Sufăr de singurătate - câteva sfaturi utile

©

Autor:

Sufăr de singurătate - câteva sfaturi utile

Singurătatea este definită drept o stare subiectivă în care o persoană se simte deconectată de ceilalți. Singurătatea este diferită față de izolarea socială, în care o persoană se poate simți singură chiar și atunci când este înconjurată de mulți alți oameni. (1)


Să fii singur sau să te bucuri de propria persoană, nu este un lucru rău. Dar să fii singur atunci când ai fi preferat să ai oameni aproape de tine, poate conduce la sentimente de singurătate, depresie, cu afectarea dispoziției și a somnului. (2)


Singurătatea poate avea mulți factori declanșatori precum pierderea unei persoane dragi, relații nesatisfăcătoare, amintiri triste, diverse circumstanțe sau greutăți ale vieții, precum și sentimentul de neînțelegere sau de neapartenență din partea altora. (1)


Conform unor studii din ultimii ani, singurătatea este echivalentă cu fumatul a 15 țigări zilnic, ceea ce face ca singurătatea să fie mai periculoasă pentru sănătate decât obezitatea și poate crește riscul de deces cu 29%. (1)


Singurătatea și sinuciderea

Potrivit unui sondaj, mai mult de trei din cinci americani suferă de singurătate, rapoartele privind asocierea dintre singurătate și sinucidere crescând foarte mult în ultimii ani. (1)


Studiile nu au stabilit dacă însăși singurătatea conduce către sinucidere, dar există în mod cert o asociere între singurătate, gânduri și comportamente suicidare. (1)


Un alt studiu realizat în SUA, relatează că în 2020 au crescut într-un mod alarmant vânzările de arme, posibil corelată cu singurătatea şi sentimentele de depresie cu care se confruntă unii oameni. (1)


Stafuri pentru a învinge singurătatea

Este important să nu lăsați singurătatea să ia controlul vieții voastre și să încercați pe cât posibil fie să o preveniți, fie să luptați împotriva ei. Astfel, puteți încerca:


  • Fiți mai aproape de familie sau prieteni- este important de restabilit conexiuni cu cei dragi și de a simți că ai pe cineva sincer aproape de tine
  • Fiți recunoscători- singurătatea vă poate determina să vedeți doar lucrurile negative și doar greutățile pe care le aveți, uitând să vă bucurați de ceea ce contează cu adevărat.
  • • Concentrați-vă pe ceea ce puteți schimba- este important să vă focusați atenția pe lucruri care pot fi schimbate și care sunt în controlul vostru. Concentrarea pe lucruri asupra cărora nu aveți control și pentru care nu puteți face nimic, va accentua și mai mult ideea de singurătate și nefericire.
  • • Bucurați-vă de a fi ocupat- ocuparea timpului într-un mod util, precum un hobby, scriind, citind, sau orice altă activitate care vă face fericiți, va aduce un sentiment de mare împlinire la final de zi, doar pentru simplu fapt că ați realizat ce ați dorit. Lasă creativitatea să strălucească!
  • • Eliminați gândurile negative- este important să vă înconjurați de oameni ce ar putea scoate la suprafață ce e mai bun din voi și care au o perspectivă mai bună asupra vieții. Încercați să eliminați știrile pentru o vreme și să vă focusați energia pe lucruri cu adevărat importante. Datele sugerează că doar actul de a zâmbi te poate face să te simți mai bine.
  • • Fiți bun, înțelegător și răbdător.
  • • Elaborați o rutină care să vă ofere un echilibru- Creați un plan zilnic care să includă activitate fizică, timp pentru a fi alături de cei dragi, implicați-vă într-un proiect sau un hobby și oferiți-vă la final de zi un moment de relaxare (1)


Pentru a reuși să eliminați singurătatea, este foarte important să aveți o gândire cât mai prosperă, optimistă și să vă doriți într-adevăr o schimbare în viață. Astfel:


