Îmbunătățirea calității somnului în rândul adolescenților

©

Autor:

Îmbunătățirea calității somnului în rândul adolescenților
Pentru un somn odihnitor, oamenii de știință recomandă oprirea dispozitivelor electronice înainte de culcare. Cu toate acestea, un grup științific recomandă vizitarea mediilor virtuale înainte de somn.
Somnul este un factor important în rândul tinerilor pentru dezvoltarea armonioasă și pentru sănătatea psihică. Deși studiile publicate în anii precedenți sugerau că oprirea dispozitivelor electronice precum televizorul, laptopul sau telefonul mobil este benefică pentru un somn odihnitor, noi cercetări au adus date importante cu privire la utilizarea mediilor electronice pentru relaxare înainte de somn.

Utilizând mediile virtuale înainte de somn, calitatea somnului ar putea fi îmbunătățită prin reducerea stării de alertă, reducerea ritmului cardiac și stimularea somnului. De asemenea, adolescenții și tinerii incluși în studiu au adormit cu 6 minute mai repede, iar autorii au observat o îmbunătățire de până la 3% a calității somnului.

Cei 29 de participanți la studiu erau elevi de liceu având vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani. Aproape jumătate dintre ei aveau insomnii. Pe perioada studiului aceștia au fost monitorizați în timpul somnului prin polisomnografie. În prima noapte aceștia au fost îndrumați să facă diferite activități precum cititul unei cărți timp de 20 de minute. În seara următoare, aceștia au urmat timp de 20 de minute câteva tehnici respiratorii și metode de relaxare folosind „realitatea virtuală”.

Dilara Yuksel, autorul principal al studiului realizat, a precizat că prin utilizarea unor programe de tipul „realității virtuale” și a tehnicilor de relaxare respiratorie, calitatea somnului a înregistrat o creștere chiar și la adolescenții care experimentau simptome de insomnie.

Rezultatele studiului pot fi aplicate pentru a descoperi o nouă metodă de tratare a insomniilor și de prevenție a tulburărilor psihice. Avantajul acestor metode aplicate este faptul că pot fi reproduse cu ușurintă acasă.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 28-08-2020 | creare: 28-08-2020 | Vizite: 198
Bibliografie
Study evaluates immersive virtual reality as a sleep aid for teens, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/08/200826110330.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Somnul poate fi de vină atunci când adolescenții își pierd plăcerea de a trăi
  • Somnul slab, asociat cu un risc crescut de depresie la adolescenți
  • Somnul insuficient la adolescenți, asociat cu comportamente riscante și o slabă sănătate mintală
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.