Mutațiile virusului SARS-CoV-2 dezvăluie noi date despre evoluția sa

Mutațiile virusului SARS-CoV-2 dezvăluie noi date despre evoluția sa
La Institutul UCL Genetics a fost desfășurat un studiu clinic în rândul unui grup de persoane infectate cu noul coronavirus, în urma căruia au fost descoperite aproximativ 200 de mutații ale genomului SARS-CoV-2.
Unele dintre mutațiile genomice ale noului coronavirus identificate, au fost înregistrate de mai multe ori, oferind indicii despre modul de adaptare și dezvoltare a coronavirusului în organismul uman, suferind numeroase modificări genetice.

În urma acestui studiu clinic în care au fost incluse peste 7500 de persoane diagnosticate cu COVID-19 din întreaga lume, cercetătorii au constatat existența unei diversități de modele ale genomului noului coronavirus, a căror structură poate oferi informații referitoare la posibilitățile de tratament ale acestei afecțiuni.

Conform oamenilor de știință, cele mai multe mutații genetice ale noului coronavirus sunt înregistrate în rândul populației din țările cu cele mai numeroase cazuri de COVID-19. Acest aspect este expresia extinderii globale a pandemiei COVID-19 și absența „pacientului zero” în numeroase țări.

La finele acestui studiu, s-a constatat faptul că noul coronavirus s-a extins repede pe întreg mapamondul, suferind mutații genomice de la o populație la alta.

Unul dintre cercetători a afirmat că majoritatea virusurilor sunt supuse mutațiilor, fapt care nu reprezintă neapărat un aspect negativ în evoluția infecției. El a continuat, spunând că, nu există elemente care să ateste creșterea contagiozității noului coronavirus sau a ratei de mortalitate asociate acestuia, în funcție de mutațiile sale genomice.

Modificările sau mutațiile genetice înregistrate în cazul noului coronavirus nu au fost înregistrate în egală măsură în toate cazurile de infecție, fiind înregistrate cazuri de COVID-19 fără mutații genomice virale. Rata de răspuns față de tratamentul antiviral administrat și posibilitatea eficienței vaccinurilor anti-coronavirus aflate în prezent în studii clinice, pare să fie mult mai mare în cazurile cu COVID-19 fără mutații genomice virale decât în cazurile în care au fost înregistrate mutații ale noului coronavirus.

Conform profesorului Francois Balloux, cea mai mare povocare ar fi dezvoltarea unui vaccin împotriva noului coronavirus care să fie eficient în cazurile de COVID-19 cu mutații genomice. Nici unul dintre vaccinurile anti-coronavirus dezvoltate până în prezent, nu sunt eficiente în cazul infecțiilor COVID-19 care prezintă mutații genomice. Profesorul Balloux susține că concentrarea atenției asupra acelor structuri ale noului coronavirus care nu sunt expuse mutațiilor genetice este asociată unei șanse de reușite mult mai mari în dezvoltarea unui vaccin profilactic și a unui medicament de combatere a COVID-19.

Pentru a afla cu exactitate mecanismul de acțiune al acestor mutații genomice ale noului coronavirus, este nevoie de examinarea amănunțită și monitorizarea în timp ale acestora.

Rezultatele studiului arată că noile forme de coronavirus examinate prezintă structuri asemănătoare formelor de coronavirus înregistrate la sfărșitul anului 2019, când infecția virală s-a transmis de la animale la om.

În scopul analizării genomului virală și monitorizării modificărilor genetice apărute în structura noului coronavirus, echipa de cercetători de la Institutul UCL geentic din Marea Britanie au dezvoltat o nouă aplicație online interactivă, care permite examinarea genomului viral de către cercetătorii aflați în întreaga lume pentru a înțelege modul de dezvoltare și de evoluție al acestuia.

Data actualizare: 08-05-2022 | creare: 27-05-2020 | Vizite: 525