Hipertensiune, anxietate, sau ce se intampla ?

25-06-2018
AdrianVB
Nu este medic/terapeut
AdrianVB
Buna ziua

(Sper ca acest mesaj sa apara pentru ca am mai scris un roman acum 5 minute si nu a fost postat. De aceea, o sa fiu mai scurt in acest mesaj si il voi copia inainte de a da click pe "Trimite")

Am 28 de ani si se pare ca a venit momentul sa aflu ce este aia hipertensiune. Acum doua luni de zile, dupa o zi incarcata am aflat ce e aia tensiune si un mic episod de orbire cu ochiul drept. A doua zi mi s-a facut rau la birou : stari de sufocare, frisoane, ameteli, amorteli palmei stangi, presiune in cap. Am mers rapid la un spital din apropiere, mi s-a luat tensiunea si aveam 166/84. Eu tensiunea de asta nu avusesem niciodata. La sfatul medicului am facut o internare de o zi cu efectuarea analizelor de sange si un CT (asta datorita episodului de orbire). Rezultate bune pentru ambele. La cateva zile, starea aceasta s-a repetat (fara orbire). Stateam in pat si ma uitam la TV. Am simtit ca ma sufoc instant, aveam frisoane, ameteli, stare agitata. M-am urcat in masina si am mers la cea mai apropiata clinica unde mi-au luat tensiunea si aveam 167/87. Mi-au facut un ECG, totul normal. Cand m-am urcat in masina sa merg acasa, starea mea a inceput sa fie mai rea. Bataile inimii au inceput sa se intensifice. Am oprit la UPU si acolo aveam tensiunea 187/96. Dupa 6 ore de investigatii, diagnosticul a fost : atac de panica. Am hotarat in momentul acela ca e necesar sa merg la un medic cardiolog in privat. La consultatie, Dna Doctor a constatat : dilatarea radacinei aortei, valve mitrale cu aspect redundant si cu regurgitare mitrala usoara. Dar aceste aspecte, din punctul dansei de vedere, sunt 80% din nastere datorate tesutul prost. Dansa a insistat sa merg si sa ma internez timp de 5 zile pentru investigatii. Bineinteles ca pe durata celor 5 zile de spitalizare, nu mi-a fost rau iar rezultatele Holter TA si ECG 24 H au fost normale. Ca si tratament, am primit : Metoprolol 25 mg si Magnosun. Dupa o saptamana de la internare, episoadele au reaparut. Mai mult seara. Stare de sufocare, presiune la nivel de torace, frisoane, tremurat, amorteli in mana stanga. Aceste stari rezolvandu-le o pastila de Extravalerianic, administrata sub limba si in 15 min starea se imbunatateste. Dupa o luna de la internare, timp in care am luat tratamentul prescris, episoadele acestea s-au mai rarit si au mai redus din intensitate: tensiunea e in jur de 144/84 puls 62, inima nu mai bate foarte rapid ci dimpotriva, in unele momente abia o simt. Tin sa mentionez ca pe parcursul zilei am si anumite simptome ca : dureri usoare la nivelul mainii stangi, intepaturi scurte in piept, dureri la nivel de omoplat stang, amorteli ale degetelor mainii stangi, senzatie de presiune la nivel toracic. Acestea nu apar zilnic si nici cumulat. Citind diferite articole despre aceste simptome, toate conduc catre un viitor infarct miocardic.

Care este parerea voastra? V-ati confruntat cu astfel de stari? Ce ma sfatuiti sa fac ? Este vorba de un viitor infarct miocardic ?

Parerea mea este ca problema s-ar putea sa apara la nivel vascular. In momentul cand iau Extravalerianic, starea se imbunatateste. Aceasta pastila dilata vasele din cate stiu si induce o stare de relaxare.

P.S: Voi ajunge si la un Neurolog imediat ce primesc rezultatul RMN cerebral si un "second opinion" la un medic cardiolog din Bucuresti ( Dr. Carp Andrei).
2 comentarii
2
26-06-2018, ora 14:58
Lozana
Nu este medic/terapeut
Lozana
Am avut si eu astfel de simptome in urma cu cativa ani, insa la mine se pare ca au fost pe fondul unei infectii in organsim, care nu aparea in analize si pe care am tratat-o foarte tarziu din aceasta cauza.
Am.primit si eu tratamentul care v-a fost prescris dvs., iar in perioada administrării aveam amorteli pe partea stanga, intepaturi in zona inimii si in omoplatul stang. Cum am terminat tratamentul cu metoprolol au disparut si aceste simptome, insa la o anumita perioada de timp ( 2, 3 luni ) revenea acest asa-zis "atac de panica". Singurul care m-a ajutat a fost extraveralul, intrucat medicul mi-a spus sa nu mai iau metoprolol incat sunt tanara si din toate investigatiile nu a rezultat ca as avea vreo problema de sanatate.
La mine nu avea niciun efect extravalerianic, ceea ce ma face sa cred ca dvs. Aveti o forma mai usoara decat ceea ce am simtit eu. Nu sunt medic, insa din ce am mai trait si eu si din ce mi-au mai spus doctorii, nu exista niciun risc de infarct. S-ar putea ca totul sa fie pe baza unui dezechilibru, al unor carente de minerale/vitamine sau chiar pe fond psihic.
Continuati investigatiile, mergeti si la un endocrinolog si incercati si remedii pentru anxietate, care poate duce la astfel de simptome ( de ex Vagostabyl, Sedatif Pc)
Sanatate!
0
26-06-2018, ora 20:04
AdrianVB
Nu este medic/terapeut
AdrianVB
Multumesc pentru raspuns, Lozana.
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Atacul de panică
  • Cum recunoști atacul de panică?
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.