Bețiile din adolescență duc la alterarea microbiomului, ceea ce rezultă în disfuncționalități cognitive și emoționale

Un nou studiu realizat de cercetătorii de la APC Microbiome Ireland, un centru de cercetare de vârf din lume bazat la Universitatea College Cork, a constatat că alterările din microbiomul intestinului, microorganisme care trăiesc în sistemul digestiv uman și afectează sănătatea, sunt legate de practica obișnuită de consum excesiv de alcool la tineri.
Studiul a arătat că alterările din microbiom sunt asociate cu o capacitate scăzută de a recunoaște emoțiile și nevoia de a consuma alcool. Aceste rezultate susțin ideea că microbiomul intestinului pare să regleze funcționarea creierului și funcționarea emoțională.

În Irlanda, 60% dintre tinerii cu vârste 18-24 de ani raportează consum excesiv de alcool (binge drinking) în fiecare lună.

Unul din trei tineri europeni consumă frecvent alcool în exces, fapt care este asociat cu un risc crescut de a dezvolta tulburări de consum de alcool și a experimenta modificări cognitive care se pot perpetua în perioada adultă. Studiul realizat pe 71 de tineri a investigat legătura potențială dintre microbiomul intestinal și cogniția socială, impulsivitatea și pofta la tinerii care consumă alcool în exces.

Rezultatele studiului pot ajuta la dezvoltarea de intervenții dietetice sau pre/probiotice noi care să îmbunătățească alterările microbiene și cognitive legate de alcool la tinerii care consumă alcool în perioada vulnerabilă a adolescenței.

Acest studiu consolidează dovezi tot mai numeroase din modele animale, care arată că microbiomul este un regulator important al cogniției sociale și emoționale și le extinde la subiecți umani. Profesorul John Cryan, Vicepreședinte pentru Cercetare și Inovare la UCC și autor senior al studiului, a afirmat: „Acest studiu demonstrează că cel mai frecvent model de abuz de alcool în perioada de început a vieții adulte este legat de alterări ale microbiomului intestinal, chiar înainte de a se dezvolta o dependență. De asemenea, subliniază importanța microbiomului intestinal în reglarea poftei, cogniției sociale și funcționării meoționale.”

Data actualizare: 03-02-2023 | creare: 03-02-2023 | Vizite: 347