Combinația HIIT + intermitent fasting duce la pierderea grăsimii abdominale

©

Autor:

Combinația HIIT + intermitent fasting duce la pierderea grăsimii abdominale
Un studiu publicat de Grupul de Cercetare privind Exercițiul, Sănătatea Cardiometabolică și Reproducerea (EXCAR) de la Universitatea Norvegiană de Știință și Tehnologie (NTNU) a evaluat efectele asupra grăsimii abdominale a combinației dintre antrenamente cu intervale de intensitate înaltă (HIIT) și alimentație limitată la o perioadă de timp (intermitent fasting).

131 de femei supraponderale și obeze au participat la studiu, care a durat 7 săptămâni, și au fost împărțite în trei grupuri: antrenamente HIIT, combinație de antrenamente HIIT și fasting, și grupul de control care a mâncat și a făcut exerciții la fel ca în mod obișnuit.

Grupul care a combinat antrenamentele HIIT cu fasting-ul a obținut rezultatele cele mai bune, cu o scădere semnificativă a glicemiei pe termen lung, a greutății, a masei de grăsime și a grăsimii viscerale, care a fost de aproape de două ori mai mare decât în celelalte două grupuri de intervenție.

Grăsimea viscerală, care înconjoară organele interne din cavitatea abdominală, este considerată cea mai periculoasă deoarece celulele de grăsime din jurul stomacului pot crea proteine care declanșează inflamația în organism, crescând astfel riscul de obezitate, diabet, boală cardiovasculară, cancer, depresie și demență.

Studiul NTNU confirmă faptul că exercițiul poate reduce mai mult grăsimea abdominală decât grăsimea din alte părți ale corpului. Trine Moholdt, conducătorul grupului de cercetare, a subliniat că pierderea în greutate fără exerciții poate duce la pierderea unei cantități mari de masă musculară, nefiind recomandabil. Prin urmare, combinarea alimentației limitate la o perioadă de timp cu antrenamentele HIIT poate fi o idee bună pentru a îmbunătăți rapid sănătatea și a reduce riscul de boală.

Participanții din studiu au primit orientare și sprijin din partea echipei de cercetare care a condus antrenamentele, iar unii dintre ei au menționat că faptul de a avea o persoană care să le țină cont de progres a fost de ajutor.

În prezent, se desfășoară un nou studiu pentru a evalua eficacitatea antrenamentelor independente, cu urmărire digitală săptămânală.

Data actualizare: 07-02-2023 | creare: 07-02-2023 | Vizite: 290
Bibliografie
The Norwegian University of Science and Technology (NTNU)
Haganes, K.L., et al. (2022)
Time-restricted eating and exercise training improve HbA1c and body composition in women with overweight/obesity: A randomized controlled trial. 
Cell Metabolism. 
https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S155041312200393X
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Antrenamentul de mare intensitate diminuează riscul de disfuncție cognitivă
  • Postul intermitent și o dietă hipocalorică pot fi soluția perfectă
  • Sport în timpul postului intermitent – are organismul suficientă energie?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum