Tulburare bipolara

23-01-2010
Remicade
Nu este medic/terapeut
Remicade
Exista tulburare bipolara fara depresie ?
9 comentarii
1
23-01-2010, ora 13:56
anaid09
Nu este medic/terapeut
anaid09
Exista, in cazuri rare, sub forma tulburarii afective unipolare numai cu episoade maniacale.Iata ce spune un tratat de psihopatologie:
În accepţia lui Kraepelin boala se caracterizează prin episoade
maniacale şi depresive care survin la acelaşi pacient. Uneori aşa se
întâmplă (în aproximativ 20 - maximum 25% din cazuri), iar în
aproximativ 75% din cazuri pacienţii fac sau doar episoade depresive
(90% din ei), sau doar episoade expansive (10%).
Boala bipolară este una dintre cele două boli afective majore.
Cealaltă este tulburarea afectivă unipolară (doar cu episoade depresive
sau maniacale).
Sursa: PSIHOPATOLOGIE
ŞI ORIENTĂRI TERAPEUTICE
ÎN PSIHIATRIE, Florin Tudose.
0
24-01-2010, ora 08:49
Remicade
Nu este medic/terapeut
Remicade
Bolnavul este constient ca sufera de boala ? Sotia mea a trecut prin a doua faza de hipomanie (prima acum 4 ani) care a cedat in 36 de ore, ea zice ca a fost o refulare a mizeriilor adunate in umbra, totul a survenit pe un fond de stress cronic ca o picatura chinezeasca. Acum urmaresc sa vad daca survine depresia.
1
24-01-2010, ora 13:43
anaid09
Nu este medic/terapeut
anaid09
Ca sa fie constient ca sufera de boala, trebuie in primul rand sa stie si sa accepte ca este bolnav, iar asta depinde de relatia cu medicul psihiatru in buna parte si nu in ultimul rand de sprijinul si intelegerea celor din jur, a celor apropiati.Daca se afla la inceputul bolii, este posibil sa nu constientizeze ca este bolnava, mai cu seama in perioadele maniacale, cand in general bolnavul se simte euforic...Stresul este un factor major care declanseaza episoadele, fie de depresie, fie de (hipo)manie.
Este bine ca ii urmaresti starile, asa o ajuti sa faca fata bolii si sa depaseasca eventualele recaderi.
Nu ai spus daca urmeaza un tratament medicamentos??
In TAB medicatia este esentiala!
0
24-01-2010, ora 19:39
Remicade
Nu este medic/terapeut
Remicade
Urmeaza tratament cu Seroquel XR 300 mg 2x/zi si Depakine 500 mg 2x/zi, are reactii adverse in special sedare de la Seroquel, ea nu vrea sa ia medicamentele dar ii spunem ca sint magneziu calciu etc... oricum e o treaba de timp pana isi va da seama. Dupa 1 zi de la faza maxima mi-a spus ca a fost o tulburare hipomaniacala cu delir mistic (e psiholog) si mi-a spus tot felul de chestii care pe mine ma depasesc (umbra, proces de individuatie, Jung), ori e nebuna de-a binelea ori e sanatoasa tun :).
Ma gandesc ca daca a fost altceva o omoram cu medicamentele astea asta e dilema mea.
0
24-01-2010, ora 20:18
anaid09
Nu este medic/terapeut
anaid09
Nu e nici nebuna de-a binelea, nici sanatoasa tun, este bolnava si atat.Medicatia vine cu pachetul ei de efecte secundare, totusi acestea nu am auzit sa omoare pe cineva...decat daca doamne fereste, le-ar lua cu pumnul pe toate odata.
Seroquel este un antipsihotic destul de nou si indicat pt episoadele psihotice din aceasta boala.
Ar fi bine poate sa incerci sa-i povestesti- cand se afla in starea ei normala- ce a facut si a spus in timpul episodului psihotic (delirul mistic) si cu timpul va intelege ca are de a face cu o boala si va accepta sa se trateze de bunavoie.
In principiu e cam greu pt un om sa faca fata realitatii ca are o boala psihica...Ai rabdare si grija fata de ea.Incurajeaz-o sa-si continue tratamentul, iar daca momentan nu se poate, ai grija sa-l urmeze!
Citeste, informeaza-te cat mai mult despre TAB; pe internet sunt foarte multe informatii, mai ales daca dai cautare in limba engleza bipolar disorder.
0
25-01-2010, ora 07:08
Remicade
Nu este medic/terapeut
Remicade
Faza e ca stie ce a facut in fiecare moment, ea zice ca a facut intentionat o psihodrama ca sa ne revenim si noi printr-un soc (si eu sint nevrozat mai mult ca mediaaa) si a fost constienta tot timpul. E ca si atunci cand cineva e visator si-l trezesti la realitate cu opalma. Eu le-am zis ca-s simptome de hipomanie/manie dar parca nu prea s-ar potrivi, cel mai important a fost delirul mistic (ea e o persoana religioasa si crede 100% in ceea ce spunea Jung ca "omul prin natura lui e o fiinta religioasa") care a fost cel mai mai dramatic in rest a vrut sa-mi sparga televizorul dar nu l-a nimerit (are o ura pe el ca stau prea mult acolo si nu vorbesc cu ea, ea e foarte vorbareata tot timpul cred ca simte nevoia sa se descarce de cazurile complicate de la serviciu), sa ma sperie pe mine ca sa-mi revin din nevroza, sa mai las calculatorul in pace, pe socrii sa vada ce bine e sa stea singuri 1 saptamana cu un copil de 3 ani hiperactiv si sa nu mai zica "Vai da ce e asa greu de crescut un copil" ?
Singurul care i s-ar potrivi ar fi unipolar mania, bipolar disorder VI care nu e in DSM IV, am fost la un psihiatru/psiholog singur dar nu mi-a spus nimic nou doar ce era in carti, sotia mea cand a auzit a zambit si mi-a spus "Ai dat banii pe degeaba". O sa va tin la curent cu ce se intampla ca si eu sint curios daca chiar a fost boala adevarata sau s-a prefacut.
0
25-01-2010, ora 07:14
Remicade
Nu este medic/terapeut
Remicade
Am uitat sa spun ca cel putin deocamdata m-am vindecat de nevroza :).
1
02-02-2014, ora 14:51
s0phyie
Nu este medic/terapeut
s0phyie
Buna! As vrea sa stiu daca cineva dintre voi ma poate ajuta. Sunt o persoana energica de felul meu dar uneori chiar des in ultima vreme cand se intampla diverse lucruri mai ales afective care ma deranjeaza simt ca o iau razna: atat de rau ma enervez si tip incat nici nu ma recunosc. Stiu tot ce spun inteleg doar ca nu ma pot controla, nu ma pot opri pana nu ma descarc. si apoi brusc in 2 ore ma simt bine ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, mai mult sau mai putin fericita. In ultima vreme aceste episoade au aparut din ce in ce mai des: cam 2-3 pe saptamana. Ca si trament pana acum am luat olanzepina si litiu. Va rog daca ma puteti ajuta pentru ca asa destul de curand sigur ajung internata si sedata.
1
06-02-2014, ora 16:27
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
@ s0phyie

Trebuie sa va adresati sau sa va sunati medicul sa il rugati sa va creasca putin medicatia, ca sa nu virati si sa fiti internata.

Ce doze luati acum ?

P.S.: In general rugati pe toti cei care va inconjoara, sa se comporte cu tact cu dv., si sa va fereasca de orice cearta sau tulburare.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.