Infecția cu noul coronavirus: cum combatem frica și anxietatea?

©

Autor:

Infecția cu noul coronavirus: cum combatem frica și anxietatea?

Declararea stării de urgență în România și pandemia cu noul coronavirus (COVID-19) din întreaga lume a dus la necesitatea adopării unor măsuri preventive care dincolo de beneficiul pe care îl aduc pentru întreaga populație, pot avea și urmări psihologice negative în cazul persoanelor mai vulnerabile. Izolarea la domiciliu, lipsa interacțiunii cu cu alte persoane, cu persoanele dragi și chiar atmosfera generală creată de panica din jur ne pot face mai vulnerabili, mai anxioși, ne crește gradul de iritabilitate și treptat se instalează depresia.

 

Oamenii reacționează în fața situațiilor stresante în mod diferit, spre exemplu:

  • Copiii și tinerii nu sunt atât de panicați precum persoanele la vârsta a treia sau cei mai batrani și nu conștientizează care sunt efectele unei astfel de situații.
  • Pacienții cu boli cronice sau persoanele la risc de infectare cu COVID-19 pot avea sentimente de îngrijorare și frică în ceea ce privește sănătatea lor.
  • Persoanele care au deja o boală psihică
  • Unele persoane, din cauza anxietății pot experimenta schimbări în ceea ce privește calitatea somnului sau pofta de mâncare.
  • Există riscul creșterii consumului de droguri, bauturi alcolice și tutun în rândul populației.
  • Pot experimenta emoții și reacții negative precum: tristețe, furie, nemulțumire, frustrare, nesiguranță, probleme de concentrare. (1)

 

Cum putem reduce anxietatea  pandemiei COVID-19?

1. Unul dintre cele mai folositoare lucruri în aceste stuații este să găsești surse de știri de încredere de unde te poți informa, spre exemplu World Health Organization sau pagini ale unor instituții oficiale. Dezinformarea sau exagerarea unor știri crează panică.
2. Fii recunoscător și apreciază lucrurile din viața ta: familia, animalele de companie, casa, accesul la medicamente, la servicii medicale și medicamente
3. Vorbește cu copilul tau despre această pandemie (dacă înțelege), raspunde-i la toate întrebările legate de COVID-19 și asigură-l că este în siguranță
4. Solicită ajutorul dacă te simți depășit de situație sau ai sentimenet de frică și anxietate
5. Încearcă pe cât posibil să menții contactul cu oamenii cu ajutorul internetului sau al telefonului deoarece izolarea și singurătatea poate duce la instalarea depresiei și a panicii.
6. De fiecare dată când te simți anxios pe parcursul zilei poți să inspiri și să expiri adânc de doua sau trei ori, acest lucru calmează sistemul nervos (1, 2, 3)
7. Evită gândirea negativistă, rigidă, evită să te gândești la catastrofe și aspecte descurajatoare prezentate în media. Încearcă să trăiești în prezent și fii optimist.

 

Ce putem face pe parcursul zilelor?

  • Fă lucruri care te relaxează, lucruri care îți plac și de care nu aveai asa mult timp în mod normal. Spre exemplu: citește o carte, uită-te la serialele preferate, încearcă rețete noi pentru gătit, să faci decorațiuni handmade, etc.
  • Ai grijă de corpul și sănătatea ta: mănâncă sănătos, multe fructe și legume, încearcă să te trezești la aceeași oră ca de obicei chiar daca nu trebuie să mergi la muncă, hidratează-te intens și nu te abate de la rutina ta de îngrijire.
  • Încearcă să faci mișcare. Chiar dacă nu mai poți merge la sala de sport, sunt o mulțime de de erxerciții fizice pe care le poți face în casă sau în propria grădină; poți să îți iei cursuri online cu antrenori, te poți uita singur la tutoriale online sau îți poți descărca aplicații.
  • Exercițiile de mindfulness, meditația sau exercițiile de yoga te pot ajuta să scapi de stresul care se acumulează, de anxietate și să găsești echilibrul.
  • Petrece mai mult timp cu familia.
  • Învață ceva nou, de pildă să cânți la un instrument muzical, o limbă străină, să pictezi. (2, 3)

Data actualizare: 19-03-2020 | creare: 19-03-2020 | Vizite: 149
Bibliografie
1. Manage Anxiety & Stress, link: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prepare/managing-stress-anxiety.html
2. Speaking of Psychology: Coronavirus Anxiety, link: https://www.apa.org/research/action/speaking-of-psychology/coronavirus-anxiety
3. Tips for coping with anxiety in the face of COVID-19, link: https://medicalxpress.com/news/2020-03-coping-anxiety-covid-.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Izolarea socială afectează negativ prognosticul pacienților cu boli cardiovasculare
  • Izolarea socială este asociată unui risc mai mare de mortalitate prematură
  • Structura creierului este influențată de mediul social. Concluziile unui studiu desfășurat în Antarctica
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.