  • • Încercați să vă ridicați stima de sine
  • • Încercați să aveți mai multă încredere
  • • Încercați să realizați câte lucruri bune se întâmplă și poate că nici nu le mai observați
  • • Oricând simțiți, este indicat să vorbiți cu cineva drag despre sentimentele și probleme pe care le aveți. Există consilieri sau oameni al căror job este să vă ajute, indicat fiind să apelați la ei
  • • Luați în considerare vizitarea locurilor ce sunt pline cu oameni- parcuri, cinema sau cafenele
  • • Ascultați ghiduri audio gratuite pentru bunăstarea mentală (2)
  • • Fiți confortabili cu timpul petrecut singuri- deși este bine să aveți contact și cu alți oameni, este important să vă simțiti bine și în timpul petrecut pe cont propriu. (3)
  • • Faceți sport regulat- exercițiile fizice au un impact pozitiv asupra sănătății mintale. Pot contribui la îmbunătățirea stării generale de spirit, a încrederii și a optimismului.
  • • Bucurați-vă de aer liber-cercetările sugerează că petrecerea timpului în natură poate ajuta la ameliorarea sentimentelor de depresie, anxietate și stres, iar lumina soarelui poate ajuta prin creșterea nivelului de serotonină din corp. (3)


Singurătatea poate fi combătută și prin adoptarea unui animal de companie care ar putea să vă facă să vă simțiți mai împliniți. Există studii care sugerează că un animal de companie poate aduce multe beneficii pentru sănătatea mintală, precum scăderea singurătății. (3)


Chiar și simplul fapt de a vă plimba într-un loc public cu animalul de companie, vă poate crește șansa de a cunoasșe oameni noi. (3)
În perioada în care vă simțiți singur, este recomandat să faceți cât mai multe activități care să implice interacțiunea umană.


Chiar dacă este mult mai confortabil livratul meselor la ușă sau filmele printr-o conexiune Wi-Fi, acestea vă pot rata șansa de a vă simți fericit și implinit. Încercați astfel, o ieșire la teatru sau la o terasă. (3)


Un alt mod de a interacționa cu oamenii și de a vă aduce o împlinire sufletească, este de a vă implica în evenimente comunitare prin care să îi ajutați pe ceilalți sau poate chiar să ajutați animalele din adăposturi. (3)


Pentru a avea rezultate și așteptări cât mai realiste, ați putea evita următoarele lucruri, precum:


  • • Nu încercați să faceți totul dintr-o dată, stabiliți obiective mici pe care să le puteți îndeplini treptat.
  • • Nu vă concentrați pe lucruri pe care nu le puteți schimba și asupra cărora nu aveți control.
  • • Încercați să nu vă comparați cu ceilalți. De obicei, pe rețelele de socializare oamenii postează doar ce este frumos, lăsând falsa impresie că viața lor este perfectă.
  • • Încercați să nu vă spuneți că sunteți singuri. Dacă veți căuta un sprijin, cu siguranță îl veți găsi.
  • Încercați să evitați excesul de alcool, țigări, droguri sau jocuri de noroc în speranța că ele vă vor ușura existența. În final, acestea vă vor aduce numai probleme și mai multă anxietate. (2)


Concluzii

Singurătatea poate fi o problemă pentru mulţi oameni, dar aceasta poate fi combătută dacă veţi continua să căutaţi sprijin şi să identificaţi ce poate fi schimbat în viaţa voastră. Bucuria alături de propria persoană este un lucru bun și poate semnifica că sunteți o persoană împlinită sufletește. Atunci când vă simțiți singur, dar ați preferat să fiți cu cineva, ar fi bine să luați câteva măsuri care să vă ajute să depășiți aceste momente, pentru că mereu există soluții.


Data actualizare: 20-07-2021 | creare: 20-07-2021 | Vizite: 56
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Singurătatea poate crește riscul de boli cardiovasculare
  • Singurătatea ar putea crește riscul de tulburări mentale
  • Tendința spre singurătate – moștenită genetic?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.