficientă pentru sinteza vitaminei D.


ACTIVITATEA FIZICĂ ŞI OSTEOPOROZA

Activitatea fizică oferă cele mai mari beneficii de lungă durată, mai ales dacă este iniţiată înainte de pubertate. Dar, niciodată nu-i târziu!
Doar mersul moderat nu este suficient pentru a opri pierderea de masă osoasă, legată de vârstă!
Efectul exerciţiului fizic nu este determinat atât de durata, ci de frecvenţa şi intensitatea acestuia.
Mersul repede, urcatul scărilor, purtarea de greutăţi, alergările de câţiva paşi cu întoarceri şi opriri bruşte, precum şi munca în grădină sau gospodărie au totuşi un efect pozitiv asupra masei osoase a întregului schelet.
Efecte deosebit de bune se pot obţine, fără a fi nevoie de a ieşi din casă, prin antrenamentul cu greutăţi mici (0, 5-1 kg), de 2-3 ori pe săptămână câte 15-30 de minute. Cu ajutorul acestor mici greutăţi în mâini, se poate solicita nu numai musculatura membrelor superioare şi a toracelui, dar şi aceea a regiunii dorsale, a abdomenului şi a membrelor inferioare. Pe lângă efectul asupra scheletului şi a masei musculare, aceste exercitii pot preveni sau influenţa obezitatea, ameliorează psihicul şi sistemul imunitar.

DECI : modul cel mai eficient de a evita osteoporoza este de a atinge o masă osoasă optimă pentru potenţialul genetic al fiecăruia şi de a o reţine cât mai mult timp cu putinţă, printr-o alimentaţie cu cât mai puţine proteine animale şi printr-o viaţă cu multă activitate fizică.

Tratament cu gemoderivate: (in masura in care in prospect nu au la contraindicatii boala dv.)
- EXTR.MLĂDIŢE DE MERIŞOR DIMINEAŢA
- EXTR.MLĂDIŢE SEQUOIA LA PRÂNZ
- EXTR.MLĂDIŢE DE MUR SEARA, TIMP DE 2 LUNI.
SE CONTINUĂ CU REDUCEREA ÎN FIECARE LUNĂ A NUMĂRULUI DE PICĂTURI (30, 20, 15) PÂNĂ LA O CURĂ DE 6 LUNI
- OSTEOCYNESINE 3 X 2 COMPRIMATE SUBLINGUAL PE ZI, 10 ZILE/LUNĂ

Suplimente alimentare de sustinere (nu le luati pe toate odata! alegeti ce vi se potriveste mai bine, sau si mai bine consultati un medic homeopat)
CARCTOL; AHCC;MAITAKE
(S-ar putea sa gasiti si ceva greseli de redactare dar nu am mai avut timp sa corectez)
sanatate!
Adaugă un comentariu / răspuns

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.