Loțiunea pe bază de bacterii benefice pentru infecțiile pielii

Loțiunea pe bază de bacterii benefice pentru infecțiile pielii
Pielea umană este mediul propice pentru dezvoltarea a miliarde de bacterii, inclusiv unele benefice și unele dăunătoare. Un studiu recent arată că este posibil ca includerea unor culturi de bacterii benefice într-o loțiune ce urmează a fi aplicată pe pielea afectată să prezinte efecte benefice.

Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnalul Science Translational Medicine.

Mostrele bacteriene au fost prelevate de pe pielea pacienților, au fost apoi selectate câteva specii și cultivate în laborator, iar ulterior adăugate în compoziția unei loțiuni. S-a observat că loțiunea îmbogățită cu bacterii benefice a conferit protecție împotriva infecțiilor prin distrugerea bacteriilor dăunătoare de pe piele.

La studiu au participat pacienți cu eczemă, o afecțiune ce produce prurit, înroșirea pielii și inflamație, dar care crește și riscul de infecții stafilococice. Cercetările au arătat că persoanele cu eczemă persistentă tind să aibă un deficit de bacterii cutanate benefice care elimină patogenii.

Cercetătorii au analizat lanțul de bacterii benefice observându-se că acestea produc doi agenți naturali antibiotici, cunoscuți ca peptide antimicrobiene. După aplicarea acestor bacterii benefice pe pielea pacienților cu eczemă persistentă și testare s-a observat că s-au format noi lanțuri de bacterii benefice. Au realizat în laborator culturi personalizate pentru fiecare pacient, culturi de celule ale acestor bacterii benefice și le-au adăugat în loțiuni. După 24 de ore de la aplicare  pe zona afectată s-a observat în zona de piele testată dezvoltarea microbiomului benefic și reducerea stafilococilor patogeni.

Limitările studiului stau în numărul extrem de redus de pacieți incluși, fiind necesar un studiu de mai mare amploare pentru a testa eficiența tratamentului.

Sursa: Live Science

Data actualizare: 07-01-2019 | creare: 24-03-2017 | Vizite: 2077
Bacteria-Enriched Lotion Battles Skin Infections, link: https://www.livescience.com/58265-bacteria-enriched-lotion-fights-skin-infections.html

• Cum influențează vinul roșu riscul de afecțiuni cardiovasculare?
  • Microbiomul pielii rămâne stabil în timp, în ciuda unor variații externe