Tu ce tip de utilizator de Facebook ești?

©

Autor:

Tu ce tip de utilizator de Facebook ești?
Potrivit cercetărilor, s-au evidențiat 4 tipologii dominante ale utilizatorilor de Facebook:
  • Selfie”,
  • Town Crier” sau „Crainicul orașului”,
  • Window Shopper” care în traducere descrie o persoană care se uită la vitrine, dar fără intenția obligatorie de a cumpăra,
  • Relationship Builder” sau „Creatorul de relații”.

Se preconizează că în prezent există peste 2 miliarde de utilizatori de Facebook, fiind cea mai populară rețea de socializare.

Tu ce tip de utilizator ești?

„Selfie”

Este de la sine înțeles faptul că această tipologie de utilizatori se auto-promovează prin intermediul fotografiilor tip „selfie” - autoportret – și al instantaneelor care imortalizează grimasele diverse, infatuarea sau nonșalanța prin expresiile faciale specifice sau în care își țuguie buzele, și pe care le distribuie în permanență în mediul virtual pentru a fi vizualizate de cât mai multe persoane. Pentru acestea pare aproape imposibil să „adune” suficiente aprecieri, comentarii sau atenție astfel încât să se simtă satisfăcute.

Mai mult decât atât, acest tip de utilizatori folosesc profilul de Facebook pentru a prezenta lumii o imagine a sinelui acceptată de ei, chiar dacă nu reflectă cu acuratețe realitatea. Cu alte cuvinte, constituie o modalitate de a controla informația personală, în care aprecierile obținute reprezintă o formă de aprobare din partea societății.

„Relationship Builder”

Sau în traducere liberă  „Creatorul de relații” se situează la polul opus. Această tipologie utilizează profilul de Facebook în mod regulat astfel încât să distribuie anumite informații sau să răspundă altor postări, să se implice activ în diferite dezbateri, conversații și în general să „construiască” relații virtuale, fie să lege noi prietenii online, fie să țină legătură cu prietenii vechi. Pentru aceste persoane, Facebook-ul reprezintă o extensie a vieții reale, o modalitate de a digitaliza empatia.

„Town Crier”

Sau conform traducerii în română - „Crainicul orașului”. Comparativ cu tipul „Selfie” de utilizatori, între viața reală și cea virtuală a „Crainicilor Orașului” nu există o diferență atât de importantă. În loc să se concentreze asupra vieții lor sau a prietenilor/familiei și să posteze chestiuni personale, ei se consideră o „sursă de informație” pentru prietenii din mediul online. Aceștia distribuie articole, oferă opinii cu privire la diverse evenimente cotidiene și țin la curent urmăritorii cu ultimele noutăți.

„Window Shopper”

Și ultimul, dar nu cel din urmă, din tipologia „Window Shopper” - care face referire la persoanele care frecventează magazine fără a avea scop principal achiziția unor produse - fac parte acei utilizatori care accesează diverse pagini, pur și simplu pentru a observa anumite comportamente, postări și a lua la cunoștință cele mai recente detalii din viața digitală a prietenilor de pe Facebook. Compartiv cu tipul de utilizator descris anterior, motivația celor din tipologia „Window Shopper nu este de a disemina informații „proaspăt scoase din cuptor”, ci de a observa masele de oameni de la distanță, din spatele monitorului, asemenea realizatorilor de filme documentare despre viața animalelor sălbatice în habitatul lor natural.

Aceste patru categorii de utilizatori ai Facebook-ului au fost „născocite” de către o echipă de cercetători din cadrul Bringham Young University, care a compilat o listă ce conținea 48 de declarații edificatorare pentru a stabili ce îi motivează pe oameni să utilizeze Facebook. Ulterior, subiecții au ales cele mai relevante descrieri pentru activitatea lor pe rețelele de socializare, utilizând scale ce variau de la „exact ca mine” la „deloc”.

Investigatorii au publicat studiul în International Journal of Virtual Communities and Social Networking și atrag atenția asupra faptului că, o persoană nu aparține exclusiv unei singure categorii, regâsind o serie de trăsături și în celelalte tipologii.

Aceștia compară utilizarea cronică a Facebook-ului – estimată la 35 de minute pe zi în medie, respectiv 213 ore pe an - cu un comportament de tip adictiv în lumea reală: „socializarea prin intermediul mediilor virtuale este atât de înrădăcinată în viața de zi cu zi, încât majoritatea oamenilor nici nu realizează de ce anume folosesc rețelele sociale; dar dacă aceste persoane ar putea să se identifice cu una dintre tipologii, acest lucru ar putea crește măcar gradul de conștientizare al comportamentului.

Sursa: IFLScience

Data actualizare: 12-01-2019 | creare: 19-09-2017 | Vizite: 822
Bibliografie
Study Identifies Four Types Of Facebook User – So Which One Are You?, link: http://www.iflscience.com/editors-blog/study-identifies-four-types-of-facebook-user-so-which-one-are-you/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Verificarea compulsivă a reţelelor de socializare poate fi asociată cu lipsa somnului
  • Risc mai mare de depresie pentru tinerii cu experiențe negative pe Facebook
  • Ce trăsături de personalitate indică postările de pe Facebook?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.