O substanță comună din înducitorii artificiali poate deteriora ADN-ul

O substanță comună din înducitorii artificiali poate deteriora ADN-ul
Un nou studiu a arătat că o substanță chimică, cunoscută sub numele de sucraloză-6-acetat, care se formează în timpul digestiei popularului îndulcitor sucraloză, este genotoxică și poate deteriora ADN-ul. Această substanță chimică este, de asemenea, prezentă în cantități mici în îndulcitorul în sine, stârnind îngrijorări cu privire la impactul său potențial asupra sănătății.
Sucraloza este utilizată pe scară largă ca îndulcitor artificial, iar cercetările anterioare ale aceleiași echipe stabiliseră deja că ingerarea sucralozei duce la producerea mai multor compuși solubili în grăsimi în intestin, inclusiv sucraloza-6-acetat.

Descoperirile studiului indică faptul că urmele de sucraloză-6-acetat găsite într-o singură băutură zilnică îndulcită cu sucraloză depășesc pragul de îngrijorare toxicologică stabilit de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară. Mai mult, acest prag nici măcar nu ține cont de sucraloza-6-acetat suplimentar produs ca metaboliți după consumul de sucraloză.

Pentru a investiga genotoxicitatea sucralozei-6-acetatului, cercetătorii au efectuat experimente in vitro folosind celule sanguine umane și au observat efectele substanței chimice asupra ADN-ului.

Studiul a implicat, de asemenea, testarea țesuturilor intestinale umane in vitro, cu scopul de a înțelege modul în care sucraloza-6-acetatul afectează sănătatea intestinală. Rezultatele au arătat că atât sucraloza, cât și sucraloza-6-acetat au crescut permeabilitatea peretelui intestinal. Această deteriorare a apărut la joncțiunile strânse dintre celulele care alcătuiesc mucoasa intestinală. În consecință, substanțele care ar trebui eliminate în fecale se scurg în fluxul sanguin.

Mai mult, a fost examinată activitatea genetică a celulelor intestinale expuse la sucraloză-6-acetat. Cercetătorii au descoperit o creștere a activității genelor asociate cu stresul oxidativ, inflamația și potențialul de a dezvolta cancer.

Pe baza acestor constatări, cercetătorul principal subliniază necesitatea de a reevalua siguranța și statutul de reglementare al sucralozei. Dovezile indică riscuri semnificative asociate cu sucraloză și metaboliții săi. Ca măsură de precauție, cercetătorul îndeamnă oamenii să evite în totalitate consumul de produse care conțin sucraloză.

foto: Alexander Grey