Compușii naturali din microbiomul intestinal ar putea fi folosiți pentru tratamentul inflamației

Cercetările anterioare au demonstrat corelaÈ›ia dintre bacteriile intestinale umane È™i fiziologia gazdei, mediată în principal prin receptorii nucleari (NR). În ciuda acestor studii, identificarea È™i caracterizarea sistematică a liganzilor derivaÈ›i de microbi care reglează receptorii nucleari rămân o provocare considerabilă.
Cercetătorii de la Universitatea din Toronto au descoperit compuÈ™ii naturali în microbiomul intestinal care pot fi folosiÈ›i pentru a reduce inflamaÈ›ia È™i alte simptome ale problemelor digestive. AceÈ™ti compuÈ™i se pot lega de un receptor nuclear important, dar puÈ›in înÈ›eles, influenÈ›ând astfel modul în care ADN-ul este transcris pentru producerea de proteine È™i segmente de ARN necodant.

În studiul publicat în revista Nature Communications, echipa a efectuat un screening nebiÈ™uit al micromoleculelor din microbiomul uman. Au identificat compuÈ™i care acÈ›ionează similar cu reglatorii sintetici folosiÈ›i în prezent pentru a controla receptorul constitutiv de androstan (CAR), esenÈ›ial în metabolizarea, absorbÈ›ia È™i eliminarea substanÈ›elor străine din ficat, dar implicat È™i în inflamaÈ›ia intestinală.

Principalii compuÈ™i identificaÈ›i, diindolilmetanul (DIM) È™i diindoliletanul (DIE), reglează receptorul constitutiv de androstan atât la om, cât È™i la È™oareci, având potenÈ›ialul de a echivala eficacitatea unui reglator sintetic al receptorului constitutiv de androstan, denumit CITCO. Un aspect inovativ al descoperirii este că diindoliletanul nu fusese anterior detectat în microbiomul uman.

Aceste descoperiri sunt promițătoare pentru cercetările viitoare asupra reglării receptorului constitutiv de androstan, deoarece diindolilmetanul È™i diindoliletanul nu au produs efecte secundare, cum ar fi mărirea ficatului la È™oareci, oferind o bază sigură pentru studiul funcÈ›iei È™i reglării receptorului constitutiv de androstan în modele animale, cu implicaÈ›ii directe pentru tratamentul uman. PotenÈ›ialul lor terapeutic se extinde la condiÈ›ii precum diabetul, boala hepatică grasă È™i colita ulcerativă a intestinului subÈ›ire.

Data actualizare: 08-05-2024 | creare: 08-05-2024 | Vizite: 109