Câte minute stă zilnic copilul tău la TV și pe telefon? Vezi implicațiile

©

Autor:

Câte minute stă zilnic copilul tău la TV și pe telefon? Vezi implicațiile

Deoarece tehnologia este o parte a vieții noastre de zi cu zi, părinții trebuie să se implice mult mai mult pentru „a ține pasul” cu tot ceea ce se petrece pe social media. Mai mult decât cunoașterea celei mai recente aplicații sau a unui nou joc, părinții ar trebui să reconfigureze raportul părinte-copil atunci când vine vorba de utilizarea tehnologiei și, mai ales, de timpul alocat unei astfel de activități. Unii experți sugerează că adulții - părinți, profesori, bibliotecari - trebuie să își asume rolul de „mentor media”, un adult de încredere care îi ajută pe copii să utilizeze tehnologia în moduri creative și interesante, utile. Această colaborare poate conduce la conversații interesante între părinți și copii, poate spori dezvoltarea limbajului și poate duce la o atitudine sănătoasă față de mass-media și tehnologie. (2)

Numeroase studii s-au preocupat cu stabilirea unei legături dintre gradul de expunere al unui copil la tot ceea ce înseamnă social media și sănătatea acestuia. S-a descoperit faptul că social media are efecte negative asupra majorității aspectelor ce țin de viața personală a fiecărui copil, printre care: condiția fizică, gradul de concentrare, violența, comportamentul agresiv și lipsa de odihnă. Acestor aspecte li se pot alătura și alte coordonate ce țin de sănătatea fizică, psihică și emoțională, dezvoltarea individului pe plan social și a comportamentului său.

Un studiu recent coordonat de Ruest și colab. a utilizat date dintr-un sondaj național realizat în anii 2011-2012, realizat de Centrul Național de Statistică Sanitară la Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor, pentru a evalua legăturile dintre gradul de expunere la digital media și gradul de reușită și satisfacție personală al copiilor. Rezultatele au urmărit cinci aspecte care țin de o copilărie normală, anume:

  • realizarea temelor pentru acasă,
  • succesul școlar și rezultatele,
  • finalizarea sarcinilor începute și menținerea intențiilor declarate sau a planurilor deja stabilite,
  • menținerea calmului atunci când copilul se simte provocat
  • interesul și curiozitatea pentru a învăța lucruri noi.

Alte variabile incluse în realizarea studiului au fost vârsta, sexul, rasa, limba maternă a copiilor, situația materială, dar și gradul de educație al mamelor.

Copiii au fost împărțiți în trei grupe de vârstă corespunzătoare formelor de învățământ primar, gimnazial și liceal. În acest studiu, 30,6% dintre copii au avut un grad de expunere la digital media zilnic de 2 ore sau mai puțin, bazat pe recomandările Academiei Americane de Pediatrie. Alți 35,7% au avut grad de expunere la digital media de 2 până la 4 ore pe zi, 17,3% au avut de la 4 până la 6 ore și 16,5% au avut zilnic 6 sau mai multe ore în compania a tot ceea ce ține de digital media.

Rezultatele studiului au fost direct proporționale cu așteptările cercetătorilor: rata insuccesului școlar a fost mai mare în cazul copiilor care au petrecut mai mult timp pe calculator, tabletă, telefon, etc. Doar 7% dintre cei care au fost expuși timp de aproximativ 2 ore pe zi la digital media nu au reușit să își îndeplinească sarcinile școlare, comparativ cu un procent de 24,2 % dintre cei care au petrecut 6 sau mai multe ore pe internet, pe telefon sau la TV. De asemenea, cu cât copiii petreceau mai mult timp pe social media, cu atât le scădea interesul de a obține rezultate bune la școală sau de a învăța lucruri noi.

De asemenea, timpul petrecut în compania digital media s-a reflectat și în faptul că, în proporție de 30 până la 40 % dintre copiii care au participat la studiu au întâmpinat dificultăți în finalizarea sarcinilor deja începute și în păstrarea cumpătului atunci au fost sau s-au simțit „provocați”. A petrece 6 sau mai multe ore pe zi pe social media înseamnă că mai mult de 25% din timpul alocat activităților pe care le desfășoară zilnic un copil este consumat de digital media, ceea ce, în mod evident, nu este bine pentru copil. (1)

Concluzia este că prea mult digital media are un impact negativ asupra dezvoltării copilului pe toate planurile, așa încât timpul petrecut pe social media ar trebui să fie nu limitat, dar moderat.

Câteva sfaturi pentru părinți cu privire la utilizarea serviciilor oferite de digital și social media includ:

  • Stabilește, împreună cu copilul, un program de utilizare a noilor mijloace tehnologice și alocă un timp moderat (2 ore, spre exemplu) pentru acest gen de activitate.
  • Verifică activitatea copilului online, vezi cu cine se împrietenește pe internet.
  • Nu trebuie să îl lași pe copil să stea singur pe tabletă sau la TV, puteți desfășura aceste activități împreună, cu atât mai bine căci poți petrece, astfel, și mai mult timp cu el.
  • Fii un model pentru copilul tău. Nu utiliza social media în exces.
  • Fără digital media în timpul meselor. Stabilește reguli clare.
  • Avertizează-l pe copilul tău despre posibilele capcane și pericole care se ascund pe internet în spatele unor „măști”. (3)

Data actualizare: 08-08-2018 | creare: 08-08-2018 | Vizite: 1976
Bibliografie
1. Digital Media and Kids: Can We Find the Right Dose?, https://www.medscape.com/viewarticle/899189
2. Children and Digital Media: Rethinking Parent Roles, https://www.readingrockets.org/article/children-and-digital-media-rethinking-parent-roles
3. Kids & Tech: Tips for Parents in the Digital Age, https://www.healthychildren.org/English/family-life/Media/Pages/Tips-for-Parents-Digital-Age.aspx
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • STUDIU: Sugarii și copiii mici expuși la dispozitive cu ecrane tactile dorm mai puțin
  • Studiile indică impactul pe care îl au ecranele asupra adolescenților
  • Urmărirea programelor TV ori statul pe telefon, o problemă reală pentru părinții cu mai mulți copii
  •