Se recomandă maximum 25 g de zahăr adăugat în dieta copiilor

Se recomandă maximum 25 g de zahăr adăugat în dieta copiilor
Reducerea aportului de zahăr adăugat din alimente reprezintă mai mult decât o provocare, este o necesitate.

În jurnalul științific Circulation al Asociației Americane a Inimii au fost publicate ultimele recomandări nutriționale cu privire la consumul de zahăr în rândul copiilor pentru o viață sănătoasă:
  • Copiii cu vârste cuprinse între 2 și 18 ani nu trebuie să depășească limita de 25 g de zahăr adăugat din alimentație, echivalentul a circa 6 lingurițe, respectiv 100 calorii din aportul energetic total realizat într-o zi.
  • Copiii și adolescenții ar trebui să își limiteze aportul de băuturi îndulcite cu zahăr la maximum 225 ml săptămânal.
  • Copiii și sugarii cu vârsta mai mică de 24 luni nu ar trebui să primească alimente și băuturi îndulcite, care conțin în urma procesării industriale, respectiv preparării în casă, adaos de zahăr.

În majoritatea cazurilor, un aport de maximum 25 g de zahăr pe zi este extrem de benefic pentru sănătatea copiilor, dar mai ales realizabil. Simplificarea recomandării și extinerea ei la toți copiii cu vârste între 2 și 18 ani ar putea ajuta la popularizarea ei în rândul părinților și a profesioniștilor în sănătate”, afirmă unul dintre autorii publicației.



Sursa: American Heart Association   

Copiii care consumă alimente concentrate în zaharuri au tendința să consume mai puține alimente sănătoase, cum sunt de exemplu fructele, vegetalele, cerealele integrale și produsele lactate degresate, de altfel recomandate pentru o inimă și un stil de viață sănătoase.

Consumul frecvent de alimente bogate în zaharuri pe parcursul copilăriei constituie un factor de risc pentru apariția bolilor cardiovasculare, dar și a riscului pentru obezitate, hipertensiune arterială și diabet zaharat tip 2 la copii, adolescenți și adulții tineri.

Lipsa unui consens în ceea ce privește aportul de zaharuri sigur pentru sănătatea copiilor face ca zaharurile să constituie în continuare ingrediente comune în alimentele destinate consumului de zi cu zi, dar și în băuturile din comerț. Până atunci, cea mai eficientă metodă pentru a evita adaosurile de zahăr este consumul alimentelor dense din punct de vedere nutrițional (fructe, legume, vegetale, leguminoase, cereale integrale, lactate degresate, carne slabă, pui și pește) în detrimentul celor care realizează un raport nutritiv nesemnificativ, dar care sunt bogate în calorii.

În absența dovezilor științifice, autorii publicației nu se pronunță în privința îndulcitorilor non-calorici cum sunt aspartamul, zaharina sau sucraloza, și a utilizării lor în rutina alimentară a copiilor. Mai mult decât atât, nu este clar dacă zaharurile care se găsesc în mod natural în sucurile obținute din 100% fructe constituie un motiv de îngrijorare similar celui din cazul aportului de băuturi îndulcite cu zahăr. Prin urmare, se recomandă consumul cu precauție al acestora. Trebuie luat la cunoștință faptul că sucurile naturale din 100% fruct nu constituie o alternativă mai sănătoasă pentru cele 2-4 porții de fructe întregi, proaspete care trebuie consumate zilnic.

Pentru a limita aportul de alimente cu adaos crescut de zahăr se recomandă evitarea dulciurilor procesate din comerț, în special a batoanelor de cereale, a batoanelor de ciocolată, a napolitanelor, a produselor de cofetărie și patiserie, dar mai ales a cerealelor dulci pentru micul dejun, a dulciurilor și a băuturilor destinate vânzării către copii care în mod paradoxal sunt foarte concentrate în zaharuri ce pot dăuna în exces sănătății lor.

Sursa: American Heart Association News

Data actualizare: 01-09-2016 | creare: 01-09-2016 | Vizite: 1021
Bibliografie
Children should eat less than 25 grams of added sugars daily, link: http://newsroom.heart.org/news/children-should-eat-less-than-25-grams-of-added-sugars-daily?preview=913f

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Băuturile îndulcite, asociate cu un risc mai mare de boli de inimă
  • Percepția gustului dulce este dictată de gene
  • Reducerea consumului de zahăr poate îmbunătăți starea de sănătate a copiilor obezi
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
     
    intră pe forum
    Aplicația Activ (by ROmedic)
    Vrei să fii sănătos? Vrei să slăbești? Vrei sa fii în formă și să arăți bine? Vrei să te simți bine în corpul tău? Atunci trebuie să faci eforturi. Aplicația web "Activ" te ajută să fii consecvent în lupta pentru sănătatea ta.

    Accesează gratuit Aplicația
    Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii OK