Copiii cu autism înalt funcțional scriu de mână într-un mod unic
©
Autor: Airinei Camelia
Potrivit unui nou studiu desfășurat de Universitatea din Haifa, copiii cu tulburări din spectrul autism înalt funcțional integrați în școlile obișnuite au greutăți la îndeplinirea sarcinilor ce presupun scrisul de mână. Experții spun că acest lucru le poate afecta rezultatele școlare, disponibilitatea socială și încrederea în sine.
Studiul de față este unic și a făcut parte din teza pregătită de Hemda Amit Ben Simhon de la Centrul de Neurodezvoltare a Maccabi Healthcare Services. Lucrarea a fost supervizată de Prof. Rosenblum, cu consultare din partea Dr. Eynat Gal, specialist în autism, ambele de la departamentul de terapii ocupaționale a Universității din Haifa.
În cadrul studiului au fost examinați 60 de copii de la diverse școli, cu vârste între 9 și 12 ani. Jumătate dintre aceștia aveau autism înalt funcțional, cu IQ mai mare de 80, iar cealaltă jumătate erau copii obișnuiți. Copiii au trebuit să îndeplinească trei sarcini: să-și scrie numele și prenumele, să copieze un paragraf și să scrie o povestire ca descriere a unei fotografii. Subiecții au scris folosind un sistem special conceput de Prof. Rodenblum, ce oferă date obiective, computerizate privind ritmul și vietza scrierii, presiunea aplicată pe pagină, timpul de menținere a pixului în aer, gradul de inclinare a pixului, ș.a.m.d.
Potrivit rezultatelor, în 91,5% din cazuri indicatorii obiectivi oferiți de sistemul computerizat au relevat diferențe între modul în care scriu cele două grupe de copii. Copiii cu autism înalt funcțional au folosit litere mai inalte și mai largi, timpul de menținere a pixului pe hârtie și în aer a fost mai mare, iar gradul de înclinare al pixului a fost mai mic, comparativ cu copiii obișnuiți. De asemenea, timpul de copiere a paragrafului a fost mai mare la copiii autiști.
În contextul în care copiii cu autism înalt funcțional sunt integrați în sistemul de învățământ obișnuit, rezultatele studiului sugerează necesitatea unei adaptări a cerințelor școlare. „Acești copii nu trebuie grăbiți să scrie, pentru a nu se crea un stres suplimentar, ce le poate afecta performanțele. De asemenea, îmbunătățirea scrierii de mână prin terapie ocupațională poate contribui la creșterea performanțelor școlare și a stimei de sine a copiilor cu autism înalt funcțional”, spun autorii studiului.
Sursa: Science Daily
Copiii cu autism înalt funcțional au dificultăți în plan social, senzorial și kinetic, însă sunt diferiți de ceilalti copii cu autism datorită dezvoltării cognitive și lingvistice. În plus, acești copii sunt de obicei integrați în sistemul de învățământ obișnuit.
Studiul de față este unic și a făcut parte din teza pregătită de Hemda Amit Ben Simhon de la Centrul de Neurodezvoltare a Maccabi Healthcare Services. Lucrarea a fost supervizată de Prof. Rosenblum, cu consultare din partea Dr. Eynat Gal, specialist în autism, ambele de la departamentul de terapii ocupaționale a Universității din Haifa.
În cadrul studiului au fost examinați 60 de copii de la diverse școli, cu vârste între 9 și 12 ani. Jumătate dintre aceștia aveau autism înalt funcțional, cu IQ mai mare de 80, iar cealaltă jumătate erau copii obișnuiți. Copiii au trebuit să îndeplinească trei sarcini: să-și scrie numele și prenumele, să copieze un paragraf și să scrie o povestire ca descriere a unei fotografii. Subiecții au scris folosind un sistem special conceput de Prof. Rodenblum, ce oferă date obiective, computerizate privind ritmul și vietza scrierii, presiunea aplicată pe pagină, timpul de menținere a pixului în aer, gradul de inclinare a pixului, ș.a.m.d.
Potrivit rezultatelor, în 91,5% din cazuri indicatorii obiectivi oferiți de sistemul computerizat au relevat diferențe între modul în care scriu cele două grupe de copii. Copiii cu autism înalt funcțional au folosit litere mai inalte și mai largi, timpul de menținere a pixului pe hârtie și în aer a fost mai mare, iar gradul de înclinare al pixului a fost mai mic, comparativ cu copiii obișnuiți. De asemenea, timpul de copiere a paragrafului a fost mai mare la copiii autiști.
În contextul în care copiii cu autism înalt funcțional sunt integrați în sistemul de învățământ obișnuit, rezultatele studiului sugerează necesitatea unei adaptări a cerințelor școlare. „Acești copii nu trebuie grăbiți să scrie, pentru a nu se crea un stres suplimentar, ce le poate afecta performanțele. De asemenea, îmbunătățirea scrierii de mână prin terapie ocupațională poate contribui la creșterea performanțelor școlare și a stimei de sine a copiilor cu autism înalt funcțional”, spun autorii studiului.
Sursa: Science Daily
Data actualizare: 08-06-2016 | creare: 08-06-2016 | Vizite: 8637
Bibliografie
Children with high-functioning autism spectrum disorder show unique handwriting patterns, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/06/160601084649.htm ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Noi instrumente împotriva anxietății și depresiei într-o lume stresată
- Traumele suferite în copilărie pot afecta recunoașterea emoțiilor la maturitate
- Privirea copacilor poate scădea nivelul de stres, chiar dacă te afli în oraș
- Combinația antidepresive plus psihoterapie nu pare a îmbunătăți rezultatele în cazul pacienților cu depresie majoră
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Autism sau intarziere de vorbire la un copil de 2 ani?
- Copilul meu are multe semne de autism dar este foarte afectuos
- Buna ziua am o fetita de 1.5 ani si de cateva luni o suspectez de autism
- Caz de autism?
- Semne autism?
- Semne de întrebare despre autism
- Baietel 1an si 4luni. sunt sau nu semne de autism?
- Autism sau nu?
- Uleiul de peste ajuta copiii cu autism ?