Legătura dintre fibrele alimentare și depresie explicată parțial prin interacțiunile dintre creier și intestin

©

Autor:

Legătura dintre fibrele alimentare și depresie explicată parțial prin interacțiunile dintre creier și intestin

Un studiu nou indică faptul că aportul crescut de fibre alimentare este corelat cu un risc redus de apariție a depresiei în cazul femeilor în perioada de premenopauză.
Fibrele alimentare sunt recomandate ca parte a unei alimentații sănătoase. Acest lucru se datorează proprietăților acestora de a reduce riscul de apariție a diabetului, a patologiilor cardiace și a câtorva tipuri de cancer. Acest studiu nou evidențiază un nou posibil avantaj al consumului de fibre: scăderea riscului de apariție a depresiei în perioada de premenopauză.

Depresia este o problemă de sănătate frecventă care, pe lângă faptul că afectează abilitatea unei persoane de a-și îndeplini sarcinile zilnice, poate conduce până la suicid. Este estimat faptul că la nivel global există aproximativ 264 milioane de persoane ce suferă de această boală, iar numărul este în creștere. Patologia este mai frecventă în rândul femeilor și există câteva teorii ce explică acest lucru. Schimbările ce apar în sistemul hormonal au fost legate de apariția depresiei.

Consecințele serioase ale acestei patologii și prevalența crescută a acesteia au fost principalele motive pentru care s-au efectuat numeroase studii ce au avut scopul de a evalua opțiunile terapeutice, altele decât medicamentele antidepresive. Schimbările stilului de viață, incluzând modificarea dietei, creșterea activității fizice și meditația pot reduce riscul de apariție a depresiei. În acest studiu, la care au luat parte peste 5800 de femei de vârste variate, cercetătorii au investigat relația dintre aportul de fibre alimentare și riscul de apariție a depresiei în funcție de vârstă și statusul hormonal.

Studiile anterioare au demonstrat beneficiile aportului de fibre pentru sănătatea psihică, dar acesta este primul studiu care clasifică această legătură în funcție de perioada de premenopauză/ postmenopauză. Acesta include, de aemenea, o gamă mai largă de vârste, precum și femei ce au menopauză indusă natural respectiv chirurgical.

Studiul a confirmat faptul că există o corelație inversă între aportul de fibre alimentare și apariția depresiei în cazul femeilor în perioada de premenopauză, fără sa existe o diferență semnificativă în perioada de postmenopauză. Studiul a sugerat faptul că depleția de estrogen ce apare la menopauză este un factor important ce poate explica de ce creșterea aportului de fibre nu este suficientă pentru a preveni apariția sau pentru a combate depresia în postmenopauză. S-a demonstrat faptul că estrogenul este implicat în echilibrul microbiomului intestinal. Legătura dintre aportul de fibre și apariția depresiei poate fi parțial explicată prin interacțiunile intestin- creier. Mai există, de asemenea, o teorie conform căreia modificările ce apar în compoziția microbiomului intestinal pot afecta neurotransimia. Fibrele alimentare îmbunătățesc cantitatea și calitatea florei intestinale.

Dr. Stephanie Faubion, director medical al NAMS afirmă faptul că „Niciodată nu a fost mai actuală afirmaţia că suntem ceea ce mâncăm, având în vedere faptul că alimentaţia joacă un rol atât de important în statusul microbiomului intestinal, iar acesta din urmă influenţează starea de sănătate, respectiv boală.”

sursa: Science Daily


Data actualizare: 01-02-2021 | creare: 01-02-2021 | Vizite: 344
Bibliografie
Link between dietary fiber and depression partially explained by gut-brain interactions, link: www.sciencedaily.com/releases/2021/01/210106111952.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.