Acizii biliari: care este rolul acestora în reglarea microbiomului intestinal?

Acizii biliari: care este rolul acestora în reglarea microbiomului intestinal?
Experimente recente efectuate de oameni de știință din centre universitare și de cercetare de din Coreea de Sud demonstrează faptul că acizii biliari din tractul gastrointestinal prezintă efecte antimicrobiene asupra anumitor microorganisme dăunătoare organismului. În plus, studiul arată că majoritatea acizilor biliari prezintă activitate antimicrobiană împotriva probioticelor disponibile comercial, ceea ce sugerează că acizii biliari pot limita beneficiile oferite de suplimentele probiotice.
În studiul actual, cercetătorii au examinat efectul antimicrobian al acizilor biliari asupra unor tulpini microbiene întâlnite în mod obișnuit în tractul biliar și tractul intestinal, inclusiv asupra lactobacillus, o bacterie benefică prezentă în probiotice. Cercetătorii au colectat probe de fecale din cecum și colon de la șoareci și au efectuat experimente in vivo și în vitro.

Descoperirile arată că, în comparație cu agenții patogeni sau cu alte microorganisme infecțioase, microbii intestinali au fost mai puțin sensibili la acizii biliari. În timpul infecțiilor, cercetătorii au remarcat o creștere a nivelului microorganismelor rezistente la acizii biliari, precum enterococcus faecalis și klebsiella pneumoniae, ceea ce sugerează că acizii biliari pot inhiba în mod specific anumiți agenți patogeni, fără a influența activitatea celorlalți. O altă constatare a studiului este că acizii biliari prezintă efect asupra probioticeler, a căror activitate este inhibată de bilă.

Efectul antimicrobian a variat în mod semnificativ între diferitele microorganisme analizate, chiar și atunci când au fost analizați acizi biliari similari. Experimentele, atât cele în vitro, cât și cele in vivo, au prezentat efecte similare. O importantă limitare a studiului o reprezintă evaluarea exclusivă a efectelor acidului biliar asupra microbilor din lumenul intestinal, nu și asupra stratului de mucus.

foto: Troyan / Shutterstock.com

Data actualizare: 30-09-2022 | creare: 30-09-2022 | Vizite: 330
Bile acids play an important role in regulating gut microbiome, link: https://www.news-medical.net/news/20220927/Bile-acids-play-an-important-role-in-regulating-gut-microbiome.aspx

• Hormonii din laptele matern influențează pozitiv flora intestinală a sugarului
  • De ce vinul și ciocolata pot declanșa migrene?
  • Loțiunea pe bază de bacterii benefice pentru infecțiile pielii