Acetatul de vitamina E, posibilă cauză a EVALI (vătămarea pulmonară asociată utilizării țigărilor electronice)

©

Autor:

Acetatul de vitamina E, posibilă cauză a EVALI (vătămarea pulmonară asociată utilizării țigărilor electronice)
Un studiu recent, condus de către CDC (Centrul pentru controlul și prevenirea bolilor), în colaborare cu Universitatea de Stat din Ohio şi Centrul Medical Wexner, susține ideea conform căreia acetatul de vitamina E este un potențial agent cauzal al leziunilor pulmonare asociate e-vappingului.

Cercetarea consolidează descoperirile anterioare cu privire la asocierea dintre acetatul de vitamina E şi afecțiunea pulmonară cauzată de țigările electronice, denumită EVALI de către Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

Anchetatorii au utilizat în actuala cercetare datele colectate între 2015 şi 2019 de la 99 de subiecți sănătoși şi datele pacienților, 51 la număr, diagnosticați cu EVALI. Cercetătorii au analizat lichidul de lavaj bronhoalveolar al fiecărui individ, realizând comparații între probele subiecților bolnavi şi ale celor sănătoși. În cazul majorității probelor obținute de la pacienți cu EVALI (49 din 51), în acestea a fost identificat acetat de vitamina E. Prin comparație, nicio probă de lichid de lavaj bronhoalveolar obținută de la pacienți sănătoși nu conținea acetat de vitamina E. În probe nu au mai fost depistați alți agenți toxici pentru organism, cu excepția limonelului şi a uleiului de nucă de cocos, ce au fost descoperiți separat, la câte un pacient fiecare.

Noile cercetări, publicate în Jurnalul de Medicină New England, ar putea contribui la reducerea substanțială a riscului de îmbolnăvire în urma utilizării țigărilor electronice. Peter Shields, coordonator al echipei de cercetători, a declarat că actuala cercetare poate ajuta la reglarea industriei, deja aflată în ascensiune. Același cercetător a demonstrat, în luna octombrie a anului precedent, că expunerea chiar şi pe termen scurt la vaporii din țigaretele electronice cauzează inflamații la nivel pulmonar.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 07-01-2020 | creare: 07-01-2020 | Vizite: 140
Bibliografie
Link between vitamin E acetate and EVALI (E-cigarette or vaping product use-associated lung injury), link: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/12/191230120106.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Vaporii degajați de țigaretele electronice se evaporă în câteva secunde
  • Vaporii țigării electronice, toxici pentru cavitatea orală
  • Țigaretele electronice la fel de nocive pentru gingii ca cele clasice
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.