Cum se formează în creier conceptele noi?
©
Autor: Redacția ROmedic
Oamenii de știință de la Universitatea Carnegie Mellon au publicat în revista științifică Human Brain Mapping primele documentări despre modul în care se formează în creierul uman un concept nou. Cercetarea, derulată în 2013, a fost realizată utilizând tehnologii medicale bazate pe imagistică, ce au permis monitorizarea activității creierului.
Astfel, au fost observate regiunile care se activează în momentul în care o persoană se gândește la anumite obiecte concrete, cum ar fi o casă sau o banană. Cercetătorii au realizat un tipar pentru fiecare, după care le-au explicat participanților concepte noi, urmărind modul în care se formează reprezentările neuronale.
Informațiile primite au făcut referire la dieta și modul de viață al unor specii noi de animale iar cercetătorii au putut cu ajutorul unui program pe calculator să identifice la ce concept se gândește fiecare persoană în momente diferite.
Rezultatele studiului arată că în procesul de învățare a conceptelor noi se activează aceeași regiune a creierului la majoritatea persoanelor. De asemenea, cercetătorii au observat că o dată ce o nouă caracteristică a unui animal a fost învățată, ea rămâne intactă în creier, chiar și după ce au fost adăugate alte proprietăți ale aceluiași animal. Acest lucru indică durabilitatea neuronală a ceea ce învățăm.
Analiza tiparelor folosind imagistica prin rezonanță magnetică funcțională ar putea diagnostica ce aspecte dintr-un concept este înțeles greșit de studenți, profesorii având astfel posibilitatea de a îmbunătăți procesul de predare.
Rezultatele acestui studiu indică și faptul că s-ar putea folosi o abordare similară pentru înțelegerea ‚pierderii’ de informații în diferite tipuri de boli mintale, precum demența sau Alzheimer sau ca urmare a unor accidente la cap. Dispariția unui concept din creier ar putea fi reversul procesului observat în cadrul acestui studiu.
Plecând de la cuvintele și imaginile folosite de profesori pentru a preda un concept nou, neurologii ar putea analiza progresul obținut în învățarea conceptelor mai complicate, cum ar fi cele predate la lecțiile de fizică la liceu.
Conform cercetătorilor, aceste informații ar putea fi utile nu doar pentru o înțelegere mai bună a acțiunilor complexe ale creierului ci și pentru îmbunătățirea unor metode de învățare utilizate în prezent de studenți și profesori.
Sursa: Science Daily
Astfel, au fost observate regiunile care se activează în momentul în care o persoană se gândește la anumite obiecte concrete, cum ar fi o casă sau o banană. Cercetătorii au realizat un tipar pentru fiecare, după care le-au explicat participanților concepte noi, urmărind modul în care se formează reprezentările neuronale.
Informațiile primite au făcut referire la dieta și modul de viață al unor specii noi de animale iar cercetătorii au putut cu ajutorul unui program pe calculator să identifice la ce concept se gândește fiecare persoană în momente diferite.
Rezultatele studiului arată că în procesul de învățare a conceptelor noi se activează aceeași regiune a creierului la majoritatea persoanelor. De asemenea, cercetătorii au observat că o dată ce o nouă caracteristică a unui animal a fost învățată, ea rămâne intactă în creier, chiar și după ce au fost adăugate alte proprietăți ale aceluiași animal. Acest lucru indică durabilitatea neuronală a ceea ce învățăm.
Analiza tiparelor folosind imagistica prin rezonanță magnetică funcțională ar putea diagnostica ce aspecte dintr-un concept este înțeles greșit de studenți, profesorii având astfel posibilitatea de a îmbunătăți procesul de predare.
Rezultatele acestui studiu indică și faptul că s-ar putea folosi o abordare similară pentru înțelegerea ‚pierderii’ de informații în diferite tipuri de boli mintale, precum demența sau Alzheimer sau ca urmare a unor accidente la cap. Dispariția unui concept din creier ar putea fi reversul procesului observat în cadrul acestui studiu.
Plecând de la cuvintele și imaginile folosite de profesori pentru a preda un concept nou, neurologii ar putea analiza progresul obținut în învățarea conceptelor mai complicate, cum ar fi cele predate la lecțiile de fizică la liceu.
Conform cercetătorilor, aceste informații ar putea fi utile nu doar pentru o înțelegere mai bună a acțiunilor complexe ale creierului ci și pentru îmbunătățirea unor metode de învățare utilizate în prezent de studenți și profesori.
Sursa: Science Daily
Data actualizare: 22-04-2019 | creare: 18-06-2015 | Vizite: 1802
Bibliografie
Scientists gain first glimpse of new concepts developing in the brain, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2015/06/150609141738.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Performanțele cognitive ale unei femei pot fi asociate cu severitatea simptomelor apărute la menopauză
- Un nivel crescut de trigliceride crește riscul de AVC printre pacienții care deja au suferit un accident vascular cerebral
- Cum gestionează creierul învățarea și formarea unor amintiri?
- Apatia la vârsta a treia ar putea indica micșorarea creierului
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Cancer malign pe creier
- Rezultat RMN cervical, RMN cerebral
- Terapie, Refacere si recupere, Relaxare
- A consumat etnobotanice... ce analize determina leziunile creierului?
- Creierul a murit
- Lamictalul si orfirilul in timpul sarcinii?...+ operatie pe creier...
- Oboseala creierului si a corpului
- Intepaturi puternice la nivelul creierului.
- Intepaturi la creier
- Performantele creierului pot fi imbunatatite?