Combate stresul transformând locuința într-o oază de relaxare

©

Autor:

Combate stresul transformând locuința într-o oază de relaxare

Stresul a devenit pentru mulți dintre noi un factor omniprezent în viața cotidiană, motiv pentru care avem datoria de a face tot ce ne stă în putință pentru a îl reduce sau a ne elibera de el la finalul zilei sau săptămânii. Unul dintre cele mai facile moduri de a face față factorilor stresanți este a ne îndrepta atenția către locul pe care îl numim „acasă”, fie ca este vorba despre un apartament, o vilă cu etaj sau o garsonieră studențească.

Iată câteva moduri în care vă puteți modifica locuința și să o transformați într-o armă împotriva stresului.

1. Rearanjați-vă mobila:

Cu toții știm că monotonia și plictiseala nu funcționează în lupta contra stresului, motiv pentru care o activitate simplă, precum aranjarea mobilei în cameră poate aduce un plus de noutate în căminul dumneavoastră. Prin urmare, dacă există elemente care vă nemulțumesc în ceea ce privește aspectul căminului dumneavoastră, nu ezitați să vă sacrificați o zi liberă pentru a reîmprospăta imaginea camerei sau chiar a întregii locuințe.

2. Evitați folosirea patului drept refugiu:

Mulți dintre noi avem tendința de a ne așeza în pat după o zi stresantă, pentru odihnă și relaxare. Cu toate acestea, nu este recomandat să efectuăm alte activități precum mâncatul sau lucratul pe laptop sau tabletă în pat. În acest mod, creierul nu va asocia patul doar cu odihna și somnul, ci cu activități stresante sau consumatoare de energie, motiv pentru care nu veți putea dormi suficient. Așadar, ridicați-vă din pat imediat ce vă treziți, mâncați si lucrați doar în locurile destinate acestor activități și întoarceți-vă în pat seara, când sunteți gata de culcare, de vizionarea unui film sau program TV. (1)


3. Utilizați aromaterapia:

Terapia cu uleiuri esențiale este binecunoscută în lupta împortiva stresului, alături de multe alte beneficii precum creșterea nivelului de energie, combaterea stărilor depresive, relaxarea și promovarea somnului profund. Așadar, fie că alegeți să investiți într-un difuzor profesional, fie să vă cumpărați lumânări sau bețișoare parfumate, uleiurile aromate amplasate prin locuință vă vor oferi o stare de bine si vor ajuta la diminuarea nivelului de stres. (2)

4. Încercați o pătură grea:

Păturile grele au rolul de a aplica o ușoară presiune asupra corpului, limitând mișcarea și ajutându-vă să adormiți mai repede. De asemenea, senzația de presiune este corelată cu reducerea anxietății și promovarea stării de confort psihic. Astfel, calitatea somnului dumneavoastră se va îmbunătăți, ajutându-vă în același timp să vă eliberați de stres. (3)

5. Achiziționați un dispozitiv de masaj:

Este binecunoscut faptul că o sesiune de masaj la finalul unei zile stresante reprezistă mereu o activitate bine-venită. Având în vedere acest lucru, puteți căuta un dipozitiv de masaj manual, o pătură sau un scaun de masaj pe care să îl utilizați pentru relaxare sau pentru ameliorarea durerilor cauzate de statul în picioare sau la birou.

6. Amenajați un colț din locuință pentru hobby-urile dumneavostră:

Unul dintre cele mai importante aspecte care necesită atenție în lupta împortiva stresului este respectarea timpului dedicat propriei persoane. În cazul în care ați descoperit deja un hobby care vă relaxează, dedicați-i un loc în căminul dumneavoastră: de exemplu dacă vă place yoga sau meditația, amplasați o saltea în camera dumneavoastră pentru a vă putea practica hobby-ul în siguranța casei; dacă sunteți un iubitor al muzicii, puneți-vă căștile sau boxele preferate în apropierea unui fotoliu sau a unei canapele pentru a vă putea relaxa prin muzică, iar iubitorii de plante își pot amenaja un spațiu în balcon sau grădină dedicat îngrijirii si admirării plantelor preferate. Orice activitate descoperiți că vă face plăcere, nu o neglijați în detrimentul serviciului sau atribuțiilor zilnice, ci oferiți-i un loc în casa dumneavoastră și practicați-o cât de des simțiți nevoia. (4), (5)

7. Achiziționați jocuri sau dispozitive contra stresului:

În prezent există o mare varietate de dispozitive destinate eliberării de stres, precum: cărțile de colorat pentru adulți, cuburile sau mingiile antistres, jucăriile moi care pot fi strânse în pumn sau popularele „fidget spinner” pe care le puteți amplasa în locuință și utiliza când vă simțiți stresat. De asemenea, puteți căuta jocuri de care să vă bucurați singur sau împreună cu familia precum puzzle-uri, jocuri de societate sau de logică.

8. Redecorați-vă singur locuința:

Cu toții avem cel puțin o zonă sau un obiect de mobilier din casă care nu ne mulțumește și pe care l-am putea îmbunătăți cu ușurință fără ajutorului unui designer. Așa că luați inițiativă și ocupați-vă timpul liber cu mici proiecte de îmbunătățire a aspecului locuinței, precum achiziționarea unor pături și perne decorative, recondiționarea mobilei vechi, rearanjarea biroului sau a bibliotecii. Ocupându-vă singur de aspectele neplăcute ale locuinței vă veți oferi la final un sentiment de împlinire și un plus de personalitate căminului dumneavoastră.

Așadar, întrucât locuința trebuie constituie locul care ne conferă cel mai profund sentiment de liniște, este recomandat să vă dedicați puțin din timpul liber în scopul transformarii acesteia într-un spațiu pe care să îl numiți cu ușurință „acasă”.


Data actualizare: 14-01-2022 | creare: 14-01-2022 | Vizite: 48
Bibliografie
(1) How to tell if stress is affecting your sleep, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/322994
(2) CELE 10 BENEFICII ALE AROMATERAPIEI, link: https://www.ecoterapia.ro/blogs/news/cele-10-benificii-ale-aromaterapiei
(3) Weighted Blanket Benefits, link: https://www.sleepfoundation.org/bedding-information/weighted-blanket-benefits
(4) 11 of the best stress relief products, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/stress-relief-products#_noHeaderPrefixedContent
(5) Effective Stress Relievers for Your Life, link: https://www.verywellmind.com/tips-to-reduce-stress-3145195
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • O singură sesiune de yoga poate reduce eficient stresul pe termen scurt
  • Renunțarea la Facebook, nivelul de stres și starea de bine (Studiu)
  • Administrarea glucocorticoizilor și creșterea în greutate (Studiu)
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.