Care este cea mai eficientă modalitate de motivare a copiilor cu autism să vorbească?
Autor: Teodorescu Mihai

Concluzia studiului a fost aceea că abilitățile de comunicare și abilitățile sociale ale copiilor cu autism pot fi cel mai ușor îmbunătățite prin tratamentul de răspuns pivot, implicarea părinților în terapie fiind esențială. Părinții au fost învățați de către specialiști cum să motiveze copilul să comunice, instruirea acestora derulându-se pe parcursul întregului studiu.
Studiul, derulat pe perioada a șase luni, a inclus 48 de copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 5 ani care sufereau de autism sau care aveau întârzieri evidente ale limbajului. Jumătate dintre copii au primit tratament de răspuns pivot de la terapeuți și părinți, în timp ce restul copiilor au continuat tratamentele de autism pe care deja le primeau. În primele trei luni de studiu, copiii din grupul celor aflați sub tratament de răspuns pivot au fost sub observația unui terapeut pentru zece ore pe zi, pentru ca mai apoi, în ultimele trei luni, programul de lucru cu terapeutul să se înjumătățească.
Pentru a motiva copiii să vorbească, specialiștii au folosit obiectele pentru care copilul exprima interes. De exemplu, atunci când copilul își dorea să se joace cu o mașinuță de jucărie, părintele era educat să îi ofere copilului jucăria sub formă de răsplată, însă doar după ce copilul recunoștea mașina și spunea cuvântul mașină. La sfârșitul celor șase luni de studiu, copiii din grupul sub tratament specific de răspuns pivot puteau vorbi mai mult decât cei din grupul de comparație, limbajul lor cuprinzând cuvinte comune, ușor de recunoscut de către majoritatea oamenilor. Comunicarea socială a fost, de asemenea, îmbunătățită, ceea ce ar putea reprezenta un progres important și esențial pentru un rezultat optim pe termen lung.
Sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
intră pe forum